Myndigheter kan nog ålägga din VPN-provider att lämna ut uppgifter om dig om brottet uppfyller kraven för detta. Men på relakks.com i deras FAQ (
https://www.relakks.com/faq/legal/ ) står det:
"De domar som avkunnats i Sverige för upphovsrättsintrång har dömts till dagsböter vilket enligt oss på RELAKKS innebär att denna typ av misstankar ej är tillräckligt för att häva sekretessen kring sammankoppling av användare och IP-nummer."
Så jag fattar det som att så länge brottet du begår inte har fängelse på straffskalan kan inte VPN-providern tvingas lämna ut uppgifter om dig. Sen vet jag iofs inte vilken typ av domar de avser i sin FAQ. Det är möjligt att omfattningen av brottet anses större om man hostar en tracker än om man bara varit med och delat ut en fil, men isåfall finns inga prejudikat på det som vunnit laga kraft och det borde vara lugnt, såvida de inte plötsligt gör en annan bedömning. Till sist och syvene är det ju domstolen som avgör, inte relakks.
Sen är det ju aldrig fel att vara extra försiktig, och kanske välja en VPN-provider i ett annat land med lagstiftning som är mer till din fördel och som låter dig köpa deras tjänst utan att kräva dig på uppgifter som kan röja din identitet. Om de sedan inte heller för några som helst loggar över ditt kontos aktivitet är det ju ännu bättre, då finns ju inget att lämna ut.
Jag är inte på något sett en jurist eller anser mig ha nån som helst koll på detta, men så här uppfattar jag det iallafall.