• 1
  • 2
2009-12-09, 16:38
Bannlyst
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleId=5054907

Vad vet vi?
På polisradion sa dom just att det var "ryssar". Det visste man tydligen på klädsel och sådant.
Låter skumt tycker jag.
Citera
2009-12-09, 16:40
Bannlyst
Tråden kanske hamnade fel?
Fick det till att aktuella brott och kriminalfall är något nytt som ersatt "Veckans brott".

Om jag har fel får admin flytta.
Citera
2009-12-09, 16:50
Medlem
bushtuckers avatar
Rån i Råneå

Tråden ligger på rätt ställe..

Var ju lite fyndigt att detta rån,.. om det nu var ett sånt,... skedde just i Råneå... Kanske bara någon form av språkligt missförstånd...

Skämt åsido då: Det verkar som polisen inte vet så mycket om saken som dom kanske borde, eller också är det tidningen som informerat sig dåligt:

1: *Det är ännu oklart om rånarna fått några pengar med sig.
- Vi vet inte än om det är ett fullbordat rån, säger NSD:s reporter Ulf Persson som finns på plats i Råneå. *

2: *Polisen vet inte ännu hur många rånare det handlar om. En kassörska på banken uppger för NSD att en av rånarna, en man, var beväpnade med ett hagelgevär. Polisen söker en man med en svart dunjacka som talar dålig engelska.

Vi får väl hoppas informationen blir bättre när rikstidningarna tar tag i saken.
Citera
2009-12-09, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Tråden ligger på rätt ställe..

Var ju lite fyndigt att detta rån,.. om det nu var ett sånt,... skedde just i Råneå... Kanske bara någon form av språkligt missförstånd...

Skämt åsido då: Det verkar som polisen inte vet så mycket om saken som dom kanske borde, eller också är det tidningen som informerat sig dåligt:

1: *Det är ännu oklart om rånarna fått några pengar med sig.
- Vi vet inte än om det är ett fullbordat rån, säger NSD:s reporter Ulf Persson som finns på plats i Råneå. *

2: *Polisen vet inte ännu hur många rånare det handlar om. En kassörska på banken uppger för NSD att en av rånarna, en man, var beväpnade med ett hagelgevär. Polisen söker en man med en svart dunjacka som talar dålig engelska.

Vi får väl hoppas informationen blir bättre när rikstidningarna tar tag i saken.

Det verkar vara rätt färskt. Pratade med en kille på Facebook nu som bor i någon by i närheten. Han blev omkörd av sex polisbilar nyss.
Så det kan nog vankas action.
Snubben verkar ju beväpnad.
Citera
2009-12-09, 16:56
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Tråden kanske hamnade fel?
Fick det till att aktuella brott och kriminalfall är något nytt som ersatt "Veckans brott".

Om jag har fel får admin flytta.

Här är en notis till. Vägspärrar upprättade m.m
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=5054961

EDIT: Apropå "ryssar". Det är kanske någon som talat engelska med en rysk brytning.
Senast redigerad av Celeron 2009-12-09 kl. 17:01.
Citera
2009-12-09, 17:00
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Det verkar vara rätt färskt. Pratade med en kille på Facebook nu som bor i någon by i närheten. Han blev omkörd av sex polisbilar nyss.
Så det kan nog vankas action.
Snubben verkar ju beväpnad.

Får väl hoppas han klarar sig över till Finland då.... men förstå mig rätt nu...
Citera
2009-12-09, 17:08
Medlem
Celerons avatar
Här hittar ni en länk till polisradion i Luleå.
http://www.staden.se.tp/

EDIT: Polisen skriver ihop ett pressmeddelande som ska skickas ut just nu.

EDIT 2: Jag tror att jag tar tillbaka det där med att "tala engelska". Låter mer som om de härmat en viss ABBA-låt.

Citat:
De två männen rusade in i Handelsbanken och skrek: "Money, money" samtidigt som de viftade med de avsågade hagelgevären.
http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=5181386
Senast redigerad av Celeron 2009-12-09 kl. 17:20.
Citera
2009-12-09, 17:13
Medlem
-Infected-s avatar
På något sätt så hoppas man dom kommer undan ^^, Om det hade varit svenskar..
Citera
2009-12-09, 17:41
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Infected-
På något sätt så hoppas man dom kommer undan ^^, Om det hade varit svenskar..

Hur fan kan ni hoppas på nåt sånt? Hoppas att packet åker in och det länge. Det är nästan så att man hoppas på pistolduell med polisen och några döda rånare.
Citera
2009-12-09, 17:52
Medlem
Celerons avatar
"Vägspärrarna behålls tills annat sägs" hette det nyss i Polisradion. Kan väl betyda att rånarna inte är fast än ??.
Citera
2009-12-09, 17:57
Medlem
-Infected-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
"Vägspärrarna behålls tills annat sägs" hette det nyss i Polisradion. Kan väl betyda att rånarna inte är fast än ??.

Eller att dom tagit någon/några och är osäker på att det finns fler och därav har kvar dom.
Citera
2009-12-09, 18:04
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Infected-
Eller att dom tagit någon/några och är osäker på att det finns fler och därav har kvar dom.

Ja, det är ju möjligt.

Senaste jag hörde på scannern nyss är att polisen ska kontrollera en silvergrå mercedes som står parkerad på en liten väg nära Kalix. Det talades om korsningen mot Siknäs.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in