2009-12-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Mannen är inte medborgare i något land i Mellanöstern/Asien, Afrika, Australien-Oceanien, Nordamerika eller Europa.

Sydamerika?
Vilket land?
Yrkade åklagaren på utvisning?
Citera
2009-12-07, 17:02
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Sydamerika?
Vilket land?
Yrkade åklagaren på utvisning?
Gissar på att bägge kommer i från Chile.....
Citera
2009-12-07, 17:03
Medlem
"sambo" utesluter muslim då dem ska gifta sig om de ska vara i samma rum ensamma, kusin/syskon eller inte!

-----

Det är rätt tragiskt att folk ska utsättas för detta, speciellt i mindre åldern.
Citera
2009-12-07, 17:08
Medlem
NeueSexualmorals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarrenDeMartini
Men fattar du trögt? Det spelar ingen roll om en 12-åring så klär upp sig i raffset och sjunger "Happy birthday, Mr. President" för dig, så ska du ändå ha vett nog att förstå att du inte ska tap that.

Jag tycker det är en av våra bättre lagar, speciellt som den finns just för att skydda de mest sårbara i samhället: barnen.

Ja jag fattar, men alla gör inte det. Och om man slutade döma ut skadestånd i 100000kr-klassen så skulle nog ungjävlarna sluta klä upp sig i rafs och försöka knulla vuxna.
Lagen är trubbig, vissa är könsmogna tidigare, vissa är inte könsmogna trots att de är 15.
En annan definition av barn än 15-års ålder innebär självklart en massa extrajobb och välavvägda beslut, något man inte kan förvänta sig av svenska nämdemän, och därför måste en åldersgräns finnas.

Men igen, att belöna den ena parten efter frivilligt sex är inte brottsförebyggande.
Citera
2009-12-07, 17:10
Medlem
NeueSexualmorals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Det är där butiken ligger! Som sexakten skedde.... Ska försöka hitta den omtalade toaletten.

Frågan är ju vad du tänker göra när du har hittat den.
Citera
2009-12-07, 17:10
Medlem
LiLWizs avatar
Jag läste nyheten på morgonen. Det som förvånar mig är att ingen tidning jag läst har rapporterat vilken ålder mannen har?

Fattar inte vad problemet är, alltid annars står det åtminstone ålder på gärningsmannen, någon som vet?
Citera
2009-12-07, 17:13
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeueSexualmoral
Frågan är ju vad du tänker göra när du har hittat den.
Lägga ut den för allmän beskådan! på FB! dock inte insidan utan bara utsidan! Man vet ju vad Chilenare brukar göra för något. Spec med minderåriga kanske kanske en annan chilenare får en cellkompis nu...
Senast redigerad av drdracula141 2009-12-07 kl. 17:17.
Citera
2009-12-07, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Jag läste nyheten på morgonen. Det som förvånar mig är att ingen tidning jag läst har rapporterat vilken ålder mannen har?

Fattar inte vad problemet är, alltid annars står det åtminstone ålder på gärningsmannen, någon som vet?

8 år äldre än flickan enligt domen:
https://www.flashback.org/showpost....9&postcount=15
Citera
2009-12-07, 17:42
Medlem
bilden på expressens länk är från coop forum i johannelund (vinsta)..har fan skitit på de där toaletterna 2-3 gånger..
Senast redigerad av Sc00p 2009-12-07 kl. 17:46.
Citera
2009-12-07, 17:44
Medlem
JulietteGosselins avatar
Alltså i Metro (vet ej hur pålitlig den är dock) samt Expressenartikeln står det ju för helvete att mannen och barnet 'fattat tycke för varandra' då flickan var 10 år!!! Och att realtionen inleddes då!!!!

Detta peddofreak började alltså redan försöka limma innan!? Jag vill verkligen inte bidra till alla OTdiskussioner hurvida det skall heta våldtäkt mot barn etc, men denna kille kan ju för i helvete inte vara rätt funtad! Han måste ju ha manipulerat henne brutalt. Att deras korta sexträffar dessutom hände på en jävla toalett medan han höll utkik tycker jag också tyder på att hennes "lust/begär" kanske inte riktigt var i åtanke hos GM.

http://www.metro.se/2009/12/07/77776...lett/index.xml
(expressenlänken finns ju i tidigare inlägg)

Att han bara får 3 år är sinnesjukt, detta borde faan ge maxstraff! Kom igen nu flashbackare, fram med namn och ett jävla foto på den här cpkillen!!!
Citera
2009-12-07, 17:54
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteGosselin
Alltså i Metro (vet ej hur pålitlig den är dock) samt Expressenartikeln står det ju för helvete att mannen och barnet 'fattat tycke för varandra' då flickan var 10 år!!! Och att realtionen inleddes då!!!!

Detta peddofreak började alltså redan försöka limma innan!? Jag vill verkligen inte bidra till alla OTdiskussioner hurvida det skall heta våldtäkt mot barn etc, men denna kille kan ju för i helvete inte vara rätt funtad! Han måste ju ha manipulerat henne brutalt. Att deras korta sexträffar dessutom hände på en jävla toalett medan han höll utkik tycker jag också tyder på att hennes "lust/begär" kanske inte riktigt var i åtanke hos GM.

http://www.metro.se/2009/12/07/77776...lett/index.xml
(expressenlänken finns ju i tidigare inlägg)

Att han bara får 3 år är sinnesjukt, detta borde faan ge maxstraff! Kom igen nu flashbackare, fram med namn och ett jävla foto på den här cpkillen!!!

Som jag ser det har ju den 12:åriga systern varit helt frivillig och med på det, och de ska ju ha haft en kärleksrelation, det ses dock som ett allvarligt brott pga. hennes ålder.
Visst har det skett under ganska bisarra omständigheter, men jag har svårt att se gärningsmannen som en tung förövare. Snarare en kåt ung kille som har 0 framförhållning. Både när det gäller att flytta in till sin flickväns barndomshem, skaffa barn i den åldern han gjort, och nu haft sex med sin flickväns minderåriga lillasyster.
Citera
2009-12-07, 18:06
Medlem
JulietteGosselins avatar
Citat:
Som jag ser det har ju den 12:åriga systern varit helt frivillig och med på det, och de ska ju ha haft en kärleksrelation, det ses dock som ett allvarligt brott pga. hennes ålder.

Men alltså om man är en kåt 18åring och har en brud man skaffat barn med... tänker man då inte att man vill sätta på sin brud mer då en hennes 10åriga syster? Tror inte varje kåt 18åring tänker på tjejer som går i fjärde klass direkt... gross Och jag kan inte för mitt liv förstår hur en 12åring, skulle kunna älska att köra snabbisar på en toa liksom. Känns snarare som nått hon ställde upp på för att hon blivit kär i killen/peddot som uppvaktat henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in