2009-12-06, 15:49
Medlem
CapFevers avatar
Hej!
Hjälpte min familj att formatera om hårdisken och instalera nytt OP.
Jag stoppar över alla bilder och filer på en extern USB hd, när jag väl skulle formatera så tyckte jag det var konstigt att det fanns så måna partitioner och glömde helt och hållet bort att USB hd´n fortfarande var inpluggad i datorn så den blev formaterad den med!

Så nu undrar jag om det går att återställa informationen som jag hade på usb´n trots att den är formaterad?

Tacksam för snabba svar.
Citera
2009-12-06, 15:53
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapFever
Hej!
Hjälpte min familj att formatera om hårdisken och instalera nytt OP.
Jag stoppar över alla bilder och filer på en extern USB hd, när jag väl skulle formatera så tyckte jag det var konstigt att det fanns så måna partitioner och glömde helt och hållet bort att USB hd´n fortfarande var inpluggad i datorn så den blev formaterad den med!

Så nu undrar jag om det går att återställa informationen som jag hade på usb´n trots att den är formaterad?

Tacksam för snabba svar.
Om du börjat skriva på disken så är det ganska kört, om du inte gjort det kan man med flera olika program återställa en formatering, bla med Hirens BootCD.
Citera
2009-12-06, 16:00
Medlem
sommarlovs avatar
Det går bra att återskapa dina filer, googla efter ett lämplig program.

Du behöver inte HirensCD för detta, onödigt krångligt.
Citera
2009-12-06, 16:03
Medlem
CapFevers avatar
Åhh! Det känns så könt att höra detta! Tack!

Ok, jag ladddar hem PC Tools File Recover 7? Det ska väl funka?
Citera
2009-12-06, 16:07
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det går bra att återskapa dina filer, googla efter ett lämplig program.

Du behöver inte HirensCD för detta, onödigt krångligt.
Jo det kan hända men när det handlar om borttagna partitioner så blir antalet program något begränsade. Om HirensCD anses krånglig så är oftast problemet bakom tangentbordet och inte själva mjukvaran.
Citera
2009-12-11, 16:02
Medlem
CapFevers avatar
Nu har jag använt file recover. själva scannen tog ungefär 1 dygn att genomföra. När jag valt ut bilderna och dokumenten som jag slutligen skulle expotera/rädda så expoterades dom i FRD fil format. när jag googlar upp om dena fil typ så påstår alla att det är en fil som används i spel samanhang.
och jag hittatde även ett svar på pctools egna hemsida: file recover är ändast gjort för att återställa hårdisken?. Men varför ska man rädda en hårdisk om man inte kan exportera filerna så att man kan använda dom igen?

Så hur ska jag nu få FRD filer att bli vanliga filer?
Ex: Stugan.jpg.FRD till Stugan.jpg

Tacksam för hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in