2009-12-09, 20:08
Medlem
Hej!

Jag har nyligen installerat Windows 7 p min dator (hade XP innan) och nu nr ja tankar vissa torrents s kommer det upp
"Fel: Det gr inte att komma t filen eftersom den anvnds i en annan process"
men det gr sedan att trycka "start" och den brjar ladda ner igen, det hnder ett antal gnger under nerladdning men det gr att tanka ner hela torrenten genom att trycka "start" ett antal gnger.

Vad r det fr fel?
Har lst p div sidor att det r fler som haft detta problem men har inte hittat ngon lsning p problem.

Kan ven sga att jag anvnder Utorrent och har installerat om det flera gnger och det har bara hnt p de lite strre filerna (funkar med DVD-filmer) tex Piratepack m.m. Funkade utmrkt p Xp. Portar i router r ppna.

Processor: Amd Athlon 64 X2 dual core 3800+
Minne: 2gb
Grafikkort: Nvidia Geforce 7600GT
Antivirus: ESET Smart Security
Citera
2009-12-10, 02:35
Medlem
aeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlimaxx
Hej!

Jag har nyligen installerat Windows 7 p min dator (hade XP innan) och nu nr ja tankar vissa torrents s kommer det upp
"Fel: Det gr inte att komma t filen eftersom den anvnds i en annan process"
men det gr sedan att trycka "start" och den brjar ladda ner igen, det hnder ett antal gnger under nerladdning men det gr att tanka ner hela torrenten genom att trycka "start" ett antal gnger.

Vad r det fr fel?
Har lst p div sidor att det r fler som haft detta problem men har inte hittat ngon lsning p problem.

Kan ven sga att jag anvnder Utorrent och har installerat om det flera gnger och det har bara hnt p de lite strre filerna (funkar med DVD-filmer) tex Piratepack m.m. Funkade utmrkt p Xp. Portar i router r ppna.

Processor: Amd Athlon 64 X2 dual core 3800+
Minne: 2gb
Grafikkort: Nvidia Geforce 7600GT
Antivirus: ESET Smart Security

Testa med detta i uTorrent: Options->Preferences->Advanced->diskio.flush_files = FALSE
Citera
2009-12-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aeus
Testa med detta i uTorrent: Options->Preferences->Advanced->diskio.flush_files = FALSE
Har provat med det men det blev inge bttre.
Citera
2009-12-11, 06:12
Medlem
Skriv indexeringsalternativ i skfltet p startmenyn. Ta bort eventuella mappar som du laddar ned i frn inkluderade platser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in