Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-29, 00:04
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Detta var många år sedan. Idag är jag helt frisk. Inga mediciner, nada.

Skönt! Har du några tips för utsättningen? Tog du några kosttillskott?
Citera
2021-11-29, 00:06
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallea79
Skönt! Har du några tips för utsättningen? Tog du några kosttillskott?

Provade alla möjliga kosttillskott men tyckte inte att något hjälpte. Var bara att försöka leva så hälsosamt det gick och hoppas på att det skulle bli bättre.
Citera
2021-11-29, 00:08
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Provade alla möjliga kosttillskott men tyckte inte att något hjälpte. Var bara att försöka leva så hälsosamt det gick och hoppas på att det skulle bli bättre.

Tack för snabbt svar, får försöka hålla ut. Över 1 år och fortfarande svåra utsättningssymtom
Citera
2021-11-29, 00:38
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallea79
Tack för snabbt svar, får försöka hålla ut. Över 1 år och fortfarande svåra utsättningssymtom

Tråkigt att höra. Många som far illa av SSRI och detta är inte utsättningssymptom du har kvar utan post acute withdrawal symptom, alltså orsakade ”hjärnskador” som måste läka genom att omstrukturera sig. Det är en process som kan ta väldigt lång tid. Det blir ju även en dominoeffekt i kroppen pga detta så allt blir i obalans.

Ät bra, försök träna, vila, meditera/slappna av varje dag och visualisera ditt drömliv då du är helt läkt. Försök känn att din kropp är helt perfekt och har återgått till det normala. Finns mycket evidens för att detta faktiskt startar processer i kropp och hjärna som gör läkandet mycket snabbare.

Varje gång du tänker att det är permanent eller att du tänker negativt rent generellt så svarar även kroppen med det motsatta för att uppfylla detta hur konstigt det än låter men det är så.
Citera
2021-12-01, 21:28
  #137
Medlem
Hej! (postade i Sertralin tråden men fick ej svar, testar här istället)

Jag har tagit Sertralin pga stress och depression ungefär ett och ett halvt år, men slutade i Augusti för att jag tagit mig ur det värsta.

När jag började med Sertralin fick jag hjärtklappning (hade ej det innan), men mådde i övrigt bättre så jag ökade dosen till 200mg/dag.

Sen Augusti har jag slutat helt (trappade ner) men har fortfarande kvar hjärtklappningen!

Hur länge ska det sitta i undrar jag?
Någon som haft biverkningar långt efter avslutad "kur"?

Tack för svar...
Citera
2021-12-01, 22:05
  #138
Medlem
Fan ta dessa så kallade "läkemedel". Rent gift är vad det är.
Citera
2021-12-06, 17:36
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonten83
Hej! (postade i Sertralin tråden men fick ej svar, testar här istället)

Jag har tagit Sertralin pga stress och depression ungefär ett och ett halvt år, men slutade i Augusti för att jag tagit mig ur det värsta.

När jag började med Sertralin fick jag hjärtklappning (hade ej det innan), men mådde i övrigt bättre så jag ökade dosen till 200mg/dag.

Sen Augusti har jag slutat helt (trappade ner) men har fortfarande kvar hjärtklappningen!

Hur länge ska det sitta i undrar jag?
Någon som haft biverkningar långt efter avslutad "kur"?

Tack för svar...

Allt från någon månad till flera år. Tyvärr vet ingen. Det är ett rävgift
Citera
2021-12-09, 22:41
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallea79
Allt från någon månad till flera år. Tyvärr vet ingen. Det är ett rävgift

Verkligen..!
Läst några historier på
https://www.survivingantidepressants.org/
Citera
2021-12-23, 04:57
  #141
Medlem
Någon som har varit utan Sertralin i över 1 år för att sedan sätta in det igen? Utsättningssymtomen är för mycket

Är det en stor risk?
Citera
2022-04-11, 19:33
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallea79
Någon som har varit utan Sertralin i över 1 år för att sedan sätta in det igen? Utsättningssymtomen är för mycket

Är det en stor risk?

Det borde nog funka men det kan ta ett tag för symtomen att försvinna, kan tillåmed bli sämre till en början. Vad har du för symtom?
Citera
2023-12-11, 18:21
  #143
Medlem
Lånar tråden lite
Har gått på sertralin i 10 månader och håller på att trappa ner sedan 4 dagar
Gick på 50mg ed och går nu på 37,5mg
Planen är att minska 12,5mg/v och sen köra på 12,5 i 2-3v

Hur snabbt kan man få utsättningssymptom?
Har i dag haft ont i nacken/huvudet och känt mig allmänt trött trots att jag sovit bra i natt.
Med tanke på att det är december så är det inte så konstigt att må så

När brukar utsättningssymptom börja och kan en så liten ändring ge utsättningssymptom?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback