• 1
  • 2
2009-12-10, 08:44
Medlem
Tjena!

Kompisen och jag har börjat lira lite CombatArms nyligen... Flyter på utan större problem på bådas datorer, jag kör på en stationär och polarn på en laptop...

Här om dagen när vi satt o lirade så bara stendog hans dator och han får starta upp den på nytt.. Lirar i 30-45min MAX sen dör den igen... Svårt att tro att spelet gör så den ballar ur för han har ändå 4gb ram, 2.4ghz, 250gb hdd, Nvidia kort... Datorn är liksom inte mer än 8månader gammal. Så vad kan problemet vara? Pirat kopia på hans windows men det ska väl inte spela någon större roll eller?

Kanske ska tilläggas att han kör Windows 7...
Citera
2009-12-10, 08:48
Medlem
EvilTouchs avatar
Överhettning?
Citera
2009-12-10, 08:56
Medlem
Promotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilTouch
Överhettning?

Låter onekligen som att grafikkortet överhettas.

Har har uppdaterat sina drivrutiner?
Citera
2009-12-10, 08:57
Medlem
Fittsparks avatar
Blås rent fläkten när du ändå håller på.
Citera
2009-12-10, 09:51
Kan ju även vara att cpu temperaturen är hög som fan.. Kolla idle-tempen i bios! Normalt är väl 30-40c..
Citera
2009-12-10, 11:27
Medlem
Ja drivrutinerna är nyligen uppdaterade med tanke på att jag formaterade om den åt honom ganska nyligen...

Får kika på CPU temperaturen när jag har tillgång till hans dator..

Misstänkte också överhettning men spelet i sig är ju inte speciellt krävande men vi la en skärbräda under med tanke på att datorn låg emot ett tyg material så den fick mera luft...

Sen en annan grej. När jag kollade datorn prestanda så visar den 4gb (2.5gb tillgängligt), varför står det så?
Citera
2009-12-10, 11:42
Medlem
Snusets avatar
Citat:
När jag kollade datorn prestanda så visar den 4gb (2.5gb tillgängligt), varför står det så?

4 gb vadåförnågot? Är det internminnet så låter det rätt normalt, om man nu har en massa saker igång samtidigt. Men jag skulle nog kikat igenom startupen lite noggrant och plockat bort alla helpers, quickstarts osv.
Citera
2009-12-10, 11:48
Medlem
muglerts avatar
Den ballar bara ur vid körning av Combat Arms och aldrig annars?
Citera
2009-12-10, 17:38
Medlem
Promotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattsson90
Ja drivrutinerna är nyligen uppdaterade med tanke på att jag formaterade om den åt honom ganska nyligen...

Får kika på CPU temperaturen när jag har tillgång till hans dator..

Misstänkte också överhettning men spelet i sig är ju inte speciellt krävande men vi la en skärbräda under med tanke på att datorn låg emot ett tyg material så den fick mera luft...

Sen en annan grej. När jag kollade datorn prestanda så visar den 4gb (2.5gb tillgängligt), varför står det så?

Menar du RAM? Har han ett 32-bitars OS?
Citera
2009-12-11, 09:50
Medlem
Det är det som är lite roligt faktiskt... Nu igår så funkade den helt utan problem :S inte en enda avstägning... Ja, jag menade 4gb RAM minne och han kör på 32-bitars
Citera
2009-12-11, 14:02
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattsson90
Det är det som är lite roligt faktiskt... Nu igår så funkade den helt utan problem :S inte en enda avstägning... Ja, jag menade 4gb RAM minne och han kör på 32-bitars
Har han senaste BIOS och kollat efter virus?
Citera
2009-12-12, 01:51
Medlem
Jepp!

Allt är checkat!

Nu senaste 2 dagarna har den varit fel fri konstigt nog

Nu får istället ett nytt problem, LAGG! startar om spelet o sen flyter det på!?

Lite knepigt detta faktiskt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in