2016-04-05, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Om kvinnor kunde tänka logiskt så skulle det medföra att de skulle kunna se igenom sina livslögner.

Kvinnor som kan tänka logiskt utrotas därför av sig själva.

Ett sorgligt scenario.

Jag vill tro att en kvinna som skulle vara kapabel till rationellt tänkande slipper snärja in sig i alla dessa lögner.

Finns ju faktiskt exempel på dessa ovanliga kvinnor.
Citera
2016-04-05, 14:41
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
men snälla rara…

Pratar vi plötsligt enkom svenskt 40-tal? eller pratar vi ett större historiskt/ geografisk tidsperiod i denna fråga?

Tanken kring äkta mäns sexuella krav på/ makt över sin fru är gammalt som gatan och du har det fortsatt idag i stora delar av världen, där man köper och säljer kvinnor för giftemål utan att ens fråga dem för att sen kräva sexuell tillgänglighet och undergivenhet ….utan att fråga.

I världen och historiskt i Sverige hette detta "äktenskaplig plikt" och som sagt oerhört vanligt ute i världen idag och du har en uppsjö länder där det fortsatt idag 2016 är helt lagligt att våldta sin fru när så önskas. Hon kan skrika, vråla, kämpa som ett djur hon har inga som helst rättigheter i denna fråga och kan inte skilja sig, gå till polisen eller gå hem. Fattar du?

Och fortsatt sitter det alltså nötter (som inte äger ett gram logisk förmåga) som TS och hans ryggdunkare och anser att kvinnor ska tas ifrån rösträtt.

Patetiskt och skrämmande milt sagt.

Är män som dessa som borde tas ifrån rösträtt.

Ditt orerande bemöter inte KlausStein eftersom det inget säger om hur vanligt förekommande det var att kvinnor de facto blev våldtagna inom äktenskapet. Rimligen fanns det ett ömsesidigt intresse då likväl som nu. Om du nu inte menar att det inträffat någon mutation hos kvinnor som drastiskt ökat sexualdriften i modern tid.
Citera
2016-04-05, 14:47
Medlem
Citat:

I världen och historiskt i Sverige hette detta "äktenskaplig plikt" och som sagt oerhört vanligt ute i världen idag och du har en uppsjö länder där det fortsatt idag 2016 är helt lagligt att våldta sin fru när så önskas. Hon kan skrika, vråla, kämpa som ett djur hon har inga som helst rättigheter i denna fråga och kan inte skilja sig, gå till polisen eller gå hem. Fattar du?

Och fortsatt sitter det alltså nötter (som inte äger ett gram logisk förmåga) som TS och hans ryggdunkare och anser att kvinnor ska tas ifrån rösträtt.

Du är så patetisk så man inte vet om man ska skratta eller gråta!

Upprinnelsen till alla dessa feministtrådar är ju att vi män inte fattar hur ni kan vara så otroligt korkade så att ni vill dra hit hela den sjuka kvinnoförtryckande kultur du själv beskriver ovan!
Citera
2016-04-05, 14:56
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarzan70
Du är så patetisk så man inte vet om man ska skratta eller gråta!

Upprinnelsen till alla dessa feministtrådar är ju att vi män inte fattar hur ni kan vara så otroligt korkade så att ni vill dra hit hela den sjuka kvinnoförtryckande kultur du själv beskriver ovan!
Fast din agenda påminner mycket om det sjuka kvinnoförtrycket i mellanöstern. Du har nog mer gemensamt med männen från MENA än du tror.
Citera
2016-04-05, 15:15
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Ditt orerande bemöter inte KlausStein eftersom det inget säger om hur vanligt förekommande det var att kvinnor de facto blev våldtagna inom äktenskapet. Rimligen fanns det ett ömsesidigt intresse då likväl som nu. Om du nu inte menar att det inträffat någon mutation hos kvinnor som drastiskt ökat sexualdriften i modern tid.

Tror man är lite mer intresserad av sexet ifall man själv fått välja sin man och även ifall man själv kan bestämma om man behöver vara kvar i äktenskapet.
Det är ju så att hemmet är den plats där vi etniska svenskar fortfarande våldtar, gatorna har vi övergett.
Om man hårddrar det.
Citera
2016-04-05, 15:20
Medlem
AnnaPetrovnas avatar
Såna här stolletrådar ligger väldigt nära wahhabisternas tolkning av islam. Hoppas ni alla är singel och så förblir. Fröken höger funkar oxå som ni vet.
Citera
2016-04-05, 15:25
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tror man är lite mer intresserad av sexet ifall man själv fått välja sin man och även ifall man själv kan bestämma om man behöver vara kvar i äktenskapet.
Det är ju så att hemmet är den plats där vi etniska svenskar fortfarande våldtar, gatorna har vi övergett.
Om man hårddrar det.

Det låter som om du främst pratar om importerade kulturer nu. I alla fall under den tidsperiod som Merapi tog upp. Jag tror inte att arrangemangsäktenskap var särskilt vanliga i Sverige för 50-100 år sen. Å andra sidan finns väl kättjan där ändå. Med tanke på hur feminister och annat löskert vänsterfolk börjar ändamålsglida på våldtäktsbegreppet så blir den diskussionen både OT och meningslös. Du gör ett påstående om våldtäkter inom äktenskapet som inte går att belägga konstaterar jag bara.
Citera
2016-04-05, 15:27
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
men snälla rara…

Pratar vi plötsligt enkom svenskt 40-tal? eller pratar vi ett större historiskt/ geografisk tidsperiod i denna fråga?

Tanken kring äkta mäns sexuella krav på/ makt över sin fru är gammalt som gatan och du har det fortsatt idag i stora delar av världen, där man köper och säljer kvinnor för giftemål utan att ens fråga dem för att sen kräva sexuell tillgänglighet och undergivenhet ….utan att fråga.

Självklart pratar vi Sverige vilket du hade sett om du bemödat dig att läsa mina inlägg i tråden, men vi kan utöka samtalet till att gälla hela Nordeuropa om du vill. Vad tredjevärldenmänniskor och annat smutsfolk gör kan inte vi vita ta ansvar för.

Men kul iaf. att se att vi står på samma sida i invandringsdebatten i vilket fall. För du vill väl inte ha hit våldtäktsmän som ser det som sin rättighet att få våldta sina fruar? Du vet, de som kommer hit i stora mängder ni för tiden? De kommer ju från de länder du pratar om. Och du vill väl inte ha hit sådana värderingar till Sverige?
Citera
2016-04-05, 15:34
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Om man hårddrar det.

Vilka vi? Om du väljer att identifiera dig med våldtäktsmän så får det stå för dig. För mig är det helt främmande. I övrigt så våldtar svenskar också på gatorna, så jag förstår inte vad du menar med att svenska våldtäktsmän skulle ha övergett dem?

Du får väldigt gärna också höra runt bland dina äldre kvinnliga släktingar om vilka som blivit våldtagna av sina respektive. Dina yngre också, för den delen. Varför inte kolla om de upplevde att våldtäktsfrekvensen minskade när det blev olagligt att våldta inom familjen?

Och när du ändå är igång kan du ju fråga hur många av dina äldre släktingar som blev bortgifta.
Citera
2016-04-05, 15:36
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarzan70
Ett sorgligt scenario.

Jag vill tro att en kvinna som skulle vara kapabel till rationellt tänkande slipper snärja in sig i alla dessa lögner.

Finns ju faktiskt exempel på dessa ovanliga kvinnor.

Tänk att galna muslimer och den arge vite mannen har så mycket gemensamt.
Citera
2016-04-05, 15:41
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Och hur ofta tror du att det skedde? Fråga dina äldre kvinnliga släktingar hur ofta de blev våldtagna av sina respektive och återkom med svaret till oss.

inte vet väl jag det, det finns inga mätvärden. Mina "äldre släktingar" om de nu levt, utgör inget mätbart värde. "Oss", agerar alla jävla ärthjärnor på flashback som en entitet numera?

Poängen är väl snarare att det faktiskt var lagligt att våldta sin fru. Det räcker inte som incitament för att något är snett alltså?
Citera
2016-04-05, 15:46
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
inte vet väl jag det, det finns inga mätvärden. Mina "äldre släktingar" om de nu levt, utgör inget mätbart värde. "Oss", agerar alla jävla ärthjärnor på flashback som en entitet numera?

Poängen är väl snarare att det faktiskt var lagligt att våldta sin fru. Det räcker inte som incitament för att något är snett alltså?

Det är inte särskilt intressant huruvida något är lagligt eller inte. Vad som är intressant är huruvida det förekommer, och jag har inte träffat en enda feminist som framför det gamla vanliga tugget som du för fram nu om att våldtäkt var tillåtet som kunnat peka på en enda släkting som varit drabbad. Jag har faktiskt inte ens läst om något som helst fall av våldtäkt inom hemmet överhuvudtaget där våldtäktsmannen inte varit antingen alkoholist, knarkare eller psykiskt störd.

Var är alla anekdoter? Alla bekännelser? All statistik? Var? Det finns inget konkret! Alltså är din "poäng" ingen poäng, utan förvillande skitsnack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in