2009-12-06, 11:32
Medlem
Jag har mycket få uppgifter om detta fall som fortfarande är olöst.
Offret:
Harri Hirvonen, man, 35 år, finskt påbrå. Hittades ihjälskjuten brevid en gångväg vid Kanelgatan i Gårdsten, Angered 1987-10-27.

Har vi någon i den ärade panelen som kan bidra med något, någon som kände offret ? Någon som hört något om detta mord, vad som helst är av intresse. ( Olösta mord är alltid intressant tycker jag )

Hittar inte så mycket i tidningarna heller...
http://www.dn.se/nyheter/sverige/olo...aland-1.677437
Citera
2009-12-06, 14:44
Medlem
Högsbo

Han bodde visst i Högsbo, växelmyntsgatan.
Undrar vad han gjorde i Gårdsten?

Men nu ser jag han var skriven på Kummingatan 1980
Citera
2009-12-06, 18:16
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Jag har träffat Harri och hans dåvarande flickvän vid ett par tillfällen före mordet. Vi hade gemensamma bekanta, men umgicks inte med varandra mer än flyktigt.
Båda var väl något av "halvpundare" och Harri var ganska nedgången emellanåt. Har för mig att flickvännen gjorde någon volta för smuggling också.

Mordet är fortfarande ouppklarat, men allt tyder på att det var drogrelaterat alt. blåsning/golning.
Harri hade tydligen uttryckt oro över att någon skulle frisläppas från fängelset.
Denne någon hade ouppklarade affärer med Harri.

Vem denne någon var, berättade han aldrig. Inte heller om vederbörande satt i Finland eller Sverige. Eller Danmark/Norge för den delen.

Polisutredningen körde fast där. Inte för att man brydde sig så mycket om en mördad pundare heller.

Mina källor är så nära förstahandsinfo man kan komma, men jag vet faktiskt inte mer än så här. Det gör nog ingen annan heller, förutom den som höll i bössan.
Citera
2011-07-13, 07:18
Medlem
Quoters avatar
2 figurer som dessutom var bröder satt frihetsberövade, men släpptes ändå i brist på bevis. Motivet var en uppgörelse av något slag, tror polisen.

Info från Sveriges Dödsbok
Citera
2020-10-23, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
2 figurer som dessutom var bröder satt frihetsberövade, men släpptes ändå i brist på bevis. Motivet var en uppgörelse av något slag, tror polisen.

Info från Sveriges Dödsbok

Tragiskt, synd fallet förblev ouppklarat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in