Citat:
Ursprungligen postat av dirna
Jag undrar lite om hur ni gör med intimrakning! Främst tjejer eftersom jag själv är tjej.
1. Hur gör ni? Var? På toaletten? I duschen? Vilken ställning är ni i då? På toaletten? Känner ni er fram eller tittar ni i en spegel?
2. Vad använder ni för produkter? Använder ni riktigt raklödder? Eller tvål? Något anpassat för intimrakning? Använder ni något för att smörja in efteråt? Vad?
3. Problemområden? Tup under rakningen, typ svårt att komma åt, blir aldrig bra, osv? Eller efter, utslag m.m.?
I duschen, ståendes när man tar på framsidan (venusberget) och blygdläpparna, om det är svårt att komma åt så brukar jag ställa ena benet på toalettstolen. Brukar använda tvål eller raklödder, vanlig venusrakhyvel.
För att komma åt mellan skinkorna, om man skulle ha hår där, så är det bara sära på halvorna och köra med rakhyvel även där. Skulle verkligen inte använda hårborttagningskräm varken där eller mellan benen, alldeles för känslig hud.
Apoteket har en bra kräm för att slippa inåtväxande hårstrån också, samt bra intimvårdsprodukter om man vill slösa pengar på det hela.