2009-12-07, 16:19
Medlem
Var tid har sina tabun. I Sverige var lovlighetsåldern 12 år fram till 1864, och i Mexico är den fortfarande 12 år.

Att ha sex med en 12-åring är naturligtvis bara ett moraliskt problem.

I artikeln står det att de hade ett kärleksförhållande, vilket utesluter att det var en våldtäkt i ordets rätta bemärkelse.

Den moderna definitionen av begreppet våldtäkt ger jag ingenting för. Måste var ett påfund av illa knullade feministkärringar.
Citera
2009-12-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pönosht
Det var det första jag tänkte på också.
Om hon träffar honom på toaletten för att ha sex är det väl inte våldtäkt?
Sexuellt utnyttjande möjligtvis...

Sverige kom ju med en ny lag för något år sen som klassar detta som våldtäkt eftersom hon är under 15år, oavsett om hon var med på det eller inte.
Citera
2009-12-07, 16:27
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Kan med största sannolikhet säga att detta är en kulturberikare då fotot är taget utanför Coop Forum Vinsta som ligger i Vällingby där det bor större delen av kulturberikare. Gissar att mannen i fråga är i från mellanösternland och att sambon och systern är av samma sak. Coop Forum Vinsta

Adress
Siktgatan 11
16250 VÄLLINGBY

titta på http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?va...50+V%c4LLINGBY

http://www.expressen.se/polopoly_fs/...3447786819.jpg
'

Vad är det för adress? slå det på ratsit så finns inget siktgatan 11
i vällingby
Citera
2009-12-07, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aj då
Var tid har sina tabun. I Sverige var lovlighetsåldern 12 år fram till 1864, och i Mexico är den fortfarande 12 år.

Att ha sex med en 12-åring är naturligtvis bara ett moraliskt problem.

I artikeln står det att de hade ett kärleksförhållande, vilket utesluter att det var en våldtäkt i ordets rätta bemärkelse.

Den moderna definitionen av begreppet våldtäkt ger jag ingenting för. Måste var ett påfund av illa knullade feministkärringar.

Jag är väldigt glad över att jag lever i ett samhälle, och i en tid, där sex med 12-åringar inte bara är tabu, utan också något olagligt. Sen om det borde heta "våldtäkt" eller inte, ja, det skiter jag faktiskt i.
Citera
2009-12-07, 16:32
Medlem
NeueSexualmorals avatar
"Båda uppger i förhör att de två har haft en kärleksrelation.

Mannen erkänner att de haft sex, men hävdar att han inte visste om hennes ålder.
Solna tingsrätt dömer nu mannen till tre års fängelse för våldtäkt mot barn. Han ska även betala 110 000 kronor i skade*stånd till flickan."

Okej.
Samhället vill alltså inte att 12-åringar ska ha sex med äldre.
Det är inte möjligt att straffa personer under 15 så enbart den äldra straffas, visst, det är logiskt.

Men vafan, att ge henne betalt för det? Fullständigt idiotiskt.
Ibland vill flickor under 15 och lite äldre män ha sex med varann, och om samhället signalerar att det finns pengar att tjäna för tjejen så kommer det bara hända ännu mer.
Citera
2009-12-07, 16:48
Medlem
Snibelsnors avatar
jag tycker frågan är svår.
tänk om låt oss säga en 15-18 åring är jättekär och jätttemogen för sin ålder blir kär i en lika mogen 12-14 åring och dom verkligen älskar varandra och har sex. jag tycker det då är fel straffa dom för dom verkligen älskar varandra.

frågan är svår som jag ser det
Citera
2009-12-07, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeueSexualmoral
"Båda uppger i förhör att de två har haft en kärleksrelation.

Mannen erkänner att de haft sex, men hävdar att han inte visste om hennes ålder.
Solna tingsrätt dömer nu mannen till tre års fängelse för våldtäkt mot barn. Han ska även betala 110 000 kronor i skade*stånd till flickan."

Okej.
Samhället vill alltså inte att 12-åringar ska ha sex med äldre.
Det är inte möjligt att straffa personer under 15 så enbart den äldra straffas, visst, det är logiskt.

Men vafan, att ge henne betalt för det? Fullständigt idiotiskt.
Ibland vill flickor under 15 och lite äldre män ha sex med varann, och om samhället signalerar att det finns pengar att tjäna för tjejen så kommer det bara hända ännu mer.

Flickan är ett oskyldigt utsatt offer och har lika stor rätt ersättning som en kvinna som rövknullad i en buske bakom busshållplatsen av en svettig turk.

Mannen visste om flickans ålder(ja han neka men ingen är väl så dum så dom tror han) och valde ändå att inleda en affär med henne. Hon är 12 år och enligt svensk inte gammal nog att bestämma över sin kropp och alltså ligger allt ansvar på mannen.

Citat:
Ursprungligen postat av Snibelsnor
tänk om låt oss säga en 15-18 åring är jättekär och jätttemogen för sin ålder blir kär i en lika mogen 12-14 åring och dom verkligen älskar varandra och har sex. jag tycker det då är fel straffa dom för dom verkligen älskar varandra.

Om dom nu älskar varandra varför kan man inte vänta med sex tills man nu är laglig så att säga? För älskar man varandra så kan man vänta på varandra? Sen uppstod inte denna lagen för att hindra en 15åring att knulla en 14åring utan för att hindra 50åriga gubbar att knulla 12åringar för att 12åringen trodde hon var kär.

Så i det stora hela handlar allt om att skydda våra barn eftersom dom enligt svensk lag inte är mogna nog att bestämma vad som är bra för dom innan dom fyllt 15.
Senast redigerad av loffe007 2009-12-07 kl. 16:55.
Citera
2009-12-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snibelsnor

Tycker inte jag, du ska inte röra någon sexuellt som är under 15 år
Citera
2009-12-07, 16:54
Medlem
NeueSexualmorals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loffe007
Flickan är ett oskyldigt utsatt offer och har lika stor rätt ersättning som en kvinna som rövknullad i en buske bakom busshållplatsen av en svettig turk.

Mannen visste om flickans ålder(ja han neka men ingen är väl så dum så dom tror han) och valde ändå att inleda en affär med henne. Hon är 12 år och enligt svensk inte gammal nog att bestämma över sin kropp och alltså ligger allt ansvar på mannen.

Det där är bara dravel. Klart fan att hon inte är oskyldig.

Om man faktiskt vill minska den här typen av övergrepp så får man sluta belöna dem så bra. Troligen skulle även falska anklagelser om våldtäkt bli färre.
Citera
2009-12-07, 16:59
Medlem
Citat:

Om man faktiskt vill minska den här typen av övergrepp så får man sluta belöna dem så bra. Troligen skulle även falska anklagelser om våldtäkt bli färre.

Hon är 12år och vet inte vad hon vill egentligen, mer oskyldig än så behöver hon inte vara i mina ögon. Kärlek för denna 12åring är alltså att suga åderpåle på en toalett? Det där om att dom var så kära kan dom ju köra upp nånstans där solen inte skiner.

Om man vill minska denna typen av övergrepp så ska vi sluta ta in massa invandrare och kastrera alla som utfört en dylik gärning med motorsåg. Först då skulle det minska.
Citera
2009-12-07, 17:00
Bannlyst
Citat:

Men fattar du trögt? Det spelar ingen roll om en 12-åring så klär upp sig i raffset och sjunger "Happy birthday, Mr. President" för dig, så ska du ändå ha vett nog att förstå att du inte ska tap that.

Jag tycker det är en av våra bättre lagar, speciellt som den finns just för att skydda de mest sårbara i samhället: barnen.
Citera
2009-12-07, 17:01
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
'

Vad är det för adress? slå det på ratsit så finns inget siktgatan 11
i vällingby
Det är där butiken ligger! Som sexakten skedde.... Ska försöka hitta den omtalade toaletten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in