2009-12-07, 22:45
Medlem
Har inte käkat mina Sertralin (Hexal 50 mg) sen i... torsdags eller fredags tror jag. Alltså har jag varit utan i runt 4 dagar. Trappade ner från 50 mg till 25 och nu inga tabletter alls.

Jag känner av typ elchocker i kroppen och i huvudet, oftast när jag rör mig eller vrider huvudet. Har läst på FASS att det ingår i biverkningarna vid utsättning på ett Sertralin-preparat, men i Hexal så står det ingenting om det. Är det så att dom glömt att skriva det eller va? Någon som känner igen sig? Hur länge kan detta hålla i sig? Känner mig helknas alltså... Ångrar hårt att jag började med den här skiten.
Citera
2009-12-07, 22:53
Medlem
Helt normalt, hur länge körde du på 25?
Citera
2009-12-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cliosport
Helt normalt, hur länge körde du på 25?
Det hoppas jag! Hypokondrisk som jag är så är det lätt att komma in på andra tankar. Haha!

25 körde jag på ett ganska bra tag. Över två månader skulle jag tro!
Citera
2009-12-07, 23:26
Medlem
TurboBoosts avatar
Ja det är förjävligt att man får rena rama avtändningen när man går CT med SSRI..
Citera
2009-12-07, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Ja det är förjävligt att man får rena rama avtändningen när man går CT med SSRI..
Verkligen! Hade faktiskt hellre tagit rena fysiska problem som ont i magen, huvudet eller liknande än typ nervsystems- och psykiska problem. Grymt läskigt faktiskt...
Citera
2009-12-08, 02:35
Medlem
lakritspipan2s avatar
Ja, antidepp är för jävla lurigt. Inte ovanligt med de där stötarna du snackar om + en jävla massa andra symptom. Käkat Remeron under några år nu och försökt trappa ned och sluta några gånger... Inte en chans att jag ger mig på det igen. Asjobbiga psykiska symptom... Helt SJUK ångest.

Lättare att trappa ned och försöka suta med benso för min del. Käkat benso under ca 5 år, dagligen under ca 1 år. Sista året nu så har jag kört på minst 2mg Xanor dagligen + nästan alltid nån annan benso på det som ca 60mg Stes elr 4mg Ikto. Har inte lyckats sluta med skiten helt ännu men har nästan kapat Xanorn helt och överlever på ca 10mg Stes/dan och det är värsta barnleken jämfört med Remeron (är fanimej helt allvarlig).

Är helt tom i skallen (Vilket är asskönt... Ingen ångest, nästan inga psykiska symptom) men däremot är det ett helvete för kroppen. Skakar som fan, krampar en del, feber och influensasymptom, värk precis överallt osv. osv men satan vad jag hellre blir uppläxad av fysiska symptom än psykiska. Remeronen var verkligen tortyr rent psykiskt, klarar fan inte det.

Och alla dessa jävla läkare som vill sätta in flera olika antidepp-preparat under bensonedtrappning, tappat räkningen på alla olika sjuka meds jag "ska" äta under nedtrappning. Skippar alla såklart förutom Remen då som jag inte kommer ifrån.
Citera
2009-12-08, 02:45
Medlem
Zopicas avatar
Tror du trappat ner alldeles för snabbt. Om jag vore som du skulle jag ta typ 12,5 mg i en eller två veckor till. Om det inte funkar att sluta då: Hälften av 12,5mg alltså 6,25 mg.
Jag tar oxå Sertralin och vet att man mår apdåligt när man är utan ett tag.
Långsam nertrappning=mindre biverkningar.

Lycka till som f-n!!
Citera
2009-12-08, 02:59
Medlem
AntiAliass avatar
Dom där elstötarna i hjärnan/kroppen när du rör dig eller huvet känner jag igen så jävla väl. Hatar dom verkligen... har fått dom när jag klippt citalopram rakt av 2ggr och det känns som om dom bara fortsätter i hur lång tid som helst. Det enda (och inte särskilt konstruktiva heller) som jag på rak arm kan säga hjälper mot stötarns är vissa droger. Milda eller starka opiater/opioider hjälper tillfälligt.
Citera
2009-12-08, 06:19
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Dom där elstötarna i hjärnan/kroppen när du rör dig eller huvet känner jag igen så jävla väl. Hatar dom verkligen... har fått dom när jag klippt citalopram rakt av 2ggr och det känns som om dom bara fortsätter i hur lång tid som helst. Det enda (och inte särskilt konstruktiva heller) som jag på rak arm kan säga hjälper mot stötarns är vissa droger. Milda eller starka opiater/opioider hjälper tillfälligt.

Precis samma sak för mig när jag kände att jag ville bort från citalopramen. Visst, det kunde ju vara skönt att vara lite nollad rent känslomässigt men ärligt talat; när man kommer på sig själv att vara helt iskall i ett läge man vet att man borde reagera med känslor, då inser man hur förändrad man blir som person.

La av med citalopram rakt av, spännande att för varje dag som gick få tillbaka känslor som man nästan glömt att man hade, men vilka jävla brainzaps alltså! Rätt vad det var sa det TJOOONG i huvudet, vissa ljud kunde trigga dom också. Tog mig till vårdcentralen och bad om hjälp till den milda grad att jag kunde stoppa i mig precis VAD som helst, bara det inte var SSRI. Då skrev läkaren ut lite lergigan mite 5 mg som vi alla vet är dunderkuren nummer ett mot kraftiga utsättningssymtom, eller inte..

Fy fan vad övergiven man känner sig då. Men jag kämpade vidare och det blev bättre för varje dag. En dag började jag gråta för första gången på många månader. Paradoxalt nog var det min lyckligaste stund jag haft under hela den perioden, att det kunde vara så förlösande!! Hoppas det inte var för mycket OT, ville bara berätta om min egna erfarenhet i ämnet och poängtera att det går över och att det trots allt är värt det. Men jag borde nog ha trappat ut det istället.. Man inbillar sig dock att det inte kan vara så farligt, SSRI är ju inte beroendeframkallande, det har ju vården sagt..... Personligen tycker jag att allt som ger kraftiga symtom när man lägger av är beroendeframkallande på ett sätt.

Lycka till TS och ni andra som försöker lägga ner!
Citera
2009-12-08, 13:42
Medlem
henke1984s avatar
5-HTP förebygger dom här "stötarna" också

Iaf om man gått på mkt Cs droger och serotenin nivån börjar bli lite låg

Citat:
Citera
2009-12-08, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritspipan2
Ja, antidepp är för jävla lurigt. Inte ovanligt med de där stötarna du snackar om + en jävla massa andra symptom. Käkat Remeron under några år nu och försökt trappa ned och sluta några gånger... Inte en chans att jag ger mig på det igen. Asjobbiga psykiska symptom... Helt SJUK ångest.

Lättare att trappa ned och försöka suta med benso för min del. Käkat benso under ca 5 år, dagligen under ca 1 år. Sista året nu så har jag kört på minst 2mg Xanor dagligen + nästan alltid nån annan benso på det som ca 60mg Stes elr 4mg Ikto. Har inte lyckats sluta med skiten helt ännu men har nästan kapat Xanorn helt och överlever på ca 10mg Stes/dan och det är värsta barnleken jämfört med Remeron (är fanimej helt allvarlig).

Är helt tom i skallen (Vilket är asskönt... Ingen ångest, nästan inga psykiska symptom) men däremot är det ett helvete för kroppen. Skakar som fan, krampar en del, feber och influensasymptom, värk precis överallt osv. osv men satan vad jag hellre blir uppläxad av fysiska symptom än psykiska. Remeronen var verkligen tortyr rent psykiskt, klarar fan inte det.

Och alla dessa jävla läkare som vill sätta in flera olika antidepp-preparat under bensonedtrappning, tappat räkningen på alla olika sjuka meds jag "ska" äta under nedtrappning. Skippar alla såklart förutom Remen då som jag inte kommer ifrån.
Skönt (eller ja) med flera som upplevt samma sak. Så är man inte ensam iallafall! Ja, antidepp är fruktansvärt lurigt. Låter som din avtändning var grymt mycket värre än min. Usch. Hoppas det är bättre nu iallafall!

Citat:
Ursprungligen postat av Zopica
Tror du trappat ner alldeles för snabbt. Om jag vore som du skulle jag ta typ 12,5 mg i en eller två veckor till. Om det inte funkar att sluta då: Hälften av 12,5mg alltså 6,25 mg.
Jag tar oxå Sertralin och vet att man mår apdåligt när man är utan ett tag.
Långsam nertrappning=mindre biverkningar.

Lycka till som f-n!!
Det skulle jag kunna göra, men har jag kommit såhär långt så kan jag lika gärna fortsätta som jag gör, dvs. utan medicin. Det är inte outhärdligt, mest irriterande bara! Tack så mycket! Lycka till när du ska sluta också!

Citat:
Skönt att man inte är ensam som sagt! Det är riktigt creepy med dom stötarna. Grymt störande! Känner mig helt stel i kroppen också... Som om musklerna har frusit typ. :/ Bah, skitmedicin!

Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Precis samma sak för mig när jag kände att jag ville bort från citalopramen. Visst, det kunde ju vara skönt att vara lite nollad rent känslomässigt men ärligt talat; när man kommer på sig själv att vara helt iskall i ett läge man vet att man borde reagera med känslor, då inser man hur förändrad man blir som person.

La av med citalopram rakt av, spännande att för varje dag som gick få tillbaka känslor som man nästan glömt att man hade, men vilka jävla brainzaps alltså! Rätt vad det var sa det TJOOONG i huvudet, vissa ljud kunde trigga dom också. Tog mig till vårdcentralen och bad om hjälp till den milda grad att jag kunde stoppa i mig precis VAD som helst, bara det inte var SSRI. Då skrev läkaren ut lite lergigan mite 5 mg som vi alla vet är dunderkuren nummer ett mot kraftiga utsättningssymtom, eller inte..

Fy fan vad övergiven man känner sig då. Men jag kämpade vidare och det blev bättre för varje dag. En dag började jag gråta för första gången på många månader. Paradoxalt nog var det min lyckligaste stund jag haft under hela den perioden, att det kunde vara så förlösande!! Hoppas det inte var för mycket OT, ville bara berätta om min egna erfarenhet i ämnet och poängtera att det går över och att det trots allt är värt det. Men jag borde nog ha trappat ut det istället.. Man inbillar sig dock att det inte kan vara så farligt, SSRI är ju inte beroendeframkallande, det har ju vården sagt..... Personligen tycker jag att allt som ger kraftiga symtom när man lägger av är beroendeframkallande på ett sätt.

Lycka till TS och ni andra som försöker lägga ner!
Tack så mycket för att du delade med dig av din historia! Det låter som du genomgått nästan samma sak som dig med andra ord (fast värre)! Tack igen, det hjälpte!

Lergigan har jag också. Tycker det funkar rätt bra faktiskt! Jag har iofs starkare än 5 mg, haha! 5 mg, vad är det liksom? En halv tablett på 25/2 mg fungerar bra för att lugna ner mig. För att vara en åksjuke/allergi/etc-tablett är den bra faktiskt!

Citat:
Ursprungligen postat av henke1984
5-HTP förebygger dom här "stötarna" också

Iaf om man gått på mkt Cs droger och serotenin nivån börjar bli lite låg
Blir det grymt jobbigt får jag kolla in 5-HTP. Idag däremot känns det lite bättre. Utsättningen har dock satt sig i tarmtrakten och gjort magen helkass. Yay... Aja, hellre det än grymt många brainzaps som jag hade igår!
Citera
2009-12-09, 01:33
Medlem
lakritspipan2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJCyko
Skönt (eller ja) med flera som upplevt samma sak. Så är man inte ensam iallafall! Ja, antidepp är fruktansvärt lurigt. Låter som din avtändning var grymt mycket värre än min. Usch. Hoppas det är bättre nu iallafall!

Lyckades tyvärr aldrig lägga av med skiten. Men det verkar gå ganska bra för dig ju så kör på bara... Känns som du kmr grejja det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in