2009-12-09, 22:15
Medlem
joel.ogrens avatar
www.myspace.com/uknoj

Musik projekt jag och en kompis har. Är väl medveten om ljudkvaliten. Det är mer låt mässigt jag vill höra vad ni tycker.
Citera
2009-12-09, 22:27
Medlem
Labaratas avatar
Jag gillar det, låter mycket bra. Har dock lite svårt för sångarens röst vid vissa tillfällen men ni kan säkert göra det bättre.
Citera
2009-12-09, 22:33
Medlem
joel.ogrens avatar
tack så mycket! ska framföras till personen ifråga!
Citera
2009-12-10, 00:58
Medlem
DesktopZquaress avatar
Sångaren bör inte vara sångare... Låtskivaren kan gå långt!
Citera
2009-12-10, 03:18
Medlem
SexMurderArts avatar
Ja jag har bara lyssnat på Snutfi och vet i fan? Ni avslöjar ju hela slingan direkt. Hade nog sett den någon enstaka gång ex mellan två verser istället? eftersom den är såååå banal.
Den är "vacker" första gången man hör den men kom igen, nedvärdera inte lyssnarna dom kräver mer än så. Om du vill ha med den i början så borde du inte sjunga över den det blir för mycket.

Men jag gillar att ni droppar "refräng" direkt efter vers och tror ni skulle fortsatt med baktakt där några slag och gärna med vispar.
Katastrofen kommer ju med solot, där "gitarrgurun" avslutar med en polka? Kul kul!
Fattar inte att ni inte anstränger er? Men era lyssnare och blivande fans borde väl "förstå eran ironi" som typ sträcker sig till era inbördes skämt?

Lyssnade lite på Livsviktigt och tror ingen som inte spelar gitarr ids lyssna på riffet efter "refrängen" för det är kasst, så inte ens en gitarrist vill lyssna. Ge exempel på en enda låt där ett riff i form av ett fingerspel på en akustisk gura i samband med refräng gjort succe?

Och det är för mycket Kräm om du förstår vad jag menar typ jag står här och du är där där man är osv.
Citera
2009-12-10, 03:53
Medlem
DesktopZquaress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexMurderArt
Ge exempel på en enda låt där ett riff i form av ett fingerspel på en akustisk gura i samband med refräng gjort succe?

http://www.youtube.com/watch?v=OZtQh5EIgWQ

Succé är ett för litet ord!
Citera
2009-12-10, 04:00
Medlem
SexMurderArts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesktopZquares
http://www.youtube.com/watch?v=OZtQh5EIgWQ

Succé är ett för litet ord!
Nu frågade jag han, ok? Nä du har rätt jag kan nog komma på ett par om jag ids också.
Citera
2009-12-10, 14:58
Medlem
SexMurderArts avatar
Godmorgon! Glöm det där jag skrev om Kräm för det handlar nog mer om min relation till Kent? Tycker eran bästa låt helt klart är Bejbis. Gillar den tvåstämmiga sången på versen den är bra påminner om nåt band men kommer inte på vilket. Och det händer ju en del i låten utan att det för den skull skenar iväg till nåt obegripligt, helt klart proffsigast.
Citera
2009-12-10, 16:13
Medlem
joel.ogrens avatar
SexMurderArt! fan va roligt att du tog dig tid och lyssnade. väldigt bra kritik du kommer med. Melodin i Snutfi håller jag med om att den kanske borde mutas under sången. Gitarsolot är fenomenalt tycker jag, men det är ju såklart en smaksak.

jag älskar gitarplocket efter refrängen i livsviktigt. det är hög "mysighetsfaktor" på den.

Sen ska jag säga att jag själv älskar att lyssna på musik som är oförutsägbar, det är väl lite det vi strävar efter i låtskrivandet, tex inte kunna förutse varje ackord, eller låtupplägget etc. men förstår verkligen om folk inte gillar vår musik för den delen, det kan nog uppfattas som lite oseriöst eller ofullbordat.
(sen säger jag inte att vi lyckats så bra med att vara oförutsigbara heller, men vi försöker)

men som sagt skit kul mid kritik! fortsätt gärna!
Citera
2009-12-10, 16:18
Medlem
claxors avatar
Jag tyckte faktiskt sångaren var skön. Uttalet får han nog jobba på men annars hade han en skön röst.

Möjligtvis känns låtarna lite enformiga, i början är de bra men sen händer inte så mycket mer.
Citera
2009-12-11, 20:09
Medlem
SexMurderArts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joel.ogren
SexMurderArt! fan va roligt att du tog dig tid och lyssnade. väldigt bra kritik du kommer med. Melodin i Snutfi håller jag med om att den kanske borde mutas under sången. Gitarsolot är fenomenalt tycker jag, men det är ju såklart en smaksak.

jag älskar gitarplocket efter refrängen i livsviktigt. det är hög "mysighetsfaktor" på den.

Sen ska jag säga att jag själv älskar att lyssna på musik som är oförutsägbar, det är väl lite det vi strävar efter i låtskrivandet, tex inte kunna förutse varje ackord, eller låtupplägget etc. men förstår verkligen om folk inte gillar vår musik för den delen, det kan nog uppfattas som lite oseriöst eller ofullbordat.
(sen säger jag inte att vi lyckats så bra med att vara oförutsigbara heller, men vi försöker)

men som sagt skit kul mid kritik! fortsätt gärna!
Hade tänkt skriva att ni försöker va System Of A Down i poptappning. Men SOAD är värdelösa i mina ögon när det gäller att va oförutsägbara dom kör 4,8 16 takter och verkar tro att dom är galna och lite crasy.

Det är fan det lägsta tankesätt jag vet, t o m en apa vet när nåt är på gång när man kör fyra, sex och åttondélar.

Så mitt tips är att ni försöker göra riff osv i 3,5 och 7 takter. Kör popgrejerna ni kört förut men lägg in femtakt och sjutakt. Det skulle nog få de flesta popskribenter att skriva om sånt som dom inte har en aning om.
Citera
2009-12-11, 20:15
Medlem
Härligt vilsam musik! Funkar alltid! Fint!

Ni borde lägga ut mer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in