• 1
  • 2
2009-12-07, 22:33
Medlem
http://www.kristianstadsbladet.se/ar...dlat-sin-bebis

Vem är det?
Får en sånhär människa ha fortsatt vårdnad om barnet?
Någon som har mer info?
Citera
2009-12-07, 23:00
Medlem
Har suttit barnvakt åt min lillasyster sen hon föddes ungefär, lite till och från. Visst blir man lite irriterad när hon skriker, inte kan sova osv. Men tar man tag ett en 2 månader gammal unge är man inte frisk i skallen. Man vet vad man ger sig in på när man skaffar barn.

Helvete förbannad jag blir. Får hoppas soc tar ungen och att hon aldrig får se sitt barn igen.
Citera
2009-12-07, 23:03
Medlem
Är det här sant bör barnet omplaceras omgående. Det är min uppfattning.
Citera
2009-12-07, 23:18
Medlem
stööörd! Hur fan kan man göra så mot en liten försvarslös bebis
Citera
2009-12-07, 23:28
Medlem
Intensivs avatar
Hon visste inte om att det kunde vara farligt..
Finns det nån som inte läst om shaken -baby-syndrom?
Ja, uppenbarligen den som verklgien borde vara informerad. En mor til en bebis..
Citera
2009-12-07, 23:31
Medlem
Har för mig att BVC informerar ALLA om shaken baby syndrome numera, iom att det har blivit mer och mer vanligt.
Har en polare som nyss fått barn, och hon fick så mycket information och info-blad att hon nästan blev less.

Men nej, hur jobbigt det än är så tycker jag inte att det är försvarligt att göra så mot ett barn. Speciellt iom att dom kan dö av det, och det krävs visst inte ens så mycket
Citera
2009-12-07, 23:32
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Oftast så blir det ju ingenting när barnmisshandel anmäls, barnen är så gott som rättslösa och föräldrar kan behandla ungarna lite som dom vill. Här lär ju saker hända iaf men straffen för såna här brott är pinsamma
Citera
2009-12-08, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrambleshrew
Har för mig att BVC informerar ALLA om shaken baby syndrome numera, iom att det har blivit mer och mer vanligt.
Har en polare som nyss fått barn, och hon fick så mycket information och info-blad att hon nästan blev less.

Men nej, hur jobbigt det än är så tycker jag inte att det är försvarligt att göra så mot ett barn. Speciellt iom att dom kan dö av det, och det krävs visst inte ens så mycket

Ja man tycker dom borde de, jag fick den infon när jag fick mitt första barn iaf o dom ville även informera mej om de när jag fått mitt andra me. Man tycker ju att de e en självklarhet att ta de försiktigt me ett spädbarn, antingen e hon som gjorde detta lite störd eller så ville hon helt enkelt inte ha barnet o gjorde detta o sen spela dum att hon inte visste va de innebar att göra en sån sak. Just såna händelser som får diskussioner, om hur lämpliga unga mammor egentligen e, att poppa upp o de e synd för som ung mamma blir man ofta bemött av kommentarer som t.ex hur jävla oansvarigt de e att skaffa ungar när jag e så ung osv.
Citera
2009-12-08, 00:14
Medlem
Ragequit nästan ^^, fan va tråkigt... både för barnet nu och i framtiden :/
Citera
2009-12-08, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saanteli
Ja man tycker dom borde de, jag fick den infon när jag fick mitt första barn iaf o dom ville även informera mej om de när jag fått mitt andra me. Man tycker ju att de e en självklarhet att ta de försiktigt me ett spädbarn, antingen e hon som gjorde detta lite störd eller så ville hon helt enkelt inte ha barnet o gjorde detta o sen spela dum att hon inte visste va de innebar att göra en sån sak. Just såna händelser som får diskussioner, om hur lämpliga unga mammor egentligen e, att poppa upp o de e synd för som ung mamma blir man ofta bemött av kommentarer som t.ex hur jävla oansvarigt de e att skaffa ungar när jag e så ung osv.

Det är väl snarare inte åldern som har med saken att göra. Misstänker att den där kvinnan hade skakat barnet vare sig hon var 15 eller 45.
Vissa har väl helt enkelt inte tålamodet att hålla uppe spärren som inte tillåter en att skada barn.

Jag har svårt för unga mammor och mammor överlag som inte tänker på sitt barns bästa och sätter denne först i alla lägen.
Det är väl mest där diskussionerna kring mammorna ligger. Och speciellt de som vräker ut sin stackars oskyldiga unge på div bloggar som en liten barbiedocka de klär i olika märkeskläder när de går på antingen soc eller snyltar på sina föräldrars inkomst. Nu gick jag visst ot, men ja, sådant som händer ibland
Citera
2009-12-08, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RikuvonDrake
Ragequit nästan ^^, fan va tråkigt... både för barnet nu och i framtiden :/

Jo, ungen lär ju ha diverse hjärnskador efter det där, iom att det inte bara var en gång, utan flera gånger hon hade skakat den
Citera
2009-12-08, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrambleshrew
Det är väl snarare inte åldern som har med saken att göra. Misstänker att den där kvinnan hade skakat barnet vare sig hon var 15 eller 45.
Vissa har väl helt enkelt inte tålamodet att hålla uppe spärren som inte tillåter en att skada barn.

Jag har svårt för unga mammor och mammor överlag som inte tänker på sitt barns bästa och sätter denne först i alla lägen.
Det är väl mest där diskussionerna kring mammorna ligger. Och speciellt de som vräker ut sin stackars oskyldiga unge på div bloggar som en liten barbiedocka de klär i olika märkeskläder när de går på antingen soc eller snyltar på sina föräldrars inkomst. Nu gick jag visst ot, men ja, sådant som händer ibland

jo sant men jag tänkte på att hon e lika gammal som mej.. många vill inte förstå att de faktiskt finns de som får barn tidigt som ändå inte sitter o visar upp sina barn på nätet osv. jag lever varken på soc eller mina föräldrar o klär inte heller mina i dyrt märkesskit bara för att de ska va så, men ja de e synd att man får sån stämpel för att de finns idioter som skaffar ungar tidigt utan att ha nån koll på vilket ansvar de e utan bara vill ha nåt att visa upp för kompisar o helt främmande.. aja de har inte me ämnet att göra så jag får väl avsluta me att säga att mamman måste va en oansvarig liten subba som inte borde skaffat nån unge överhuvudtaget o pappan måste va lika korkad som inte heller fatta riskerna me de hon gjorde, väldigt sorgligt detta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in