2009-12-09, 10:08
Medlem
your_kings avatar
Hej, jag har köpt ett datorpaket från komplett.se "PC i delar - AMD Athlon II X2 250 AM3"

Jag har nu byggt ihop datorn som beskrivningen säger och när jag startar upp datorn går fläktar igång och en diod på moderkortet lyser + 3 små "pip".

Men skärmen är helt svart, har dubbelkollar alla kablar men hittar inget fel. Försökt googla hela morgonen men hittar inga svar på vad det kan tänkas vara.

Tacksam för svar.
Citera
2009-12-09, 10:13
Medlem
Wu-Tangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av your_king
Hej, jag har köpt ett datorpaket från komplett.se "PC i delar - AMD Athlon II X2 250 AM3"

Jag har nu byggt ihop datorn som beskrivningen säger och när jag startar upp datorn går fläktar igång och en diod på moderkortet lyser + 3 små "pip".

Men skärmen är helt svart, har dubbelkollar alla kablar men hittar inget fel. Försökt googla hela morgonen men hittar inga svar på vad det kan tänkas vara.

Tacksam för svar.

Om skärmen är svart lär det vara grafikkortet som strular.. Kollat så att det sitter okej och att alla sladdar är i?
Citera
2009-12-09, 10:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
http://www.komplett.se/k/k.aspx?acti...rv&topic=part2

Komplett har en användarevänlig supportsida, se om du finner något nyttigt där. Eller i värsta fall kontakta supporten som du även finner på hemsidan.
Citera
2009-12-09, 10:16
Medlem
your_kings avatar
Jag har satt i kortet ordentligt i moderkortet, några kablar till/från grafikkortet finns inte.

Jag är inte helt säker på att hårdiskarna går igång heller.
Citera
2009-12-09, 10:27
Medlem
pundarfans avatar
har du manual till moderkortet? står i mitt asus moderkorts manual att beroende vad det e för pip så kan man se vad det e som strular!
Citera
2009-12-09, 12:31
Medlem
your_kings avatar
Efter en koll på vad pipen betyder så fick jag fram att det är fel på minnet, testade att ta bort ett av dom. Men detta körde sig ändå.

Då såg jag det extremt pinsama felet, jag hade inte tryckt i det ena ram minnet tillräckligt

Fick ta i med ganska mycket våld för att det skulle klicka ordentligt.

Så det är löst nu och jag sitter på nya datorn just som jag skriver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in