2009-12-11, 02:02
Medlem
Von.Larssons avatar
Varför finns detta eländiga fenomen? Köpa julklappar åt varandra, år efter år ska folk tävla i nån sorts "Köpa julklappar mani". Ena sidan vill köpa dom bästa klapparna, medans den andra sidan nöjer sej bara dom köpt nånting. Behöver inte vara personligt eller ens särskillt fint. Bara det ligger nånting i paketen som radas runt julgranen där hela familjen av barn upp till 40+ sitter som en skock hyjenor och fnissar lite lätt då tomten kommer in.

Vafan är detta? Är det bara jag som aldrig (då menar jag aldrig) köpt julklappar? Presenter är okej, men julkappar - .

Att inte göra det har sårat fler människor än jag trott, ett av mina ex vars familj jag firade jul med, fick massor av fina saker av både henne och dom men sa att jag köper ingenting. Var nog både ledsamt och pinsamt för henne, obegrundat tycker jag men så ligger det väl till med hela den här hysterin.

Ne, nån mer än jag som fullständigt hatar allt det här med julen och gåvorna man tvingas ge?
Citera
2009-12-11, 02:09
Medlem
bowlingjockes avatar
Att köpa julklappar till barn ser jag positivt på. Man kommer ju ihåg när man var barn hur mycket julen betydde. Men att vuxna människor köper till varandra är egentligen bara onödigt.
Fast.. det blir ju så när alla är van vid det. Är ju inte så populärt att inte komma med någon julklapp alls, så får man av en massa andra som.. ja.. till och med blir lite sura för det

Jag kommer, som tidigare år, på sin höjd köpa en lott eller liknande till mamma och pappa. Får se hur länge till man kommer få av övriga släktingar (är 19)
Citera
2009-12-11, 02:35
Medlem
Jag.

Har aldrig köpt någon julklapp mer än någon ful sak till min kompis när jag var 10 eller så. Är helt emot denna julklappshysteri, det är fullkomlig idioti. Mår illa av alla som ägnar sig åt det. OK när vi talar om julklappar till barn och handikappade och dylikt, men i övrigt ... Fast iofs, de som ägnar sig åt det kanske är lite utvecklingsstörda, haha. Något är det ju i alla fall. Är glad över att jag är uppvuxen i ett sunt hem där vi inte ägnar oss åt sådant trams.
Citera
2009-12-11, 02:57
Medlem
Sheiks avatar
Jag hatar också julklappar, och som tur är så gör mina närmsta vänner det också, så vi har ingått en deal att aldrig köpa åt varandra.

Däremot så har jag inte hjärta att inte köpa åt min familj, och min systers pojkvän, då dom alltid köper åt mig. Men jag hatar det fortfarande.
Citera
2009-12-11, 02:59
Medlem
KraftSheriffens avatar
Har aldrig köpt julklappar och har heller inte fått några på väldigt många år.
Vuxna som ger skräp åt varandra är bara löjligt.
Bättre är att man köper något som man verkligen vill ha åt sig själv, alla blir nöjda och glada.
Att köpa åt sina barn går väl an men högst till de är 9-10 år.

Julen mig handlar bara om maten och tv-utbudet.

Födelsedagar firar jag inte heller förutom att jag kanske köper något gott åt mig själv, en liten smörgåstårta brukar sitta fint.
Citera
2009-12-11, 03:25
Medlem
Subb[a]s avatar
'Aint got the balls to stop.

Hatar fan julklappar.
Citera
2009-12-11, 04:27
Medlem
aedels avatar
Jag gillar inte heller julklappar. Jag brukar ge ett kuvert med en trisslott i till värden för julafton men annars får det vara.
Citera
2009-12-11, 06:38
Medlem
Neodans avatar
Jag har supit bort alla pengar som kunde gå till julklappar så i år får det bli tanken som räknas.
Citera
2009-12-11, 10:38
Medlem
nerdinsides avatar
Brukar inte heller ge julklappar. Men jag får alltid julklappar, men vanligtvis trista saker jag inte har användning för. Värst är det med kläder. För på något konstigt vis verkar alla som köper julklappskläder åt mig tappa all smak för vad som är snyggt under tiden de shoppar.
Citera
2009-12-11, 11:47
Medlem
Hatar julen och därmed klapparna också. Men kan inte hoppa över vissa personer, så blir bara partner, lillasyster och föräldrar. För att slippa stämningen efteråt om jag inte köper. Då hade jag fått supa mig fullare än någonsin.
Citera
2009-12-11, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Hatar julen och därmed klapparna också. Men kan inte hoppa över vissa personer, så blir bara partner, lillasyster och föräldrar. För att slippa stämningen efteråt om jag inte köper. Då hade jag fått supa mig fullare än någonsin.

Du måste köpa julklappar till din tjej för att slippa stämningen som uppkommer ifall du inte gör det? Hur kan man vara tillsammans med en sån svennebananhora som är för detta med julklappar? Hur kan man se något vackert i ett dylikt miffo?
Citera
2009-12-11, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SurabayaJohnny
Du måste köpa julklappar till din tjej för att slippa stämningen som uppkommer ifall du inte gör det? Hur kan man vara tillsammans med en sån svennebananhora som är för detta med julklappar? Hur kan man se något vackert i ett dylikt miffo?

Om du bara visste hur många tjejer som blir sur över att inte få en present på julafton, inte bara WThoror.

Hatar fenomenet totalt och iår blir det första gången jag köper något av värde till någon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in