• 1
  • 2
2009-12-08, 23:25
Medlem
Hej. Sitter p en dator p med windows 7.

Nr jag ska anvnda mig av ventrilo laggar ljudet s fort jag drar igng ett spel. Eller laggar r kanske fel ord, det blir delay p typ 30 min (!) sen kommer allt p en gng.

Hrt att detta ska vara ett fel som har att gra med Windows 7, har googlat runt och folk verkar ha samma problem, hittar dock ingen lsning.

Har testat:
  • Stnga av brandvgg.
  • Kra som administratr.
  • Utan Ventrilo mix.
  • Utan genvgen.

Tacksam fr hjlp.
Citera
2009-12-09, 01:52
Medlem
aeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s0ffpotatis
Hej. Sitter p en dator p med windows 7.

Nr jag ska anvnda mig av ventrilo laggar ljudet s fort jag drar igng ett spel. Eller laggar r kanske fel ord, det blir delay p typ 30 min (!) sen kommer allt p en gng.

Hrt att detta ska vara ett fel som har att gra med Windows 7, har googlat runt och folk verkar ha samma problem, hittar dock ingen lsning.

Har testat:
  • Stnga av brandvgg.
  • Kra som administratr.
  • Utan Ventrilo mix.
  • Utan genvgen.

Tacksam fr hjlp.

Testat detta?
http://superuser.com/questions/62688...e-in-windows-7
Citera
2009-12-09, 07:29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trd -> Support

//Mod
Citera
2009-12-11, 16:46
Medlem
Har testat det, verkar inte funka.
Citera
2009-12-11, 22:57
Medlem
Fr mig s funkade efter jag kr Ventrilo i XP mode. Slut p laggandet.
Jag gjorde s hr: Hgerklicka p Ventrilo.exe (eller om du kr mix ventrilomix.exe) vlj Felsk Kompatibilitet och vlj felsk dr. Du kommer f upp valet att kra det i XP dr. Hoppas det hjlper!
Citera
2009-12-12, 16:55
Medlem
funkade vll lite bttre. Blir inte lagg lika ofta. Fast felet kvarstr tyvrr :/
Citera
2010-03-03, 15:56
Medlem
laserbeamzs avatar
Jag har haft samma problem ett bra tag. Finns en "hel del" olika lsningar.. vissa fungerar fr en del personer och vissa fungerar inte alls, eller bitvis.

Det som du kan prova, som har fungerat fr mig.. r att kra det in windows XP mode _och_ att starta task manager sen leta upp ventrilo 2.1.4 hgerklicka > Set priority > High.

Problemen brukar uppst med den gamla versionen och den nya versionen av ventrilo skall fungera bttre.

I know your pain!
Citera
2010-03-03, 16:35
Medlem
Skogswalds avatar
Alternativt kan du fimpa Ventrilo med sin ocker-licens, och g ver till det fria alternativet Mumble, som jag inte ser ngra som helst nackdelar med. Vrva ver hela din klan vettja.

http://mumble.sourceforge.net/
Citera
2010-03-03, 23:26
Medlem
laserbeamzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Alternativt kan du fimpa Ventrilo med sin ocker-licens, och g ver till det fria alternativet Mumble, som jag inte ser ngra som helst nackdelar med. Vrva ver hela din klan vettja.

http://mumble.sourceforge.net/

Finns ju en stor nackdel med detta d det ofta dyker upp ngon ny person som ska in p "venten".
Skype och vent r det som anvnds mest och folk har programmen p sin dator.
Mumble mste du stlla in och det r inte bara "klicka och joina".
Varit i den svngen med.
(Dock s r mumble ett jvligt bra program =)
Citera
2010-03-03, 23:29
Medlem
Skogswalds avatar
Nyare versioner av Mumble r dock vldigt "click and join", sist jag installerade (nn vecka sen) var det bara enter-rusha genom installation/wizard, s var man set to go.
Citera
2010-03-03, 23:49
Moderator
memymos avatar
Kan inte annat n ge dig denna trden

http://www.ventrilo.com/forums/showthread.php?t=40258

Jag ndra lite grejer i setup p ventrilo (dedikerade ljudkortet som det skulle anvnda m.m) sen frsvann det fr mig.
Citera
2011-01-31, 18:10
Medlem
Gurran933s avatar
Ventrilo ljud med w7 ultimate

Har ett litet problem med ventrilo, det r s enkelt att jag inte fr ut ngot ljud.

Har de rtta instllningarna, ljudet fldar p frn allting annat som det ska, skype, spotify, spel osv.. men kan inte f ngot ljud ur ventrilo, inte ens hur hgtalarna! (Fokuserar p att f ljudet att fungera till headsettet)

Ngon som har haft ett liknande problem eller vet hur jag fixar detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in