• 1
  • 2
2009-12-09, 20:44
Medlem
Rawghs avatar
Min mus började helt plötsligt att uppföra sig precis som den själv vill.
Den hackar sig fram, runt i ett område på cirka 200 x 200 px. Den höger- och vänsterklickar även lite på måfå och har lyckats skapa flera nya mappar och kopior av dem.

Tror inte jag blivit hackad då muspekaren inte rör mänskligt, eller gör något vettigt över huvud taget.

Kan tillägga att den fortsätter även om jag drar ur musen ur datorn.
Citera
2009-12-09, 20:48
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Övriga dator- och IT-diskussioner då ingen spec utdelas.

//Mod
Citera
2009-12-09, 20:51
Medlem
AquaRegias avatar
Låter som om du har ett program igång.
Citera
2009-12-09, 21:00
Bannlyst
Jag hade liknande problem förut, och det pågick i ungefär ett halvår till och från... provade det mesta rent säkerhetsmässigt, inget hjälpte, inte heller att byta mus naturligtvis. Googlade som en galning via en annan dator eftersom det var omöjligt att göra något vettigt med den aktuella datorn... den högerklickade (fast din vänsterklickar tydligen) ju bara och valde alternativ i rullistan. Helt galet, och jag blev tokig! Inget att tipsen jag hittade hjälpte, men ingen av fallen stämde nog inte helt in på mitt problem heller. Till slut lät jag bara datorn stå i ett par månader och blängde tjurigt på den, men när jag till slut tog samlade tillräckligt kraft för att starta skiten igen så funkade det felfritt! Fattar inte än idag vad som hände.

Och naturligtvis hjälper detta inte dig... Jag ville bara dela med mig. I feel for you.
Citera
2009-12-09, 21:01
Medlem
Rawghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Låter som om du har ett program igång.

Vad för program skulle det kunna vara? Jag har startat om datorn, men problemet kvarstår.
Citera
2009-12-09, 21:07
Medlem
Rawghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mdc
Jag hade liknande problem förut, och det pågick i ungefär ett halvår till och från... provade det mesta rent säkerhetsmässigt, inget hjälpte, inte heller att byta mus naturligtvis. Googlade som en galning via en annan dator eftersom det var omöjligt att göra något vettigt med den aktuella datorn... den högerklickade (fast din vänsterklickar tydligen) ju bara och valde alternativ i rullistan. Helt galet, och jag blev tokig! Inget att tipsen jag hittade hjälpte, men ingen av fallen stämde nog inte helt in på mitt problem heller. Till slut lät jag bara datorn stå i ett par månader och blängde tjurigt på den, men när jag till slut tog samlade tillräckligt kraft för att starta skiten igen så funkade det felfritt! Fattar inte än idag vad som hände.

Och naturligtvis hjälper detta inte dig... Jag ville bara dela med mig. I feel for you.

Då vet jag att jag inte är ensam i alla fall. Jag har själv (även nu i skrivande stund) sökt som en galning efter liknande problem, men inget stämmer. Och jag måste också göra det från en annan dator.
Citera
2009-12-09, 21:07
Medlem
Kaustis avatar
Prova musen på en annan dator. Återkom sen.
Citera
2009-12-09, 21:12
Medlem
Rawghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Prova musen på en annan dator. Återkom sen.

Gjort! Använder samma mus just nu (sitter vid en annan dator), men muspekaren fortsätter att hoppa runt på datorn med problemet (utan någon mus i kopplad).
Citera
2009-12-09, 21:14
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawgh
Gjort! Använder samma mus just nu (sitter vid en annan dator), men muspekaren fortsätter att hoppa runt på datorn med problemet (utan någon mus i kopplad).

Prova felsäkert läge på datorn som krånglar.
Citera
2009-12-09, 21:23
Medlem
Rawghs avatar
Startade datorn nu för att se om problemet kvarstod innan jag skulle prova att starta i felsäkert läge, och nu funkar allt korrekt. Mycket märkligt!

Återkommer om problemet uppstår igen.
Tack för snabba svar!
Citera
2009-12-09, 21:25
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawgh
Startade datorn nu för att se om problemet kvarstod innan jag skulle prova att starta i felsäkert läge, och nu funkar allt korrekt. Mycket märkligt!

Återkommer om problemet uppstår igen.
Tack för snabba svar!

Kör en rejäl scan efter virus.
Citera
2009-12-09, 21:27
Medlem
Rawghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Kör en rejäl scan efter virus.

Håller på!
Passar på medan datorn är kontrollerbar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in