2009-12-05, 13:42
Medlem
Hej!

Min bror (ja, faktiskt, min bror) försöker installera Windows 7 på sin nyköpta (men begagnade) dator. När han trycker i en Gentoo Live CD startar den från CD:n, men när han stoppar i en Windows 7 eller Windows Vista-skiva (har ej provat med XP än) funkar det helt enkelt inte.

Vad är det som kan vara på tok här?
Citera
2009-12-05, 13:45
Medlem
testa det här om du inte har gort det i sånna fall e du osmart... stäng av datorn sätt i skivan och följ instruktionerna som kommer snart..
Citera
2009-12-05, 14:06
Medlem
Jag tyckte jag skrev att vi stoppade i skivorna?

Problemet var tydligen att DVD-läsaren var paj. På något vis lyckades den bara läsa Gentoo LiveCD:n som var en CD-skiva. Windows-skivorna var DVDs. Det är en DVD-ROM, så man tycker att den borde klarat av att läsa DVD:s. Men icke.
Citera
2009-12-05, 14:14
Medlem
dymcos avatar
Jag tror inte att du bootar från windows 7 eller vista, du kan enkelt nog bara klicka på cd läsaren och trycka install... Men det borde gå att boota också tycker jag, men jag hade samma problem men till sist installerade jag det som ett vanligt program..
Citera
2009-12-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dymco
Jag tror inte att du bootar från windows 7 eller vista, du kan enkelt nog bara klicka på cd läsaren och trycka install... Men det borde gå att boota också tycker jag, men jag hade samma problem men till sist installerade jag det som ett vanligt program..

Det funkade när vi bytte DVD-ROM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in