2010-05-03, 22:47
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
3 straffmissar i rad... Kan det vara ngt slags rekord, sedan vem slår nästa?

Jag och många andra Blåvita känner att den enda i dagens lag som skulle ha pondus nog att drämma in en straff är Kim Christensen, tyvärr lär han inte få chansen.

Citat:
Ursprungligen postat av reyad
Efter att ha lugnat ner mig lite får jag hålla med feldgrau om att det faktiskt var en godkänd match. Skulle faktiskt sträcka mig så långt att det här var det bästa vi har spelat iår mot ett lag med 11man.

Ja, tillsammans med Häcken hemma där vi faktiskt dominerade spelmässigt, så är det här den klart bästa insatsen hittills.

/feldgrau
Citera
2010-05-03, 22:52
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Trots all skit får man ändå säga att dagens match var ett rejält fall framåt. Nu kanske inte ett Mjällby ur form är världens bästa värdemätare, men Blåvitt har ju varit ännu mer ur form... Ett spel som inte främst gick ut på att slå långt utan istället faktiskt försöka passa både genom innermittfältet och kanterna. En uppställning utan Gustav Svensson (tyvärr Gurra men du har varit usel i år) på plan. Elmar får spela lite igen och visar att han är värd minst en plats i truppen och gärna en hel del speltid framöver. Vi håller nollan.

Annars är jag för avtrubbad för att orka bry mig om att vi hade en boll inne. Tredje straffmissen i år är dock för jävla illa för att inte orka bry sig om. Det är fanemej pinsamt att se. Och hur fan väljs straffskyttarna? Hjalle och JJ hade varit två av de sista spelarna på plan jag hade valt.

/feldgrau

Hade Sebastian Johansson vart kvar hade dom valt han som förste straffskytt uppenbarligen.

Men fan vet, det ser bättre ut men det säger ju ingenting i dagsläget.

Men Asper är stabil numera tydligen.
Citera
2010-05-03, 22:52
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Angående Majorna.. Nu är väl det här lite sent men om man ser t.ex. på 1-1 målet som släpptes in mot DIF, om man bortser från varför det blev hörna vilket självklart var en stor miss av honom..., så är det väl egentligen Pavey som gör fel? Majorna kommer ju omöjligt förbi Pavey där som helt blockerar honom och sedan själv missar rensningen totalt. Det Majorna i så fall gör fel i stället är ju att han skulle gått ut på hörnan och boxat bort bollen, anledningen till att han inte gör det är ju att självförtroendet sviker och han vågar inte ta plats där och hoppas istället att den ska flyga förbi. Detta är ju just på grund av att han får så mycket skit, främst från egna ledet som han inte har det självförtroendet.

Håller med till viss del...men är det inte Burgic som missar markeringen på Joel?

Han får stå helt ostörd å nicka.

Tycker Niva skrev det bra häromdagen, Tommi M är en bra målvakt han räddar skott osv men han är en rädd/osäker målis.

Ryktades ju i början av försäongen av Maajona var på g till väsby på lån efter skadan.
Citera
2010-05-03, 22:54
Medlem
whus avatar
Citat:
Angående Majorna.. Nu är väl det här lite sent men om man ser t.ex. på 1-1 målet som släpptes in mot DIF, om man bortser från varför det blev hörna vilket självklart var en stor miss av honom..., så är det väl egentligen Pavey som gör fel? Majorna kommer ju omöjligt förbi Pavey där som helt blockerar honom och sedan själv missar rensningen totalt. Det Majorna i så fall gör fel i stället är ju att han skulle gått ut på hörnan och boxat bort bollen, anledningen till att han inte gör det är ju att självförtroendet sviker och han vågar inte ta plats där och hoppas istället att den ska flyga förbi. Detta är ju just på grund av att han får så mycket skit, främst från egna ledet som han inte har det självförtroendet.
Smyggöteborgare hör jag...
Citera
2010-05-03, 22:59
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Majorna = Bästa stadsdelen i Sveriges bästa stad.
Majonaa = Sämsta spelaren i Sveriges näst sämsta lag.

I övrigt fick nästa jag tuppjuck när jag såg blåvitt bränna en straff till... Var det Jakob Johansson? Har inte han redan missat en?
Jag hade gett en tusing för att kunna få ta del utav hans innre tankar om sig själv just nu om så är fallet.
Senast redigerad av Bornet 2010-05-03 kl. 23:03.
Citera
2010-05-03, 23:00
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
3 straffmissar i rad... Kan det vara ngt slags rekord, sedan vem slår nästa?

Vet inte om Tauer saknas så mkt Stenman eller Dorsin däremot.

Tauer var dock en härlig prick. Bra offensiva kvaliter.
Fotbollsmässigt är det klart att Stenman eller Dorsin saknas mer. Men jag hade gärna haft kvar Tauer, han bidrog med så många andra dimensioner.
Citera
2010-05-03, 23:01
Medlem
Jag skulle satt Robin Söder eller Per Ericsson som straffskytt. Är de dåliga på straffar eller?
Citera
Medlem
Rubarth23s avatar
Jävligt tragikomiskt om det Wille berättar i 08 Fotboll att Bojan sagt inför matchen i spelargången : "Fan, är det Vasalund vi ska möta eller?"
Det går att vara kaxig i medvind, men inte i motvind.
Citera
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Aha, undrade vad fan han snackade om där uppe.

Var osäker så körde en snabb googling på Toni Majona, så fick man "menade du Toni Majorna", ojoj så fel det kan gå, nåväl.

edit: tydligen hette han Maanoja...
Senast redigerad av Casaba 2010-05-03 kl. 23:10.
Citera
2010-05-03, 23:02
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Femtonde bästa lag
Citera
2010-05-03, 23:07
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
I övrigt fick nästa jag tuppjuck när jag såg blåvitt bränna en straff till...

Det var du inte ensam om.

Citat:
Var det Jakob Johansson? Har inte han redan missat en?
Jag hade gett en tusing för att kunna få ta del utav hans innre tankar om sig själv just nu om så är fallet.

JJ slog sin första straff i år, de tidigare missarna har Ragnar Sigurdsson och Hjalmar Jonsson stått för. Som om inte vulkanen vore den enda isländska olycka som har drabbat oss.
Citera
2010-05-03, 23:10
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Aha, undrade vad fan han snackade om där uppe.

Var osäker så körde en snabb googling på Toni Majona, så fick man "menade du Toni Majorna", ojoj så fel det kan gå, nåväl.

edit: tydligen hette han Maanoja...

Tomi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in