• 1
  • 2
2009-12-09, 18:35
Medlem
writtenoncloudss avatar
För ett tag sedan så åt jag en väldigt god efterrätt som jag nu jätte gärna skulle vilja smaka på igen eller något liknande. Problemet är att receptet inte går att hitta här hemma och jag kan inte ens komma på vad den kan tänkas heta.

Det var en vit choklad baserad sak, som var gratinerad i ugnen. Vet inte riktigt vad som var i, förutom vit choklad, förmodligen grädde och äggula också. Den serverades varm med färska frukter(Kiwi och jordgubbar är bäst!).

Nu har det nästan blivit en tvångstanke, jag måste ha den!
Så snälla, om det är någon som har ett recept som möjligtvis skulle kunna var något som liknar det jag söker så dela med er! Jag har googlat en hel del men det kommer bara upp en massa om frukt med riven choklad på i ugnen, inte alls vad jag var ute efter...
Citera
2009-12-09, 18:38
Medlem
My©s avatar
Sorry... Såg nu att det inte var Gino du var ute efter!

Hoppas någon annan kan hjälpa till!

My©
Citera
2009-12-09, 18:38
Medlem
Sweeper80s avatar
http://www.kokaihop.se/recept/exotis...med-vitchoklad
Citera
2009-12-09, 18:42
Medlem
writtenoncloudss avatar
Förlåt men var jag otydlig när jag skrev:
Jag har googlat en hel del men det kommer bara upp en massa om frukt med riven choklad på i ugnen, inte alls vad jag var ute efter...
Citera
2009-12-09, 19:47
Medlem
MallManiacss avatar
Waa jag vill också ha mej en sån! Låter supersmarrigt ju!
Citera
2009-12-09, 20:15
Medlem
writtenoncloudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MallManiacs
Waa jag vill också ha mej en sån! Låter supersmarrigt ju!

Jag kan bjuda alla bara jag får receptet! D:
Citera
2009-12-09, 20:33
Medlem
writtenoncloudss avatar
Jag hittade receptet! Har letat i tre dagar och äntligen så har jag det i min hand!

Ungsbakad vitchoklad- och färskostcrème

150g Vit choklad
150g Philadelphiaost
1dl Grädde
1 ägg

Smält choklad, philadelphiaosten och grädden. Vispa i ägget och fördela smeten i 4 portionsformar. Baka dem i 100c tills de stelnar (ca 25-30min).

Serveras med färska frukter/bär av eget val. Godast är kiwibitar och jordgubbar!

Bild kommer straxt!
Citera
2009-12-09, 20:36
Medlem
Colmars avatar
det är ju bara att höfta hela skiten, ta en glas pajform eller nåt liknande, hacka upp massa frukt och skit, typ kiwi jordgubbar banan annans det du tycker om, sen river du MASSA vit chocklad på det in i ungnen typ 200 grader tills chocklade har smält
Citera
2009-12-09, 20:59
Medlem
writtenoncloudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colmar
det är ju bara att höfta hela skiten, ta en glas pajform eller nåt liknande, hacka upp massa frukt och skit, typ kiwi jordgubbar banan annans det du tycker om, sen river du MASSA vit chocklad på det in i ungnen typ 200 grader tills chocklade har smält

Ännu en person som inte kan läsa ?
Citera
2009-12-09, 21:37
Medlem
zepofans avatar
Det låter som chokladganache, sök på det så finns det en hel del recept. De flesta är dock med mörk choklad, men det är ju ganska enkelt att byta ut.
Citera
2009-12-10, 09:06
Medlem
My©s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av writtenonclouds
Jag hittade receptet! Har letat i tre dagar och äntligen så har jag det i min hand!

Ungsbakad vitchoklad- och färskostcrème

150g Vit choklad
150g Philadelphiaost
1dl Grädde
1 ägg

Smält choklad, philadelphiaosten och grädden. Vispa i ägget och fördela smeten i 4 portionsformar. Baka dem i 100c tills de stelnar (ca 25-30min).

Serveras med färska frukter/bär av eget val. Godast är kiwibitar och jordgubbar!

Bild kommer straxt!

Bild ser vi fram emot. Det låter fanstastiskt gott!

/My©
Citera
2009-12-10, 20:44
Medlem
writtenoncloudss avatar
http://img402.imageshack.us/img402/3997/img0031mx.jpg

Åh det blev precis som jag ville, supergott!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in