2011-10-05, 23:37
Medlem
Du är väl 18+? Säg som det är, att du helt enkelt inte vill gå dit och berätta hur du känner. Det gjorde jag när jag skulle ha praktik och det fungerade perfekt, lite skrik här och där sen var det fixat

Annars gör som någon sa och drick jävligt mycket läsk och stoppa fingrarna i halsen och spy som en jävla gris Sen gömmer du dig på toa i 1-2 timmar och säger att du mår riktigt dåligt.
Senast redigerad av HeltVild 2011-10-05 kl. 23:40.
Citera
2011-10-05, 23:46
Medlem
gorgonzolas avatar
Laxermedel kanske? Diarre.
Plus är att du slipper vara sjuk på riktigt men får ett riktigt symptom.
Citera
2011-10-05, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Varför vill du bli sjuk på riktigt istället för att bara sjukanmäla dig? Ifall om det är nånting med morsan så kan du ju bara säga att du har ont i huvet. Ingen kan ju bevisa om det är sant eller inte

Vart rätt mkt wall-of-text det senaste, så vet inte om du läst allt men. Morsan ger inte med sig, hon jobbar på socialen och hennes jobb är väll egentligen att få ungdomar att gå i skolan, ta hand om flyktingar etcetc. Om jag, som socionomens son så blir hon förbannad och tycker det är helt oacceptabelt då det ger en dålig utåt att hennes barn stannar hemma, när hon hjälper andra vuxna och barn.

TL;DR ?

Att vara sjuk är bulletproof. Och jo, morsan genomskådar allt och skapar ett världskrig av alltihopp och släpper det inte förns hon sovit två nätter.
Citera
2011-10-05, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorgonzola
Laxermedel kanske? Diarre.
Plus är att du slipper vara sjuk på riktigt men får ett riktigt symptom.

Tänkte på detta, verkar ju skit smart. Har dock inget laxermedel hemma och vet inte vart man får tag på det. Apoteket?
Citera
2011-10-05, 23:59
Medlem
Ursnyggs avatar
1. Gå till närmsta offentliga trappa (försedd med trappräcke, gärna metall).
2. Gå uppför trappan samtidigt som du slickar längs med hela trappräcket.
3. Bli sjuk - inkubationstid för förkylning/influensa oftast 1-3 dagar.

Lycka till!
Citera
2011-10-06, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limpwald
Öppna ett fönster i ditt rum så det kylls rejält, sov i enbart kalsonger utan täcke, möjligtvis med en filt :-D

Gjorde detta förra kvällen men blev bara lite sjuk (tyckte morsan) så fick stanna hemma idag men hon tycker jag är löljig om jag stannar hemma igen, då hon inte märkt av någon hosta etc. Så ska pröva sova med öppet fönster igen och hålla tummarna.
Citera
2011-10-06, 00:03
Medlem
cToThePs avatar
Man blir inte sjuk av kyla och att fejka sjukdom genom att äta det ena eller andra är bara farligt o dumt. Lyssna på din mamma hon har uppenbarligen mer vett än du.
Citera
2011-10-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
En enklare variant är att ladda ner talböcker, film eller lite schyssta appar på telefonen och fördriva tiden med att slå dina egna rekord. Tycker det verkar gnälligt i överkant av dig TS att inte palla sitta av ytterligare 3 veckor på en uppenbar gräddpraktikplats.

Vill du ändå våga dig på sjukdomsspåret föreslår jag att du köper koffeintabletter alt energidryck och överdoserar så du får hjärtklappning och blir skakig. Samtidigt klagar du över skarpa smärtor i magen och att du känner dig yr och konstig. Bör fixa åtminstone en veckas sjukledighet åt dig och troligen får du sitta av tid på närmaste akutmottagning eller vårdcentral istället.

Sheesh. Dagens I-landsproblem.

Jo, tänkt så med. Har dock ingen iphone i något slag. Sitter med min gamla k530i då jag är ganska simpel och inte håller på med telefoner för mycket, festar inte varje helg, använder inte facebook etc etc.
Så att bara sitta i 3veckor är värre än att kolla film i 3veckor. Jag lovar. Been there, done that!

Morsan skulle nog skylla hjärtklappningen på att all energidryck och döda mig om hon såg mig med en (dricker inte allt för ofta men gråter(nästan) redan om hon ser mig bara dricka en enda). Blir för många konsekvenser med denna metod.

Dagens I-landsproblem har alltid varit löljiga, tro mig!
Citera
2011-10-06, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddish
Jag ser att det är förvånansvärt många som fortfarande tror att man blir förkyld av kyla.

http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rkylning

Vet hur du menar, men att lämna fönstret uppe under natten i sig har egentligen alltid funkat för mig och gett mig slem eller dyl. i halsen. Lunginflammation i värre fall.
Citera
2011-10-06, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fraKtur
Drick mycket läsk snabbt, sen är det bara att stoppa fingrarna i halsen

Läsk är inte min grej, dricker vatten dock! och äter tandkräm. får se hur det går, time will tell.
Citera
2011-10-06, 00:08
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Din handledare ska se till att du kommer till en praktikplats där du lär dig något.
Säg till på skarpen att du vill byta praktikplats, han har ingen rätt att bli sur. Blir det problem med honom går du till rektorn och förklarar situationen. Vem fan bryr sig att din handlare tidigare jobbat på din nuvarande praktikplats.

Glöm det här med sjukdomsspåret. Det är inte bra att dricka toavatten och slicka på toastolar.
Uppdatera oss hur det går.
Citera
2011-10-06, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cToTheP
Man blir inte sjuk av kyla och att fejka sjukdom genom att äta det ena eller andra är bara farligt o dumt. Lyssna på din mamma hon har uppenbarligen mer vett än du.

Det har hon troligtvis, men nu är det nu än så att man är ung, dum och vill inte redan ställa in mig på ett svensson jobb. Inte min stil alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in