2009-12-09, 21:25
Medlem
Flytande_argots avatar
Ja som rubriken säger - har ni brevväxlat eller kommunicerat med någon kändis eller idol?

När jag var relativt ung (läs:19 år) så brevväxlade jag med Thor Heyerdahl. Jag var otroligt fascinerad av hans Fatu Hiva-försök. Det började med att jag skickade ett brev, tragiskt nog på engelska (jag visste inte vilka som läste hans brev eller om de förstod vare sig norska eller svenska). Jag fick svar på ett Kontiki-vykort signerat av Thor Heyerdahl själv. Han skrev med den där skakiga typen av skrift som kännetecknar pensionärer.

I vilket fall som helst så brevväxlade jag med honom ett par gånger.

Och det är fortfarande min idol.

Har ni egna historier?
Citera
2009-12-09, 22:51
Medlem
Lazaruss avatar
Nej.
Citera
2009-12-09, 23:28
Medlem
karnstans avatar
Hade ett (oerhört) kort brevutbyte med Larisa Oleynik (som spelade Bianca i 10 orsaker att hata dig) när jag var i tonårsåldern. Oklart om det var hon som svarade eller någon som jobbade åt henne, med största sannolikhet det senare. Men jag blev glad ändå. Hon var ju så söt.

Thor Heyerdahl är en av de coolaste gubbar som levt. Bodde granne med kon-tiki-muséet i Oslo i somras och var inne och kikade en del på hans flottar. Man blir bra sugen på att bygga en själv
Citera
2009-12-10, 00:43
Medlem
Thor Heyerdahl är en hjälte. Såg Ra-filmerna när de var nya i början av 70-talet, och nu i somras när de gick i repris. Thor H var som Tintin fast i verkligheten!

Någotsånär on topic: när jag praktiserade på Ö-viks kommun för en massa år sen talade jag i telefon med Anders Hedberg, hockeyspelaren (MoDo, Winnipeg Jets, New York Rangers), angående bygglovet för en pool han skulle bygga.
Citera
2009-12-10, 00:59
Medlem
SoTireds avatar
Ghostrider (PF) har jag kommunicerat med via nätet. När var, hur och varför ska jag inte skriva här i alla fall
Citera
2009-12-10, 11:37
Medlem
Jag och en polare brevväxlade med Ola och Per som gjorde "Toffelhjältarna" och "Solstollarna" under en period i sexan, mitten av 80-talet. Det var kul. Vi försökte få dem att spela gratis på klassens julfest men det sket sig.
Citera
2009-12-10, 13:22
Medlem
Jag kommenterade nyligen på en blogg tillhörande en kändis och fick till min stora förvåning ett ganska långt mail tillbaka som svar.

Jag avslöjar inte vem det var än. Jag älskar att skvallra men eftersom det hände så pass nyligen så vill jag hålla det för mig själv ett tag till.
Citera
2009-12-10, 15:11
Medlem
kicksareforribss avatar
jag mailade matthew mcconaughey och skrev att jag såg upp till honom och var nyfiken på hur han tränade och åt då jag var imponerad på hans fysik. fick ett långt svar av honom då han nämnde en del tips samt sa att han nyss gjort en intervju ang sin träning i en tidning som han rekommenderade mig att skaffa om jag ville veta mer
Citera
2009-12-10, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Jag kommenterade nyligen på en blogg tillhörande en kändis och fick till min stora förvåning ett ganska långt mail tillbaka som svar.

Jag avslöjar inte vem det var än. Jag älskar att skvallra men eftersom det hände så pass nyligen så vill jag hålla det för mig själv ett tag till.

Varför ens skriva något då om du inte ens vill dela med dig av det?
Citera
2009-12-10, 19:32
Medlem
Flytande_argots avatar
En kompis till mig. Han vars blogg jag länkar till i min signatur (längst ner) mailade sin favoritkomiker, "Anthony Jeselnik" eftersom han tröttnat på att få en massa hotfulla mail från TV-bolag och liknande där de sa att han skulle bli dragen inför rätta om han inte plockade bort de klipp han laddat upp. Han blev onekligen rätt förvånad när Jeselnik svarade personligen och gav sitt godkännande att han hade klippen kvar på youtube!

Lite, "Jag mötte Lassie" över det hela jämfört med min brevväxling med Thor Heyerdahl, men ändå!

I övrigt har jag funderat på att maila någon typ av B-kändis och kolla läget. T.ex. han som spelar "Walther" i Stargate. Alltså den lilla snubben vars enda uppgift är att säga, "Chevron one encoded, chevron two encoded.... osv." Rätt nyfiken på om han klarar av att försörja sig på den rollen!
Citera
2009-12-10, 20:50
Medlem
kicksareforribss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
I övrigt har jag funderat på att maila någon typ av B-kändis och kolla läget. T.ex. han som spelar "Walther" i Stargate. Alltså den lilla snubben vars enda uppgift är att säga, "Chevron one encoded, chevron two encoded.... osv." Rätt nyfiken på om han klarar av att försörja sig på den rollen!

Gört! för övrigt har jag för mig att han är producent eller nåt till stargate också så han va nog bara med för skojs skull
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in