Citat:
Ursprungligen postat av Metafor
Jo visst, men lagen om rätt till socialbidrag kan inte utformas på ett sätt där man tar hänsyn till vad människor VILL göra.
exakt men här skiter dom tyvärr helt enkelt i mej som person och jag får klara mej själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinen
Vad är det som är så konstigt egentligen, erat hushåll har väl tillräckligt med pengar för att klara er? Annars är det ju bara att du och din sambo ansöker om bidrag tillsammans?
hon är gravid hon kan inte försörja oss.
Citat:
Ursprungligen postat av Mediana
Vem har sagt att man måste ligga inne och stirra i taket? Vi pratar inte om isolering men Ja, jag tror man klarar sig utan detta en månad eller två.
vad tror du jag gör när jag inte söker jobb då? går en promenad med hunden 3 gnger om dagen annars ruttnar jag bara.
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Du menar att man ska ligga inne och stirra i taket dygnet runt? Aldrig få unna sig en fika, middag, glass eller ett biobesök?
Det är en människa vi pratar om, inte någon jävla sköldpadda i ett akvarium
såhär har jag levt ett tag nu, och det börjar bli riktigt outhärdligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Mediana
Men vad har du för räkningar? Hon betalar hyran, du behöver mat och kanske något busskort att ta dig fram och tillbaka när du söker jobb. Vad mera?
jag har haft ett liv innan jag flyttade, så mobil räkning, gym kort ( har sagt upp det men det tar en stund) samma med mitt internet och kabel tv.
sammt att jag behöver åka buss, mat behöver jag. övriga räkningar lär ju existera också.