• 1
  • 2
2009-12-09, 16:51
Medlem
Brunners avatar
Halloj,

Efter att ha ögnat screenshot tråden här så verkar det vara väldigt många som moddar om sina skrivbord med ikoner, geektools, väggpapper osv.

Därför tänker jag göra ett iconpack (icontainer) men vill först och främst göra lite research. Någon kanske tillochmed vill vara med och hjälpa till med brainstorming.. Själva utförandet kan jag stå för.

Vilka ikoner har ni på er dock? De flesta har ju tex finder, dock verkar det inte gå att hitta några snygga substitut alls. Så Finder är givet. FF o Safari likaså.
Men som sagt; fler applikationer som ni har på docken/har aktiva ofta.

Gillar ni att ha ett och samma färgshema på allihopa? Eller räcker det med samma formspråk?

Min ide är att det ska bli någonting som alla intresserade mac-fbare kan använda och känna att de har varit med och utvecklat.

Idéer? Synpunkter?
Citera
2009-12-09, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brunner
Halloj,

Efter att ha ögnat screenshot tråden här så verkar det vara väldigt många som moddar om sina skrivbord med ikoner, geektools, väggpapper osv.

Därför tänker jag göra ett iconpack (icontainer) men vill först och främst göra lite research. Någon kanske tillochmed vill vara med och hjälpa till med brainstorming.. Själva utförandet kan jag stå för.

Vilka ikoner har ni på er dock? De flesta har ju tex finder, dock verkar det inte gå att hitta några snygga substitut alls. Så Finder är givet. FF o Safari likaså.
Men som sagt; fler applikationer som ni har på docken/har aktiva ofta.

Gillar ni att ha ett och samma färgshema på allihopa? Eller räcker det med samma formspråk?

Min ide är att det ska bli någonting som alla intresserade mac-fbare kan använda och känna att de har varit med och utvecklat.

Idéer? Synpunkter?
Kul grej!

Sitter i skolan just nu men några spontana Ikon förslag som skulle vara najs;
Candybar
Preview
Trash
Spotify(!)
vlc

Kommer komma med fler idéer!
Senast redigerad av krippa9 2009-12-09 kl. 17:12.
Citera
2009-12-09, 17:20
Medlem
gustaveklunds avatar
Ical
Mail
Transmission
adium
spotify
itunes
safari
finder

Är program som jag alltid har i docken! riktigt rolig grej, väntar på att se fullständiga resultatet. Dock har jag inte orkat ladda ner Candybar än!

hade varit trevligt med ett helt set, innehållande ikoner och bakgrund som matchar snyggt.

Lycka till!
Senast redigerad av gustaveklund 2009-12-09 kl. 17:31.
Citera
2009-12-09, 17:26
Medlem
Noetlovskijs avatar
Photoshop
Word
Mail
Adium
Spotify
Logic
Citera
2009-12-09, 17:30
Medlem
SnuFFs avatar
jag föredrar nog samma färger och samma tema på ikonerna.

Spotify, photoshop(adobe-programmen), safari, msn, itunes skulle jag nog föredra
Citera
2009-12-09, 17:34
Medlem
Brunners avatar
Vad kul med så positiv respons!

Bra förslag, alla känns klockrena. Fler idéer mottages.
Är mappar, dvs mappar under home; filmer, bilder, downloads också av intresse? Personligen känner jag att de mapparna är snygga som de är som standard i SL. Men om ni känner att de behöver ett ansiktslyft...
Citera
2009-12-09, 17:36
Medlem
Dalailamas avatar
Kul idé!

* Quicksilver
* Nya Google Chrome 4 mac
Citera
2009-12-09, 17:57
Medlem
SnuFFs avatar
Citat:

Är mappar, dvs mappar under home; filmer, bilder, downloads också av intresse? Personligen känner jag att de mapparna är snygga som de är som standard i SL. Men om ni känner att de behöver ett ansiktslyft...

ja. du borde köra mapparna i samma färger som det andra
Citera
2009-12-09, 18:08
Bannlyst
Citat:

Mappar är av stort intresse
Citera
2009-12-09, 18:22
Medlem
gustaveklunds avatar
Citat:

Jag tycker också att mappar hade varit väldigt trevligt!
Citera
2009-12-09, 18:27
Medlem
aMSN/Adium/
Spotify
uTorrent
FF/Chrome
Pokerstars
Full tilt poker
Logic
Reason (propellerheads)
Traktor (nativeinstruments)
Plex
Cog
MPlayer OS Extended
Google Earth
Citera
2009-12-09, 20:12
Medlem
FINDER!!

Vill bara gråta när jag ser den ikonen i standardutförande... Den passar med, eh, sig själv och papperskorgen. Fler ikoner än så går den inte ihop med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in