Kompisen och jag har börjat lira lite CombatArms nyligen... Flyter på utan större problem på bådas datorer, jag kör på en stationär och polarn på en laptop...
Här om dagen när vi satt o lirade så bara stendog hans dator och han får starta upp den på nytt.. Lirar i 30-45min MAX sen dör den igen... Svårt att tro att spelet gör så den ballar ur för han har ändå 4gb ram, 2.4ghz, 250gb hdd, Nvidia kort... Datorn är liksom inte mer än 8månader gammal. Så vad kan problemet vara? Pirat kopia på hans windows men det ska väl inte spela någon större roll eller?
Ja drivrutinerna är nyligen uppdaterade med tanke på att jag formaterade om den åt honom ganska nyligen...
Får kika på CPU temperaturen när jag har tillgång till hans dator..
Misstänkte också överhettning men spelet i sig är ju inte speciellt krävande men vi la en skärbräda under med tanke på att datorn låg emot ett tyg material så den fick mera luft...
Sen en annan grej. När jag kollade datorn prestanda så visar den 4gb (2.5gb tillgängligt), varför står det så?
När jag kollade datorn prestanda så visar den 4gb (2.5gb tillgängligt), varför står det så?
4 gb vadåförnågot? Är det internminnet så låter det rätt normalt, om man nu har en massa saker igång samtidigt. Men jag skulle nog kikat igenom startupen lite noggrant och plockat bort alla helpers, quickstarts osv.
Ja drivrutinerna är nyligen uppdaterade med tanke på att jag formaterade om den åt honom ganska nyligen...
Får kika på CPU temperaturen när jag har tillgång till hans dator..
Misstänkte också överhettning men spelet i sig är ju inte speciellt krävande men vi la en skärbräda under med tanke på att datorn låg emot ett tyg material så den fick mera luft...
Sen en annan grej. När jag kollade datorn prestanda så visar den 4gb (2.5gb tillgängligt), varför står det så?
Det är det som är lite roligt faktiskt... Nu igår så funkade den helt utan problem :S inte en enda avstägning... Ja, jag menade 4gb RAM minne och han kör på 32-bitars
Det är det som är lite roligt faktiskt... Nu igår så funkade den helt utan problem :S inte en enda avstägning... Ja, jag menade 4gb RAM minne och han kör på 32-bitars
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!