Flashback bygger pepparkakshus!
2009-12-07, 00:40
Medlem
dino.m3s avatar
mitt problem: brukar stänga av datan från knappen ibland då och då.

brukar alltid vara uppe sena kvällar och har aldrig tålamodet att vänta att datan ska stängas av...så förigår stängde ja av den dirket med knappen bara (har en stationer) och nu när ja sätter på den kommer det fram en stor ruta där det står lite text sen

STARTA datan i

felsäkertläge
starta windos normalt
plus med 3 till olika moment

nu när ja tex trycker starta windos normalt så startas den och sedan när den laddas men de dära night rider sträcken stängs den av helt plötsligt bara,,,,inte helt men dene förbereder för avstägning (står på miin going to sleep) sen kommer samma ruta upp igen med de samma förslagen som förut och samma mönster repeteras igen..

vad är felet?
Citera
2009-12-07, 00:47
Medlem
skillad-banans avatar
Det har hänt mig många gånger också men då när jag lyckats komma åt knappen på stömdosan med foten. Tror att hårddisken inte hinner "stänga ner" och spara information lr liknande, har för mig jag läste det här någonstans
Citera
2009-12-07, 00:57
Medlem
dino.m3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillad-banan
Det har hänt mig många gånger också men då när jag lyckats komma åt knappen på stömdosan med foten. Tror att hårddisken inte hinner "stänga ner" och spara information lr liknande, har för mig jag läste det här någonstans

aa ja funderade på att det var något med problemet, puh har du kanske ngn lösning
Citera
2009-12-07, 01:14
Medlem
skillad-banans avatar
haha nej jag har faktiskt ingen lösning, jag gjorde som så att jag har 2 hårddiskar så jag installerade bara ett nytt os på den andra hårddisken och kopierade över allt viktigt jag hade. Formaterade den första efter jag flyttat över alla filer och sedan flyttade över dom till den första hårddisken igen, haha yrt inlägg...
Citera
2009-12-07, 07:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tips till TS vid nästa trådinlägg.

0.01. Rubriken ska visa vad diskussionstråden handlar om

Är ditt inlägg huvudsakligen en fråga skall rubriken sluta med ett frågetecken.

//Mod
Citera
2009-12-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dino.m3
aa ja funderade på att det var något med problemet, puh har du kanske ngn lösning
Har du provat starta i felsäkert? Den kanske lyckas ladda upp helt och kan stängas av normalt då och startas som vanligt,
Citera
2009-12-09, 12:57
Medlem
ugge_das_boots avatar
Tålamod att datorn stänger ner, det tar ju max 20 sek..vad har du för tröskelverk

Ta detta som en läxa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in