2009-12-10, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissB
Hmm..

Jag skulle nog ta en fin korg, kanske med tyg i?? Sen sätta en blomma i ena sidan och sen bara lägga ner allting så att det ser snyggt ut! Kanske en stor röd rosett på?

Jag tycker valötter ser finast ut Du kan ju lägga massa valnötter staplade på andra sidan av blomman !

Istället för en blommar kan du ju göra en sån där gurka med tandpetade och gelehallon ståendes i plopp. Det brukar vara uppskattat.
Citera
2009-12-10, 14:32
Medlem
Trolldockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racerkatt
4 sidor och ingen har nämnt kaffe!

Jag tycker att ett kvartskilo kvalitetskaffe är givet i varje presentkorg.
Jo jag gjorde det i inlägg 44

Kom på en sak till. En hembakt delikatessbröd. Ett surdegsbröd eller ett valnötsbröd kanske? Till det hemgjord färskost med god kryddning.
Citera
2009-12-11, 03:29
Bannlyst
Varför inte ett bakverk?

Personligen har jag fått enormt credd bland kanadensare för min fantastiska toscakaka!

Nordamerikaner tycks allmänt sett bli djupt imponerade på folk som bakar själv.
Senast redigerad av Paraflex 2009-12-11 kl. 03:54.
Citera
2009-12-11, 14:29
Medlem
festivuss avatar
Släng i nån mysko köttbit. Jag fick i en sån där företagskorg en gång en bit rökt strutsfilé. Vet inte vad jag gjorde med den, men minns att alla på jobbet uppskattade den mycket Borde finnas i nån saluhall eller delikatessbutik.

Hemmagjord glögg hade annars varit en bra idé och är alltid uppskattat som present. Det är nog tyvärr lite sent påkommet nu om den ska hinna bli klar till jul.
Citera
2009-12-11, 19:45
Medlem
Logiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolldockan
Hemmagjorda snapsar. Har du t ex slånbär eller svarta vinbär i frysen eller egenodlade kryddor? Juligt, gott och kul att få.

Torkad svamp (kantareller t ex), har du det? Förpacka i små söta påsar med ditt favoritsvamprecept på.

Chutney finns det oändligt många recept på, och det passar till väldigt många maträtter och håller sig relativt länge.

Lägg in kvalitetsoliver själv i olivolja med de smaksättare du gillar.

Oh, hembakakade biscotti och en riktigt fin kaffesort.

Kom på; Hemmagjord senap förstås! Men det kanske ngn redan skrivit...

Lingon har jag i frysen....plockade massor på landet i höstas. Lingonchutney kan jag ju göra. Kan man göra snaps på lingon kanske? Det borde man kunna.
Kokade lingonkola nåt år också, har för mig det blev rätt gott. Kanske borde göra repris på den.

Hemmagjord senap skrev jag ju själv om i originalinlägget.
Citera
2009-12-11, 20:14
Medlem
Trolldockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logik
Lingon har jag i frysen....plockade massor på landet i höstas. Lingonchutney kan jag ju göra. Kan man göra snaps på lingon kanske? Det borde man kunna.
Kokade lingonkola nåt år också, har för mig det blev rätt gott. Kanske borde göra repris på den.

Hemmagjord senap skrev jag ju själv om i originalinlägget.
Finns säkert massa kul man kan göra på lingon. Hemgjord lingonsylt är bara början. Snabb googling gav http://www.kristianstad.se/sv/Om-kom...n--gransnaps-/

Grejen är ju att det ska märkas att det ligger arbete, kreativitet och omtanke bakom gåvan. Annars duger det med vilken färdigpackad jäkla företags-julkorg som helst. Därför jag lade vikten på egentillverkat.
Citera
2009-12-11, 20:26
Medlem
CoopColas avatar
En spliff och en flaska julmust?
Citera
2009-12-11, 22:02
Medlem
Trolldockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
En spliff och en flaska julmust?

För de med små korgar och mindre lägenheter kan det nog vara en jäkligt trevlig julgåva. En hemgjord ljus chokladtryffel på det så...
Citera
2009-12-12, 09:20
Medlem
brunstigs avatar
Torkad svamp. Inga hallucigena då utan kantareller, trattkantareller eller karl-johan tex. Har du inte torkat själv går det att köpa små påsar i en del affärer.
Har du mer tid över ställer du dig och bakar lite pepparkakor och choklad också.
Citera
2009-12-12, 19:43
Medlem
Superfluous.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunstig
Torkad svamp. Inga hallucigena då utan kantareller, trattkantareller eller karl-johan tex. Har du inte torkat själv går det att köpa små påsar i en del affärer.
Har du mer tid över ställer du dig och bakar lite pepparkakor och choklad också.

Svampar var väl ett jättebra förslag. Bara att sätta i små cellofanpåsar eller liknande och knyta band runt. Ser fint ut och smakar gott. Extraroligt blir det om du råkar ha ett lager torkad svamp som du plockat själv förstås.
Citera
2009-12-12, 20:46
Medlem
Trolldockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superfluous.
Svampar var väl ett jättebra förslag. Bara att sätta i små cellofanpåsar eller liknande och knyta band runt. Ser fint ut och smakar gott. Extraroligt blir det om du råkar ha ett lager torkad svamp som du plockat själv förstås.
Har jag också redan föreslagit. Vafan, var mitt första inlägg i tråden osynligt eller
Citera
2009-12-13, 21:26
Medlem
Superfluous.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolldockan
Har jag också redan föreslagit. Vafan, var mitt första inlägg i tråden osynligt eller

Det handlar om att jag hatar dig så jag hoppade över att citera det för att jävlas.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in