Min bror (ja, faktiskt, min bror) försöker installera Windows 7 på sin nyköpta (men begagnade) dator. När han trycker i en Gentoo Live CD startar den från CD:n, men när han stoppar i en Windows 7 eller Windows Vista-skiva (har ej provat med XP än) funkar det helt enkelt inte.
Problemet var tydligen att DVD-läsaren var paj. På något vis lyckades den bara läsa Gentoo LiveCD:n som var en CD-skiva. Windows-skivorna var DVDs. Det är en DVD-ROM, så man tycker att den borde klarat av att läsa DVD:s. Men icke.
Jag tror inte att du bootar från windows 7 eller vista, du kan enkelt nog bara klicka på cd läsaren och trycka install... Men det borde gå att boota också tycker jag, men jag hade samma problem men till sist installerade jag det som ett vanligt program..
Jag tror inte att du bootar från windows 7 eller vista, du kan enkelt nog bara klicka på cd läsaren och trycka install... Men det borde gå att boota också tycker jag, men jag hade samma problem men till sist installerade jag det som ett vanligt program..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!