Citat:
Ursprungligen postat av Saanteli
Ja man tycker dom borde de, jag fick den infon när jag fick mitt första barn iaf o dom ville även informera mej om de när jag fått mitt andra me. Man tycker ju att de e en självklarhet att ta de försiktigt me ett spädbarn, antingen e hon som gjorde detta lite störd eller så ville hon helt enkelt inte ha barnet o gjorde detta o sen spela dum att hon inte visste va de innebar att göra en sån sak. Just såna händelser som får diskussioner, om hur lämpliga unga mammor egentligen e, att poppa upp o de e synd för som ung mamma blir man ofta bemött av kommentarer som t.ex hur jävla oansvarigt de e att skaffa ungar när jag e så ung osv.
Det är väl snarare inte åldern som har med saken att göra. Misstänker att den där kvinnan hade skakat barnet vare sig hon var 15 eller 45.
Vissa har väl helt enkelt inte tålamodet att hålla uppe spärren som inte tillåter en att skada barn.
Jag har svårt för unga mammor och mammor överlag som inte tänker på sitt barns bästa och sätter denne först i alla lägen.
Det är väl mest där diskussionerna kring mammorna ligger. Och speciellt de som vräker ut sin stackars oskyldiga unge på div bloggar som en liten barbiedocka de klär i olika märkeskläder när de går på antingen soc eller snyltar på sina föräldrars inkomst. Nu gick jag visst ot, men ja, sådant som händer ibland