Citat:
Ursprungligen postat av Adolf-Hustler
•Click Start, Run and type Command
•Type the following commands one by one:
cd\windows
regedit
fattade den delen resten var rena grekiskan för mig

Vi andra kallar det engelska. Men hursomhelst.
Jag gjorde samma sak på flickvännens dator för ett tag sedan, och antar att du fått löst det vid det här laget. Men jag skriver här iallafall om någon annan åker på samma problem.
Om du har virus bör du starta om datorn i felsäkert läge(detta görs genom att du trycker på F8 om och om igen när datorn startar), sedan inaktivera du systemåterställning(kontrollpanelen -> System -> Systemåterställning) innan du genomför följande steg:
Citat:
Ursprungligen postat av Gaynar
•Click Start, Run and type Command
•Type the following commands one by one:
cd\windows
regedit
Det kommer upp ett nytt fönster med registereditorn, förutsatt att du inte har virus på detta som min flickvän hade.
Citat:
•If Registry Editor opens successfully, then navigate to the following key:
HKEY_CLASSES_ROOT \ exefile \ shell \ open \ command
•Double-click the (Default) value in the right pane
•Delete the current value data, and then type:
"%1" %*
(ie., quote-percent-one-quote-space-percent-asterisk.)
Du följer mapparna som nämns ovan i den ordningen och när du kommit in i "command" mappen finns det ett eller två alternativ till höger, den översta heter (standard) om du använder svenskt windows... Du högerklickar på den och väljer "egenskaper" eller dylikt, du har bara två alternativ om jag minns rätt, på det ena dyker det upp massa siffror, då har du kommit fel. Och i den andra skriver du in "%1" %* som värde.
Citat:
•Navigate to:
HKEY_CLASSES_ROOT\.exe
•In the right-pane, set (default) to exefile
•Exit the Registry Editor.
Här gör du samma som ovan, högerklickar och väljer att ändra värdet på (standard) till exefile istället för secfile som det står just nu förmodligen.
Sen bör man göra en ordentlig genomsökning med antivirusprogrammet på högst säkerhetsnivån och låta den använda maximalt med processor-kraft.
Efter detta startar du om datorn till normalt läge och ordningen bör vara återställd.