2009-12-04, 18:37
Medlem
c^2s avatar
Jag är 20 år och var in idag på Nordea för att göra lite ärenden då kvinnan jag pratade med pratade om att jag borde bli Check-in kund hos Nordea och fick då en broschyr att läsa igenom, jag har Visa Electron nu men ska uppgradera mig till vanligt Visa, men ser även att man kan välja att ta "Master Card".

Och då undrar jag vilka skillnaderna är då det inte riktigt framgår i broschyren, sedan undrar jag vad dom på Nordea definierar som "välskött ekonomi" då det står att man skall ha det om man ska ansöka för att få Master Card silver?
Citera
2009-12-04, 18:54
Bannlyst
Du måste tjäna över 150 000:- per år har jag för mig, kan ha fel men.
Citera
2009-12-04, 19:57
Medlem
raoul.dukes avatar
Master Card Silver är ett kreditkort därav ska du ha "välskött ekonomi" för att ansöka om det
Citera
2009-12-04, 20:01
Medlem
c^2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raoul.duke
Master Card Silver är ett kreditkort därav ska du ha "välskött ekonomi" för att ansöka om det

Om jag aldrig handlar på kredit, är det då bättre att ta vanligt VISA?
Citera
2009-12-04, 20:08
Medlem
raoul.dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c^2
Om jag aldrig handlar på kredit, är det då bättre att ta vanligt VISA?

om du aldrig handlar på kredit är det ganska onödigt att ha ett kreditkort. Tror dessutom det är dyrare årskostnad på det än vanligt VISA också. priserna finns säkert att hitta på Nordeas hemsida
Citera
2010-05-27, 22:36
Medlem
Jag är student och kirrade ett Mastercard på Nordea, vettefan om det är silver men det rullar på fint. Gillar inte visa electron så mycket, kostar mastercard något att ha i månaden? Jag fick nyss det
Citera
2010-05-28, 09:50
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exipier
Jag är student och kirrade ett Mastercard på Nordea, vettefan om det är silver men det rullar på fint. Gillar inte visa electron så mycket, kostar mastercard något att ha i månaden? Jag fick nyss det

144kr/år eller 12kr/månad

http://www.nordea.se/Privat/Kort%2bo...er/201734.html
Citera
2010-05-29, 13:11
Medlem
Funderar lite jag också på detta med de olika korten, är också student och har precis bytt mitt elektron till ett vanligt blått visa (har också nordea och är sådan check in kund). Jag frågade dock om det fanns möjlighet att få ett guldkort, egentligen inte för att jag behöver det utan bara för att det är så mycket flashigare att dra fram på krogen samt att du får lite fler försäkringar etc. Dock kostar detta 500kr om året för mig, så jag undrar helt enkelt om ni tycker att det är värt att uppgradera för min del? Jobbar lite extra och drar in ungefär 3k efter skatt per månad, bor dock hemma så har "bra ekonomi". Eftersom jag sitter på lite kapital var det inga problem att få guldkortet, men frågan är om det är så mycket bättre än ett vanligt blått för mig som inte tankar bilen (har ingen bil) för att få försäkring, inte köper vitvaror (som man också för försäkring på) etc.

Lite luddigt vad jag vill ha sagt, så med andra ord: Är det befogat för en student på 18 bast att uppgradera till visa gold?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in