• 1
  • 2
2009-12-06, 13:49
Medlem
jag har kpt en ny data p blocket. en data som sljaren hade gjort sjlv visade det sig men iallafall en bra data. men problemet som jag har r att nr jag laddar ner RAR filer, spel framfrallt d s gr det inte att extrahera ordentligt. jag har programmet winrar. men det kommer alltid upp felmeddelandet "volymen r skadad" eller "filen r corrupt". jag har ven testat att ladda ner en fil p en annan data och sedan ta med den till denna men detta funkade inte heller.

Vad kan problemet vara? r tacksam fr all hjlp jag kan f.
Citera
2009-12-06, 13:51
Medlem
casper_thetwos avatar
det behver inte vara fel p din dator, det kan vara fel p filen som du har laddat ner
Citera
2009-12-06, 13:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du den senaste Winrar?

Upprepas detta p varje fil som du ska packa upp eller just denna som du mixtrar med?

Har du kontrollerat HDD / RAM fr defekta ting?
Citera
2009-12-06, 14:01
Medlem
Kan vara fel p hrddisken, kr chkdsk.
http://support.microsoft.com/kb/315265/sv
Hur flyttar du filer i mellan datorerna? du skulle kunna kra md5 och verifiera filerna.
Citera
2009-12-06, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4012
jag har kpt en ny data p blocket. en data som sljaren hade gjort sjlv visade det sig men iallafall en bra data. men problemet som jag har r att nr jag laddar ner RAR filer, spel framfrallt d s gr det inte att extrahera ordentligt. jag har programmet winrar. men det kommer alltid upp felmeddelandet "volymen r skadad" eller "filen r corrupt". jag har ven testat att ladda ner en fil p en annan data och sedan ta med den till denna men detta funkade inte heller.

Vad kan problemet vara? r tacksam fr all hjlp jag kan f.

kanske spelet eller vad du nu laddade ner r corrupt eller behver "rar-fix" testa tanka ner ngot annat och packa upp
Citera
2009-12-06, 14:13
Medlem
Har du kontrollerat HDD / RAM fr defekta ting?[/quote]

Jag r inte jtte "haj" p datorer ska tillggas. vad menas med att kontrolera HDD / RAM och hur gr jag?
Citera
2009-12-06, 14:14
Medlem
Jag har laddat ner flera olika filer men inga fungerar. jag hat testat med en fil som jag vet fungerar p en annan dator men nr den kommer till min dator s fungerar det inte
Citera
2009-12-06, 14:15
Medlem
Agzzzos avatar
kan nog vara fel p filen som folk sger. men testa ett program ja hade frut fr att packa upp spel, win7 eller rar7. kommer inte riktigt ihg vad det hette men sk p google s fr du nog svar.
Citera
2009-12-06, 14:17
Medlem
har ven testat flera olika program dock utan framgng
Citera
2009-12-06, 14:22
Medlem
jag har Vista om det hjlper
Citera
2009-12-06, 14:32
Medlem
Agzzzos avatar