Flashback bygger pepparkakshus!
2009-12-09, 20:06
Medlem
En väninna till mig berättade att hon har blivit uppringd av ett företag som kallar sig Ess och som istället för strumpor utlovar jobb.
Eftersom hon var i en lite stressig situation när första samtalet klom så tackade hon ja till Info och fick därefter ett mail där det stod:
Jag har bifogat en fil som innehåller information angående jobbcoahing. Du får gärna höra av dig om du har några funderingar eller frågor angående jobbcoaching.

Lycka till!

--
Det KA:nr som du skall ange till Arbetsförmedlignen när du väljer Ess som Din Jobbcoach är
Göteborg 14964 och i Borås 14965

Med Vänlig hälsning
Ibrahim Mohamad
Economy Solutions Sweden

Dom skickade inte alls med info i mailet, bara en blankett som man kan lämna in till AF om man vill ha just dom som jobbcoacher.
Vilka är economy Solutions/ess? Några som har fått jobb via dom eller har något annat att säga?
//S
Citera
2009-12-10, 22:00
Medlem
slutagnälls avatar
Ännu en aktör i det Sveriges snabbast växande näringsgren: bidragsindustrin. Ännu ett icke-produktivt företag som inte bidrar med något till ekonomin utan endast har stuckit in sin snabel i de frikostiga pengaflöden som snurrar runt allt fortare i vår kära välfärdsstat.

De kommer inte ge dig något jobb, de kommer inte göra ett skit. De kommer utföra det minimum som krävs och sedan kassera in pengar från arbetsförmedlingen för sina tjänster.

Stäng ner skiten med "jobbcoacher" snarast möjligt.
Citera
2009-12-12, 02:49
Medlem
jag kollade runt lite och dom verkade onekligen skumma. Stod registrerade som ett Inkasso bolag och vd'n och nån av de andra styrelsemedlemmarna var inblandade i nått kånkat bolag bla bla
Jag och min väninna kom fram till att det var lika bra att strunta i detta helt och hållet
Citera
2010-01-11, 14:16
Medlem
Dr.Gronblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saffrose
jag kollade runt lite och dom verkade onekligen skumma. Stod registrerade som ett Inkasso bolag och vd'n och nån av de andra styrelsemedlemmarna var inblandade i nått kånkat bolag bla bla
Jag och min väninna kom fram till att det var lika bra att strunta i detta helt och hållet

Fick just ett samtal från samma bolag. Men sket i att svara. Var la tur d : )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in