2009-12-08, 15:06
Medlem
Liten77s avatar
Hej! Tnkte frga om ngon vet hur jag bst lagar en sladd till en ljusslinga (kaninjveln har varit framme)? Det r en sn dr ganska tunn, grn, med tv parallella sladdar som sitter ihop, och den r helt avbiten. Jag tnker att jag ska skala bort plasten och tvinna ihop trdarna och drefter tejpa med eltejp... r jag ute och cyklar?
Citera
2009-12-08, 15:09
Medlem
ABBORREs avatar
Cykla till Rusta, finns under hundralappen
Citera
2009-12-08, 15:15
Medlem
jcm900mods avatar
Skala bda ndarna och sen lder du ihop kopparkardelerna och sen trr du krympslang runt allt och vrmer p den med en vrmepistol.
Citera
2009-12-08, 15:28
Bannlyst
Klipp av sladden helt , s bgge 2 kommer fram som sitter dr i , sen skalar du dom o tvinar ihop dom rtt , samma frg , sen lindar du ihop dom och sen tar du tejp ver ordentligt , varfr lda o krngla, jag har s p min tv o har haft det i 2 r det funkar bttre
Citera
2009-12-08, 16:03
Medlem
Liten77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreektm
Klipp av sladden helt , s bgge 2 kommer fram som sitter dr i , sen skalar du dom o tvinar ihop dom rtt , samma frg , sen lindar du ihop dom och sen tar du tejp ver ordentligt , varfr lda o krngla, jag har s p min tv o har haft det i 2 r det funkar bttre

OK, det var nog ungefr s jag tnkte, och det lt betydligt lttare n att lda och anvnda krympplast. Det r vl ingen brandrisk p en sn lagning?

Det r klart att jag kan kpa en ny, men det r en vldigt fin slinga med granris som dessutom redan sitter uppe (dvs har ingen lust att behva plocka ner och stta upp en ny).

Tack fr alla svaren!

/Nybrjarelektriker
Citera
2009-12-08, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Liten77
OK, det var nog ungefr s jag tnkte, och det lt betydligt lttare n att lda och anvnda krympplast. Det r vl ingen brandrisk p en sn lagning?

Det r klart att jag kan kpa en ny, men det r en vldigt fin slinga med granris som dessutom redan sitter uppe (dvs har ingen lust att behva plocka ner och stta upp en ny).

Tack fr alla svaren!

/Nybrjarelektriker

Jaa det r ltt o smidigt , Och nej det r ingen fara med brandrisken , tejpa p
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in