2009-12-08, 16:33
Medlem
Har formaterat hårddisken och installerat win7, när installationsprogrammet startar om datorn första gången så kommer jag till "Startar Windows" texten och efter det blir skärmen svart och ingenting händer. Nån som haft samma problem? fler personer har installerat från samma usb minne som mig så den är det inge fel på. Har en rätt ny HP dator. Kan ej gå in felsäkert läge heller, enbart boota från usbminnet så installationsprogrammet startar igen.
Citera
2009-12-08, 17:01
Medlem
SgtEmiLs avatar
Jag och en kompis har precis samma problem, testat flera gånger med både x86/64, datorn går fint med WinXP/Debian.
Har hört om ännu en i min klass så det verkar inte vara ett alltför sällsynt problem.
Nu tycker jag att någon vänlig själ kan hjälpa oss lite här
Citera
2009-12-08, 17:13
Medlem
DoDaDas avatar
Hur beter sig skärmen? Går den in i sparläge och säger att den inte får signal? Eller är den på som normalt?
Citera
2009-12-08, 17:18
Medlem
SgtEmiLs avatar
Den gången jag var med var den igång men visade inget.
Om man fått en BSoD hade man i alla fall kunnat skylla på MS
Citera
2009-12-08, 18:35
Medlem
Den går inte in i sparläge eller nånting, den bara blir svart, hinner aldrig komma in i windows ens.
Citera
2009-12-08, 20:28
Medlem
.
Citera
2009-12-08, 21:54
Medlem
Nights avatar
Inte så att ni har flera video utgångar på datorerna? Har två kort i min och av någon anledning så valde 7 att köra "fel" kort som det primära. Löste sig efter uppdatering av drivrutinerna.
Citera
2009-12-09, 16:41
Medlem
SgtEmiLs avatar
Problemet löst för oss, vi tog ut BIOS-batteriet ett tag.
Sen gick det, nu väntar jag på nästa krasch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in