• 1
  • 2
2009-12-05, 23:51
Medlem
dirnas avatar
Jag undrar lite om hur ni gör med intimrakning! Främst tjejer eftersom jag själv är tjej.

1. Hur gör ni? Var? På toaletten? I duschen? Vilken ställning är ni i då? På toaletten? Känner ni er fram eller tittar ni i en spegel?

2. Vad använder ni för produkter? Använder ni riktigt raklödder? Eller tvål? Något anpassat för intimrakning? Använder ni något för att smörja in efteråt? Vad?

3. Problemområden? Tup under rakningen, typ svårt att komma åt, blir aldrig bra, osv? Eller efter, utslag m.m.?
Citera
2009-12-05, 23:54
Medlem
Ayla666s avatar
Ett tips är att du inte ska raka dig i sjärten,blir små sår där. Inte så bra när man gör nummer två.

Använd istället hårbortagningskräm.
Citera
2009-12-05, 23:56
Medlem
dirnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayla666
Ett tips är att du inte ska raka dig i sjärten,blir små sår där. Inte så bra när man gör nummer två.

Ja alltså, jag var inte ute efter råd. Jag vill bara veta hur folk här gör själva.
Citera
2009-12-06, 00:15
Medlem
marlicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayla666

Ett tips är att raka stjärten.

Jag är man.
Citera
2009-12-06, 00:22
Medlem
Shoopdawh00ps avatar
Blir väl små sår var man än rakar sig. Sen är vissa partier känsligare än andra.
Citera
2009-12-06, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dirna
Jag undrar lite om hur ni gör med intimrakning! Främst tjejer eftersom jag själv är tjej.

1. Hur gör ni? Var? På toaletten? I duschen? Vilken ställning är ni i då? På toaletten? Känner ni er fram eller tittar ni i en spegel?

2. Vad använder ni för produkter? Använder ni riktigt raklödder? Eller tvål? Något anpassat för intimrakning? Använder ni något för att smörja in efteråt? Vad?

3. Problemområden? Tup under rakningen, typ svårt att komma åt, blir aldrig bra, osv? Eller efter, utslag m.m.?

I duschen, ståendes när man tar på framsidan (venusberget) och blygdläpparna, om det är svårt att komma åt så brukar jag ställa ena benet på toalettstolen. Brukar använda tvål eller raklödder, vanlig venusrakhyvel.

För att komma åt mellan skinkorna, om man skulle ha hår där, så är det bara sära på halvorna och köra med rakhyvel även där. Skulle verkligen inte använda hårborttagningskräm varken där eller mellan benen, alldeles för känslig hud.

Apoteket har en bra kräm för att slippa inåtväxande hårstrån också, samt bra intimvårdsprodukter om man vill slösa pengar på det hela.
Citera
2009-12-06, 00:52
Medlem
Phoques avatar
Alltid i duschen, håren blir mjukare efter en varm dusch (har jag för mig :P) Jag brukar ofta stå upp men om jag känner mig lat, eller vill komma åt bättre så sätter jag mig ner i duschen.

Ibland använder jag vanligt raklödder, ibland bara rinnande vatten. För mig spelar det ingen roll egentligen.

Själva rakningen tar lite tid eftersom man måste vara försiktig och det blir lite konstiga vinklar. Annars är det väl bara rakfinnar som är ett problem.. Trots att jag enbart rakar medhårs och med bra rakhyvel osv så kommer de ändå! Ganska trist faktiskt..
Citera
2009-12-06, 01:44
Medlem
miserabless avatar
Jag rakar i duschen och använder faktiskt helt vanlig babyolja är grymt bra har provat raklödder men rakhyvlen glider väldgt bra med babyolja plus att du blir väldigt mjuk där nere
Citera
2009-12-06, 01:51
Medlem
efmis avatar
Jag kör i duschen ståendes utan varken tvål eller lödder. Medhår och mothår, funkar hur bra som helst för mig. Som någon sa så mjukar varmt vatten upp håren och för min del blir det hela bättre då. Tyvärr är jag man så min info är kanske inte så jätte intressant för dig, men ja, är sugen på att dela med mig ändå

/E
Citera
2009-12-06, 02:17
Medlem
Qnazels avatar
Ståendes i duschen, i en ovanligt fånig ställning med huvet mellan benen och böjd i knäna.

Använder lady gel från Ica. Vanlig modellen något dyrare engångsrakhyvel.

Efteråt brukar jag badda med alsolsprit på en bomullstuss där jag rakat för att undvika rakfinnar, funkar rätt bra.
Citera
2009-12-06, 03:09
Medlem
SallySimpsons avatar
Ståendes i badkaret med ena foten uppe på kanten, känner mig fram och rakar både med-och mothårs. Använder rfsu:s intimrakningsgel + engångsrakhyvlar + efteråt "Bikini line" mot irriterad hud vid hårborttagning. Den är helt magisk, förut fick jag fullt av finnar och småsår men sen jag började smörja med den blir jag len som ett barn och luktar lite jordgubbe (haha).
Citera
2009-12-06, 03:40
Medlem
w0rsts avatar
I duschen med balsam (funkar mycket bättre än rakgel imo) med en bra hyvel. Medhårs, alltid merhårs.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in