2009-12-05, 17:00
Medlem
rabbitcoins avatar
Jag har precis räddat en Macbook (den äldre versionen) från en annars säker död. Mitt problem, förutom att jag inte har några sladdar eller något batteri, är att den är lösenordsskyddad och jag kan inte lösenordet. Min plan är att formatera datorn och där kommer vi till min huvudsakliga fråga; Kan man använda OSX-skivan till fler än en användare och dator? Hur fungerar det med uppdateringar osv osv.

Jag har använt flickvännens elkabel och den startar finfint, men jag har inte kommit förbi inloggningsfönstret så mer vet jag inte.

Det är min flickvän som har operativsystemet (Snow L). Jag tror ni förstår min fråga. Men om ni har några andra förslag på hur jag borde gå tillväga så kör på.

(Ja, jag kan ju alltid KÖPA precis allt jag behöver för att det ska fungera och det lär jag väl antagligen göra så småningom om det inte finns något bättre/billigare sätt för en fattig student som jag.)
Citera
2009-12-05, 17:22
Medlem
Flärps avatar
Köpte din flickvän Snow Leopard-skivan separat eller fick hon den med sin dator? Om svaret är ja på den första frågan är det bara att stoppa in den i datorn, starta om den med C-tangenten nertryckt, formatera och installera om.

Om svaret är nej får du köpa en ny SL-skiva (eller ladda ner) och göra samma sak med den.
Citera
2009-12-05, 21:26
Medlem
rabbitcoins avatar
tack

tyvärr fick hon ju med SL med sin MacBook, men ja, får väl ladda ner det, hade bara varit skönt/lättare att bara köra med originalskivan. Tack för svar!
Citera
2009-12-06, 11:38
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitcoin
tyvärr fick hon ju med SL med sin MacBook, men ja, får väl ladda ner det, hade bara varit skönt/lättare att bara köra med originalskivan. Tack för svar!

Skivorna som följer med datorn fungerar bara till just den datorn (eller den serien?) så det krävs en retail-skiva för att kunna använda den i vilken Mac som helst.

Kul att man kunde hjälpa till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in