jaha mod sa att jag skulle posta här så då gör jag de.
Min dator vill inte starta efter att ja höll inne standby knappen i 7 sec pga av ett spel inte ville starta.
När jag sätter igång datorn kommer det upp en text där det står det "disc read error occurred
press ctrl alt del to restart"
när ja väl gör det blir skärmen svart och den går tillbax till den texten igen.
Och min fråga lyder vad ska jag göra för att få den funka igen, ska jag lämna in den eller kan jag göra något hemma?
För övrigt r det en acer aspire 5535 .
tACK FÖR TIPS.!
Exakt så gjorde min laptop också. "Råka" i och för sig slå till den, men det är en annan femma. Fick höra av en hyffsat kunnig att det kunda vara glapp till HDD:n, men så var inte fallet. Så det sluta med att jag fick lämna in den.
Skulle ju vara högst osannolikt att disken skulle "hoppa" ur samtidigt som du tryckte på knappen. Kan vara att bootsektorn är förstör eller liknande. Kolla i BIOS så den startar från hårddisken. Gör den det testa att installera ett nytt windows. Kan den inte skriva eller läsa på disken är hårddisken troligtvis sönder.
Exakt så gjorde min laptop också. "Råka" i och för sig slå till den, men det är en annan femma. Fick höra av en hyffsat kunnig att det kunda vara glapp till HDD:n, men så var inte fallet. Så det sluta med att jag fick lämna in den.
Jajo det gjorde jag innan jag skulle börja spela ;s
Jajo det gjorde jag innan jag skulle börja spela ;s
Hahaha!! Där har vi det!
Fick höra att en sådan incident kan orsaka hack i HDD:n, mindre skoj. Så jag lämna in min och fick köpt loss den "söndriga" och dit med en ny, annars hade dom (Mediamarkt, hade fortfarande garanti) formaterat och installerat om. Det hade jag ingen lust med då jag inte hade någon back-up...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!