2011-10-05, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsyketSviker
In på en offentlig toalett och slicka ringen, ät ingenting heller

Edit: skaka ur tangentbordet och gör nån god mat på det som kommer ut

Bra tänkt, problemet är bara att jag söker saker man enkelt kan få tag på hemmifrån. Bor mer ut åt landet i en stad på 14.000 invånare. Har ingen bio, kanske säger mer?

Får troligen kvälvningar och spottar ut det, av sakerna innan jag mår illa av dem.
Citera
2011-10-05, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappy2
Ät en halv cigg. Du kommer må riktigt illa och troligen kräkas, men det går över efter cirka 1 h. Säg att du tror att du har fått vinterkräksjukan eller något.

Bra tänkt, aldrig prövat tobak. skulle inte förvåna mig om jag fick en niko-kick först. Om det ens går genom att tugga den?
Citera
2011-10-05, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Ljug att du är ledig, att du egentligen bara ska praktisera 4 veckor eller att du slutar tidigare. Vakna upp på morgonen och gå till jobbet men ring sedan dit och säg att du är sjuk, dra sen till ett internetcafé eller en polare.
Tänkte säga bryt armen, om du är hardcore, men då lär du få åka till praktiken ändå kanske? Egentligen gör det inte så ont som det kanske låter. Har själv genom olycka bara skadat mig så kulan i armbågen flyttade sig uppåt och jag kunde inte röra armen. 3-4 veckor med gips.

Eller så går du dit och visar vad du går för. Är det meningen att du ska jobba som elektriker sedan? Se då fan till att göra så gott intryck som möjligt så ökar dina chanser att få ett jobb på firman senare.

Ljuga att jag är ledig funkar ju egentligen inte. Morsan har stenkoll på vad som händer i kommunen och alla 'events' då hon är socionom. Hon vet att jag praktiserar fram tills höstlovet. Det andra du sa kan funka, men alla andra polare har ganska fina praktikplatser där de drar kablar i hus själva i rum och installerar diverse saker i huset, dvs. De gör saker jämnfört med vad jag gör. Bryta armen är ganska hardcore, dock vet jag att sjukgymnastik, tillfällig handikap och problem som uppstår efteråt egentligen inte är värt de.

Det är inte mening att jag ska jobba som elektriker. Valde el-programmet då jag tycker ändå fysik och el i sig är ganska kul. Kunde lika gärna ha gått Natur-programmet men för 3år sedan var jag för lat att ha kemi + biologi, när jag då idag tycker det är skit kul.

Planen är väll att studera vidare senare till något helt annat än elektriker eller något av högre 'rank' så som el-ingenjör.
Citera
2011-10-05, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -defekt-
Varför inte prata med ansvarig/din lärare på skolan och säga att praktikplatsen är skit, och att du vill byta.
Säg att du vill lära dig något, inte bara sitta och glo.
Känns jävligt bortkastad tid!
Frånvaro är värre än sitta av tiden på praktiken, samt visa lite stake att man kan ta vara på sig är ett plus.

Ska nog göra det snart, men då kommer han tycka jag är barnslig som vill byta, och att man lär sig mycket av att bara kolla på! Som jag nämnt förut så har min handledare jobbat på EXAKT samma jobb, som jag praktiserar på nu, och han tycker att det är bra. Skulle inte förvåna mig om han tar illa upp om jag nämner något, sen så har jag 3veckor kvar och tycker "Nej men det är inte så mycket kvar nu, häng i bara!"..

På detta, har aldrig varit direkt intresserad av jakt&fiske men nu så drar ju älgjakten igång och det verkar förbannat tråkig. Men är nu ganska sugen på att gå på älgjakt med min fader jag sällan pratar med, för att dra två flugor i en smäll! (Stärka våran relation och slippa APU:n tillfälligt)
Citera
2011-10-05, 22:59
Medlem
Inställning! Försök se så förjävlig ut som möjligt. Säg att du har ont i magen och spenderat timmar på toan under natten för att dra några kablar
Citera
2011-10-05, 22:59
Medlem
steeekarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennetoft
1.Tandkräm är gött, finns det en risk att detta kommer att hindra mig från att få magsjuka? eller är det allt det innehåller och inte dess smak eller dyl.?

2.har aldrig provat tobak, och det blir lite svårt att få tag på en kvarting på en onsdagkväll, kan funka annars. Men letade efter något enklare, bra tänkt dock.

3. Funkar inte, måste ha brutit något eller dyl. för att morsan ska köpa det, skrapsår eller ont i ryggen existerar inte hos ungdomar.

Du kan alltid låtsas att du är sjuk värm upp pannan med något och gå in på toan gör kräk ljud genom att stoppa fingrarna i halsen eller du kanske till och med spyr, sen går du till din mor och säger "mamma jag mår inte så bra" och du kommer vara helt tårögd som man brukar va efter man spytt, sen ber du henne känna på din panna om du är varm och det är du för du värmt pannan och hon kommer känna medlidande för dig om nu planen fungerar som den borde göra då den är vattentät.

Hoppas det löser sig

Mvh
Citera
2011-10-05, 23:02
Medlem
DDKs avatar
En enklare variant är att ladda ner talböcker, film eller lite schyssta appar på telefonen och fördriva tiden med att slå dina egna rekord. Tycker det verkar gnälligt i överkant av dig TS att inte palla sitta av ytterligare 3 veckor på en uppenbar gräddpraktikplats.

Vill du ändå våga dig på sjukdomsspåret föreslår jag att du köper koffeintabletter alt energidryck och överdoserar så du får hjärtklappning och blir skakig. Samtidigt klagar du över skarpa smärtor i magen och att du känner dig yr och konstig. Bör fixa åtminstone en veckas sjukledighet åt dig och troligen får du sitta av tid på närmaste akutmottagning eller vårdcentral istället.

Sheesh. Dagens I-landsproblem.
Citera
2011-10-05, 23:15
Medlem
fraKturs avatar
Drick mycket läsk snabbt, sen är det bara att stoppa fingrarna i halsen
Citera
2011-10-05, 23:25
Medlem
Oddishs avatar
Jag ser att det är förvånansvärt många som fortfarande tror att man blir förkyld av kyla.

http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rkylning
Citera
2011-10-05, 23:28
Medlem
ZlatanManias avatar
Varför vill du bli sjuk på riktigt istället för att bara sjukanmäla dig? Ifall om det är nånting med morsan så kan du ju bara säga att du har ont i huvet. Ingen kan ju bevisa om det är sant eller inte
Citera
2011-10-05, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrcusw
Inställning! Försök se så förjävlig ut som möjligt. Säg att du har ont i magen och spenderat timmar på toan under natten för att dra några kablar

Kan funka, krävs dock mer än vad man tror i min familj. Käkat en del tandkräm, kanske kan skjuta på!
Citera
2011-10-05, 23:33
Medlem
limpwalds avatar
Öppna ett fönster i ditt rum så det kylls rejält, sov i enbart kalsonger utan täcke, möjligtvis med en filt :-D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in