Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-04, 16:58
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camazotz
Om du syftar på en tråd angående om TS skulle släppa iväg sin 15-åriga dotter till Arvikafestivalen eller inte, så blev jag också väldigt förvånad när den var helt spårlöst försvunnen, varken låst och bortglömd eller slängd i papperskorgen. Ville ju se upplösningen på det hela.
Det är just precis den tråden jag talar om och jag ville också se.
Citera
2009-12-04, 17:42
Medlem
Camazotzs avatar
Okej vad bra, jag kan ju säga att jag inte såg några direkta regelvidrigheter i den tråden, varken 1.01 eller 1.06. Det bästa vore ju att kontakta berörda moderatorer i Barn och Familj.
Citera
2009-12-04, 18:25
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camazotz
Okej vad bra, jag kan ju säga att jag inte såg några direkta regelvidrigheter i den tråden, varken 1.01 eller 1.06. Det bästa vore ju att kontakta berörda moderatorer i Barn och Familj.
Det är fan jobbigt att man ska behöva hålla på att PMa och skit för att ta reda på vad fan som hände med en tråd.
Citera
2009-12-04, 18:28
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotten_88
Skämt åsido, de hårdraderas.
Nej, de mjukraderas. Om de hårdraderades skulle det inte gå att återställa dem. Ang. varför trådar försvinner så behöver det inte alltid ha begåtts något regelbrott, är det ett gränsfall händer det ibland att moderatorn raderar tråden medan den är "under utredning" och sedan återställer den om det visar sig att inget regelbrott har begåtts.
Citera
2009-12-04, 18:29
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
De kan ha sammanfogats med redan befintliga trådar eller raderats, ofta pga regelbrott.
Detta sker ganska ofta och för en del verkar det vålla stora problem med att hitta tillbaka till sina trådar.

Jävligt märkligt egentligen med tanke på hur många sätt det finns att kringgå problematik i det sammanhanget.
Citera
2009-12-04, 19:14
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Nej, de mjukraderas. Om de hårdraderades skulle det inte gå att återställa dem. Ang. varför trådar försvinner så behöver det inte alltid ha begåtts något regelbrott, är det ett gränsfall händer det ibland att moderatorn raderar tråden medan den är "under utredning" och sedan återställer den om det visar sig att inget regelbrott har begåtts.

Precis.

Om en tråd försvinner kommer en förklaring alltsomoftast så småningom på ena eller andra sättet. Det kan ta olika lång tid beroende på vad det gäller. Lite tålamod bara, och det går inte att meddela det på något vettigt sätt under tiden eftersom tråden ju är raderad.

Angående att det är jobbigt att PM:a relevant moderator, kan det väl knappast vara mindre jobbigt att starta en tråd istället?
Citera
2009-12-04, 19:35
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Precis.

Om en tråd försvinner kommer en förklaring alltsomoftast så småningom på ena eller andra sättet. Det kan ta olika lång tid beroende på vad det gäller. Lite tålamod bara, och det går inte att meddela det på något vettigt sätt under tiden eftersom tråden ju är raderad.

Angående att det är jobbigt att PM:a relevant moderator, kan det väl knappast vara mindre jobbigt att starta en tråd istället?
Hur ska man veta vilken moderator som gjorde det när det finns flera moderatorer för samma forum?
Somsagt jag visste inte heller att vissa raderar trådarna för att rensa upp, man har ju sett att vissa bara låser trådarna.
Citera
2009-12-04, 19:38
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Hur ska man veta vilken moderator som gjorde det när det finns flera moderatorer för samma forum?
Somsagt jag visste inte heller att vissa raderar trådarna för att rensa upp, man har ju sett att vissa bara låser trådarna.

Du kan PM:a vilken moderator du vill i aktuellt forum. Alla moderatorer kan se de mjukraderade trådarna, och om jag förstått det rätt så syns även som gjort den senaste åtgärden.
Citera
2009-12-04, 19:46
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Du kan PM:a vilken moderator du vill i aktuellt forum. Alla moderatorer kan se de mjukraderade trådarna, och om jag förstått det rätt så syns även som gjort den senaste åtgärden.
Jahapp då vet jag det till nästa gång om jag skulle orka skriva ett pm till någon moderator.
Men jag tycker fortfarande det är fel väg att behöva gå.
Citera
2009-12-04, 19:48
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Jahapp då vet jag det till nästa gång om jag skulle orka skriva ett pm till någon moderator.
Men jag tycker fortfarande det är fel väg att behöva gå.

Att behöva gå...?

Så, nu har jag varit oändligt snäll och kollat upp det. Tråden är raderad då den är under utredning pga ett misstänkt regelbrott. Så går det.
Citera
2009-12-04, 19:49
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Att behöva gå...?

Så, nu har jag varit oändligt snäll och kollat upp det. Tråden är raderad då den är under utredning pga ett misstänkt regelbrott. Så går det.
Jag tackar ödmjukast för din vänlighet.
Citera
2009-12-04, 19:57
Medlem
Psyko-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiania
Cyberspace, aka ingenstans där du kan se dem. Dock kan de återställas av admins har jag för mig. Dem lägger väl någonstans i databasen.

Actually, soft deletes kan mods och admins se, och återställa. Dock om man tar bort tråden fullständigt så... är den borttagen. Kan inte återställas så länge inte någon admin/tekniker har en backup av databasen där tråden finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in