2016-08-02, 17:42
  #1033
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nejnejnej, återigen!
Jag vill inte att du ska hitta på vad jag menar.
Jag vill att du utvecklar den här: "Vi hade överhuvudtaget inte haft demokrati av modernt snitt utan kvinnlig rösträtt."

Jag tror nämligen att den skapats ur helt andra faktorer!

Såg du inte frågetecknet?

Du missförstår mig. Det jag syftar på är att kvinnlig rösträtt är en självklar del i en modern demokrati. Hur allmän rösträtt tillkom är en annan fråga, men självfallet var kampen för kvinnlig rösträtt en viktig del av det som kom att bli dagens demokrati i västvärlden.
Citera
2016-08-02, 17:45
  #1034
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
När är man myndig? Jo när man uppnåt en viss ålder och klarar sig själv. Gör kvinnor det? Nej, de sitter hemma med barn och lever av andra.

Öppet arbetslösa kvinnor år 2015 var 85 583. Antal arbetslösa män år 2015 var 108 802. Jag misstänker att du har svårt med subtraktion så enkelt uttryckt: Nej du har fel / nej du ljuger.
Citera
2016-08-02, 17:48
  #1035
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Öppet arbetslösa kvinnor år 2015 var 85 583. Antal arbetslösa män år 2015 var 108 802. Jag misstänker att du har svårt med subtraktion så enkelt uttryckt: Nej du har fel / nej du ljuger.

Men i princip alla kvinnor som jobbar gör det i trams jobb som inte producerar någonting utan bara kostar.
Citera
2016-08-02, 17:56
  #1036
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Men i princip alla kvinnor som jobbar gör det i trams jobb som inte producerar någonting utan bara kostar.

Gör dom?

Det är betydligt fler kvinnor som studerar vidare än män. Inom 10-20 år kommer kvinnor förmodligen dominera inom tjänstemannasektorn. Det enda område som fler män tar ut examen inom är tekniska examina. På yrkesutbildningar är dominansen uppe i 69% till kvinnors fördel.

Sorry babianen, du får försöka tänka om.
Citera
2016-08-02, 18:03
  #1037
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Gör dom?

Det är betydligt fler kvinnor som studerar vidare än män. Inom 10-20 år kommer kvinnor förmodligen dominera inom tjänstemannasektorn. Det enda område som fler män tar ut examen inom är tekniska examina. På yrkesutbildningar är dominansen uppe i 69% till kvinnors fördel.

Sorry babianen, du får försöka tänka om.

1) Ja självklart vård, utbildning, pappers-vändar jobb på myndigheter, och så vidare kostar miljarder och bidrar med 0. Det är en PK åtgärd så att alla kan låtsas att kvinnor bidrar med något.

2) Det är för att a) kvinnor läser trams utbildningar b) staten kommer att anställa fler kvinnor (som inte gör något) för att upprätthålla PK.

3) När kvinnor ökar i ett yrke går kvaliteten, effektiviteten, och statusen ner. Så ja du kommer att få fler kvinnor i white collar jobb men de kommer att suga.

4) Tvärtom det kommer att bli väldigt pinsamt om 10-15 år när alla white collar jobb domineras av kvinnor och ingenting fungerar. Vem ska man skylla på då?
Citera
2016-08-02, 18:10
  #1038
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Öppet arbetslösa kvinnor år 2015 var 85 583. Antal arbetslösa män år 2015 var 108 802. Jag misstänker att du har svårt med subtraktion så enkelt uttryckt: Nej du har fel / nej du ljuger.

Det kvinnorna jobbar med är låtsasjobb, flumföretag och annat skit.
Dessutom finns det i och med invandringen en större mängd arbetslösa män i landet som bara ökar för varje år som går.
Citera
2016-08-02, 19:07
  #1039
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Såg du inte frågetecknet?

Du missförstår mig. Det jag syftar på är att kvinnlig rösträtt är en självklar del i en modern demokrati. Hur allmän rösträtt tillkom är en annan fråga, men självfallet var kampen för kvinnlig rösträtt en viktig del av det som kom att bli dagens demokrati i västvärlden.
Nu vänder du på det för att det ska passa lite bättre. Jag antar att du i och med det också sett vad jag invände emot.
Frågetecken eller inte, så var påståendet att vår demokrati skulle vara direkt avhängigt och beroende av den kvinnliga rösträtten. Det tror jag inte att den har varit. Inte mer än att det vore odemokratiskt om inte även kvinnor fått rösta.
Som det var förr, när varken män eller kvinnor generellt fick rösta och som det är i många andra, som vi anser demokratiska länder fortfarande.

Det finns en hel del man skulle kunna göra bättre angående rösträtten och en av dem vore att man fick förtjäna den och också kunna fråntas den. Då skulle vi få lite fart på en hel nation av snyltare.

Någon sa att vi är världens näst lataste folk i sitt sommartal. De som fortfarande har lite driv åker över till Norge och jobbar åt världens lataste. Andra sitter hemma och gnäller för att inte bidragen räcker till och för en massa oväsen på internet. Som motion letar de efter stenkastningsparader med några förvirrade vänstergäng, som ena dagen står för alla människors lika värde och nästa dag skanderar tvärtom i någon förort.

När resten av staden skanderar kärlek och respekt, tar de med sig hatplakat till samma parad.
Citera
2016-08-02, 19:11
  #1040
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Gör dom?

Det är betydligt fler kvinnor som studerar vidare än män. Inom 10-20 år kommer kvinnor förmodligen dominera inom tjänstemannasektorn. Det enda område som fler män tar ut examen inom är tekniska examina. På yrkesutbildningar är dominansen uppe i 69% till kvinnors fördel.

Sorry babianen, du får försöka tänka om.
Är det din definition på jämställt, när kvinnor är uppe i 70%.
Ser du någon som filar på åtgärder mot den skevhet som uppstår?
I Sveriges kommuner är det redan kvinnlig dominans och de tjänar mer än män.
Citera
2016-08-02, 19:25
  #1041
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Ja självklart vård, utbildning, pappers-vändar jobb på myndigheter, och så vidare kostar miljarder och bidrar med 0. Det är en PK åtgärd så att alla kan låtsas att kvinnor bidrar med något.

2) Det är för att a) kvinnor läser trams utbildningar b) staten kommer att anställa fler kvinnor (som inte gör något) för att upprätthålla PK.

3) När kvinnor ökar i ett yrke går kvaliteten, effektiviteten, och statusen ner. Så ja du kommer att få fler kvinnor i white collar jobb men de kommer att suga.

4) Tvärtom det kommer att bli väldigt pinsamt om 10-15 år när alla white collar jobb domineras av kvinnor och ingenting fungerar. Vem ska man skylla på då?

1. Lärare är alltså tramsjobb? Likaså sjuksköterskor, undersköterskor, läkare (50% av alla läkare är kvinnor i Sverige), läkarsekreterare. Dessa jobb är alltså PK-jobb enligt dig. .

2. Men det gör dom ju uppenbarligen inte alls. Du är duktigt på att säga PK. Är du en duktig papegoja?

3. Lönerna/status går generellt ner ja. Det finns det statistik som bestyrker. Det finns inget som bestyrker att kvalité och effektivitet går ner. Du påstår det, du bevisar. Hosta upp.

4. Kvinnorna?

Varför flyttar du inte till Saudi-Arabien? Du delar ju tveklöst många åsikter med fundamentalistiska muslimer.
Citera
2016-08-02, 19:26
  #1042
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det kvinnorna jobbar med är låtsasjobb, flumföretag och annat skit.
Dessutom finns det i och med invandringen en större mängd arbetslösa män i landet som bara ökar för varje år som går.

Fast jag har precis visat att så inte är fallet. Du får helt enkelt bevisa att kvinnor bara sysslar med jobb utan verkningsgrad. Tills dess är dina påståenden bara en gäspning.
Citera
2016-08-02, 19:30
  #1043
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nu vänder du på det för att det ska passa lite bättre. Jag antar att du i och med det också sett vad jag invände emot.
Frågetecken eller inte, så var påståendet att vår demokrati skulle vara direkt avhängigt och beroende av den kvinnliga rösträtten. Det tror jag inte att den har varit. Inte mer än att det vore odemokratiskt om inte även kvinnor fått rösta.
Som det var förr, när varken män eller kvinnor generellt fick rösta och som det är i många andra, som vi anser demokratiska länder fortfarande.

Det finns en hel del man skulle kunna göra bättre angående rösträtten och en av dem vore att man fick förtjäna den och också kunna fråntas den. Då skulle vi få lite fart på en hel nation av snyltare.

Någon sa att vi är världens näst lataste folk i sitt sommartal. De som fortfarande har lite driv åker över till Norge och jobbar åt världens lataste. Andra sitter hemma och gnäller för att inte bidragen räcker till och för en massa oväsen på internet. Som motion letar de efter stenkastningsparader med några förvirrade vänstergäng, som ena dagen står för alla människors lika värde och nästa dag skanderar tvärtom i någon förort.

När resten av staden skanderar kärlek och respekt, tar de med sig hatplakat till samma parad.

Den kvinnliga rösträtten är ganska intimt förknippat med den allmänna rösträtten. Att man skulle "förtjäna rösträtt" är i praktiken fullständigt omöjligt. Vem skulle diktera villkoren? En diktator?

Världens lataste folk? Har du varit i Grekland? . Sverige har god tillväxt och som arbetskraft är vi eftertraktade i den internationella arbetssektorn. Jag har själv jobbat med internationella rekryteringar och svenskar brukar inte tillhöra den etnicitet som är direkt svår att "sälja in". Norrmän däremot är väl ganska lata . Dom har inte samma tradition av förvärvsarbete. Men det skiter dom i, för dom har olja och det har inte vi
Citera
2016-08-02, 19:33
  #1044
Medlem
Pansarveckets avatar
I världens främsta (?) demokrati får man registrera sig för att få rösta.
Vi kunde gott ha och ställa krav även på dem som röstar här.
En sån där sak som skulle kunna ge varning och eventuellt en avstängning från rösträtten kunde vara samhällsstörtande verksamhet, som att vara miljöpartist, F! eller vänsterpartist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in