Flashback bygger pepparkakshus!
2009-12-09, 21:49
Medlem
Dr.Dres avatar
Jag har precis slutat snusa, men kunde inte hålla mig från att köpa ett paket cigg.
Röker bara 1-2 cigg om dagen på vardagar. Ibland ingen.
Slutade snusa för att det är ohälsosamt, påverkar inte ekonomin så mycket.

Så vad tror ni, är det hälsosammast att snusa eller att röka två cigg om dagen?
Och tror ni jag kan hålla mig till bara två cigg?
Citera
2009-12-09, 21:53
Medlem
Tror inte du kan hålla dig till 2 cigg om dagen sedan är cigaretter mycket farligare än snus (gammal snusare själv så har väl gått på propagandan). Slutat snusa själv och det är lite jobbigt ibland men bara hålla i det börja tugga tuggummi eller någonting när du blir snussugen.
Citera
2009-12-09, 21:56
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cray
Tror inte du kan hålla dig till 2 cigg om dagen sedan är cigaretter mycket farligare än snus (gammal snusare själv så har väl gått på propagandan). Slutat snusa själv och det är lite jobbigt ibland men bara hålla i det börja tugga tuggummi eller någonting när du blir snussugen.
Jo. Kan ju tillägga att jag aldrig haft det minsta fett på magen, men efter att jag slutat snusa börjat få kagge. Inte bra!
Citera
2009-12-09, 21:59
Medlem
swaydizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Jo. Kan ju tillägga att jag aldrig haft det minsta fett på magen, men efter att jag slutat snusa börjat få kagge. Inte bra!

Wadup drey...?

Izzle in the bizzle!!

Jo det är så att nikotin ökar din ämnesomsättning och det är ganska vanligt att folk går upp när de slutat röka/snusa. Många småäter också istället. Rent jämförelsemässigt så är det väl värre att snusa en dosa än att ta två cigaretter, men inget av alternativen är hälsosamma.
Citera
2009-12-09, 22:00
Medlem
LinusNanos avatar
Rökning är i alla fall bevisat farligt, vilket snus inte är än, så lägg ner ciggen och börja med nått tuggummi istället, du kommer säkert lukta bättre
Citera
2009-12-09, 22:01
Medlem
smides avatar
Kommer inte kunna hålla dig till 2 om dagen, var så när jag började snusa. Skulle ha en om dagen, som blev till 2, 3, 4 och till slut snusade jag hela tiden
Citera
2009-12-09, 22:05
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swaydizzle
Wadup drey...?

Izzle in the bizzle!!

Jo det är så att nikotin ökar din ämnesomsättning och det är ganska vanligt att folk går upp när de slutat röka/snusa. Många småäter också istället. Rent jämförelsemässigt så är det väl värre att snusa en dosa än att ta två cigaretter, men inget av alternativen är hälsosamma.
Haha... Zup Snoop! (Igen)
Trodde aldrig man skulle få höra Snoop säga att rökning inte är hälsosamt!

Småäter gör jag absolut nu efter jag slutat snusa, i princip konstant godissugen. Och frågan är om tuggummi inte är lika dåligt för tänderna som snusning. Men jag får väl köpa något fluor-tuggummi eller dylikt.
Citera
2009-12-09, 22:13
Medlem
swaydizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Haha... Zup Snoop! (Igen)
Trodde aldrig man skulle få höra Snoop säga att rökning inte är hälsosamt!

Småäter gör jag absolut nu efter jag slutat snusa, i princip konstant godissugen. Och frågan är om tuggummi inte är lika dåligt för tänderna som snusning. Men jag får väl köpa något fluor-tuggummi eller dylikt.

Tuggummi är väl ok, sluta äta godis bara!

Ja såklart, röka cigaretter är direkt idiotiskt, det är liksom kul de första 5-10 gångerna. Själv rökte jag i 10 år innan jag sluta. Självklart röker jag fortfarande som den livsstil jag står för, men så vältränad, smart och känd som jag är så röker jag enbart joints utan tobak
Citera
2009-12-10, 18:52
Medlem
DonkenPonkens avatar
Det är farligare med 2 cigg om dagen än om du snusar som vanligt.

Tror knappast du kommer lyckas hålla dig till 2 cigg om dagen
Citera
2009-12-10, 18:56
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonkenPonken
Det är farligare med 2 cigg om dagen än om du snusar som vanligt.

Tror knappast du kommer lyckas hålla dig till 2 cigg om dagen
...

Ska verkligen försöka med tuggummi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in