• 1
  • 2
2009-12-06, 16:29
Medlem
Logiks avatar
Jag gillar att ge bort matgrejer.
Så i jul tänkte jag komponera ihop en matkorg till några väl valda personer bland familj och vänner. Såna som verkligen uppskattar god mat.

Var på julmarknad idag och fyndade supergod timjansalami, plus en god olivolja. Köpte även ett gäng fina hemgjorda kolor i diverse smaker.
Men vad mer kan man stoppa i korgen?
Jag och en kompis ska göra egen senap och citronmarmelad, detta kommer också hamna där i.
Skulle gärna ha något alkoholhaltigt i korgen också. Tips? Spritsort spelar inte så stor roll, men det ska gärna vara något lite annorlunda - och gott.

Alla tips uppskattas, vill gärna få med lite originella grejer. Även saker som man måste beställa på nätet funkar, eftersom jag ju är ute i god tid.
Som synes så har jag inget särskilt tema för korgen, som det ofta brukar vara. Utan jag vill bara ge bort en massa sjukt goda grejer till de som förtjänar det.

Wow:a mig med förslag!
Citera
2009-12-06, 16:35
Medlem
släng ner lite ovanliga ölsorter, nötter, ölkorvar!
Citera
2009-12-06, 16:36
Medlem
Logiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarts-Kalle
släng ner lite ovanliga ölsorter, nötter, ölkorvar!

Ja och det var tips på sådana jag ville ha.
Jag vet också vad som brukar ligga i såna korgar, men jag vill gärna ha tips på specifika produkter.
Citera
2009-12-06, 16:37
Medlem
MissBs avatar
Kanske någon god glögg?
Såna små röda runda julostar?

Du kan stoppa in en liten julblomma med så ser det fint ut!

Nötter var en bra ide med
Citera
2009-12-06, 16:40
Medlem
MissBs avatar
Det var faktiskt en väldigt bra ide med en julkorg! Ska nog använda mig av tipset själv Tack!
Citera
2009-12-06, 16:42
Medlem
Logiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissB
Kanske någon god glögg?
Såna små röda runda julostar?

Du kan stoppa in en liten julblomma med så ser det fint ut!

Nötter var en bra ide med

Ja nån typ av ost vill jag gärna ha tips på. Två av personerna jag ska ge till gillar dock inte ost så i deras korgar skippar jag nog det.
Helst ingen mögelost dock, utan kanske nån häftig hårdost? Eller nån ovanlig färskost?

Julblomma låter snyggt, glömde säga att jag även vill ha tips på hur jag ska förpacka allt. Känns jävligt tråkigt med en vanlig lam korg med cellofan över. Vore kul med något lite mer kreativt.

Nötter, visst, men vilken sort då? Tänker inte precis slänga i en påse OLW torrostade jordnötter. Det ska ju vara något speciellt med varje grej som ligger i korgen, annars kan jag ju lika gärna ge dom mitt ica-kort så får de själva gå och handla det de vill ha.
Citera
2009-12-06, 16:47
Bannlyst
vad det gäller ost skulle jag nog satsa på någon smaksatt variant på hårdost.
exempel kvibilles whiskeycheddar eller någon brännvinsost.
Citera
2009-12-06, 16:50
Medlem
MissBs avatar
Hmm..

Jag skulle nog ta en fin korg, kanske med tyg i?? Sen sätta en blomma i ena sidan och sen bara lägga ner allting så att det ser snyggt ut! Kanske en stor röd rosett på?

Jag tycker valötter ser finast ut Du kan ju lägga massa valnötter staplade på andra sidan av blomman !
Citera
2009-12-06, 16:57
Medlem
Logiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissB
Hmm..

Jag skulle nog ta en fin korg, kanske med tyg i?? Sen sätta en blomma i ena sidan och sen bara lägga ner allting så att det ser snyggt ut! Kanske en stor röd rosett på?

Jag tycker valötter ser finast ut Du kan ju lägga massa valnötter staplade på andra sidan av blomman !

Jo, men valnötter kan ju vilken idiot som helst gå och köpa på ica...Så det tycker inte jag är nån rolig present.
Citera
2009-12-06, 16:57
Medlem
Logiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenfighter
vad det gäller ost skulle jag nog satsa på någon smaksatt variant på hårdost.
exempel kvibilles whiskeycheddar eller någon brännvinsost.

Brännvinsost är gott. Typ från nån saluhall/delikatessbutik då menar du?
Citera
2009-12-06, 17:01
Medlem
Ridgebacks avatar
En Stilton måste ner i korgen tycker jag. Den osten älskar man eller hatar, det förstnämnda gäller här
Citera
2009-12-06, 17:29
Medlem
Logiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridgeback
En Stilton måste ner i korgen tycker jag. Den osten älskar man eller hatar, det förstnämnda gäller här

Nä nån mögelost kommer inte få följa med i korgen. Eftersom jag själv inte gillar det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in