2010-04-17, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Yey...

Finns det någon HBK-fan här (pumpkings?) som kan ge 'en varningens finger' till mig om någon viss spelare i deras lag? Gärna nån 'doldis' om så finns och inte bara Anselmo.
Skiten också att man inte kommer kunna befinna sig på plats...
Görlitz är ju alltid farlig.. Marcus Olsson, tvilling med Martin Olsson i Blackburn är jävligt snabb och löper riktigt bra i djupled! Tyvärr får han sådär med speltid men när han väl spelar är han ett ständigt orosmoment för en slö försvarare.
Citera
2010-04-17, 02:05
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Finns det någon HBK-fan här (pumpkings?) som kan ge 'en varningens finger' till mig om någon viss spelare i deras lag? Gärna nån 'doldis' om så finns och inte bara Anselmo.
Jag är ingen HBK:are men jag ser en del i alla fall och en som jag såg möjligheter i förra säsongen var Joe Sise. Han fick mest vara inhoppare och gjorde väl inget större väsen ifrån sig men där fanns en hel del grundmaterial att jobba med. Han har också fått spela åtminstone några matcher från start i år så mitt öga verkade inte helt bedra mig. Han är doldisen som kan slå igenom stort i år eller nästa år. Annars är det väl Görlitz och Anel Raskaj som det pratas om mest antar jag..

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
All heder till Stahre för det!! Den enda tränare som visar lite bollar i en allt för blek uppsättninga av allsvenska tränare.

Den som inte tycker att Stahre gjorde rätt (i den situation han var i då) kan faktiskt dra åt helvete och försvinna från den här tråden i all evighet. Mellanmjölksfans återfinns i Superettantråden bland Hammarbyare och Pekingfans.
Klassisk vinnarpsykologi: Sänk den externa målsättningen för att inte sätta onödig yttre press på spelarna. Då slipper dom fiasko-löpsedlarna efter två förluster. Sätt den interna målsättningen högt för att pumpa in självförtroende och lite underdog-mentalitet (vilket funkar utmärkt även för en svensk mästare om dom förlorat några tongivande spelare) i spelarna så att dom verkligen ger allt för att bevisa för alla att dom verkligen är bäst.

Klassisk förlorarpsykologi: Höj den externa målsättningen till max trots stora problem med spelartruppen så att den externa pressen blir skyhög och spelarna pumpas fulla med löpsedlar och intervjuer om fiasko så att dom inte kan värja sig och börjar skylla ifrån sig på allt och alla inklusive egna spelare, domare och planer när dom egentligen bara borde ta sig i kragen och släppa allt utom fotbollen.

Och som avslutning så märks det verkligen att du har koll med tanke på att du nämner Hammarby och Norrköping. Där har du perfekta exempel på vad som händer om man beter sig som du så högljutt förespråkar. Men det är klart. Du vill väl ha tillbaka dina derbyn mot Hammarby så då förstår jag att du verkligen vill ha ner ditt lag i superettan..
Citera
2010-04-17, 03:24
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Längesedan jag längtat så mycket till ett derby som inför detta. Kommer bli galet roligt! Känns dock lite si och så inför matchen. Vi har inte vunnit där borta sen 2007, och även på hemmaplan har vi haft det rätt svårt, så jag vet inte om jag vågar hoppas på för mycket.

Derby? Om Malmö FF möter IFK Malmö så är det ett derby, inte om Mff möter ett lag som kommer från en stad 6 mil bort. Och ett hat-trick är om man gör tre mål i följd i en halvlek. Man gör inte ett hat-trick så fort man petar in tre bollar i en match. Stoppa fotbollstermsdevalveringen!
Citera
2010-04-17, 04:36
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Derby? Om Malmö FF möter IFK Malmö så är det ett derby, inte om Mff möter ett lag som kommer från en stad 6 mil bort. Och ett hat-trick är om man gör tre mål i följd i en halvlek. Man gör inte ett hat-trick så fort man petar in tre bollar i en match. Stoppa fotbollstermsdevalveringen!

Tråkkuk! Skånederby, då! Vi brukar kalla det derby.

Något hat-trick har jag inte talat om.

Förresten, är inte du historielärare, eller var det BeerMeUpScotty som var det?

När du ändå är igång och rättar, så kan du ju passa på att rätta dig själv - "6 mil" skriver man inte.

Edit: Jag är full och gör inte anspråk på att ha stavat rätt i detta inlägg.
Citera
2010-04-17, 08:41
Medlem
Bornets avatar

Fast jag är nog med Mr.Majestyk här, devalveringen utav svenska ord och då speciellt inom sport måste fan sluta. Att media vill kalla det för hattrick och att media vill kalla det för derby är ju en sak, att det sedan är det är ju en helt annan. Vad näst? Strumprullare blir till volleys? Det håller fan inte.
Citera
2010-04-17, 08:43
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Klassisk vinnarpsykologi: Sänk den externa målsättningen för att inte sätta onödig yttre press på spelarna. Då slipper dom fiasko-löpsedlarna efter två förluster. Sätt den interna målsättningen högt för att pumpa in självförtroende och lite underdog-mentalitet (vilket funkar utmärkt även för en svensk mästare om dom förlorat några tongivande spelare) i spelarna så att dom verkligen ger allt för att bevisa för alla att dom verkligen är bäst.
Jag säger då det. Ett klassexempel på urtypisk svensk losermentalitet. Det är väl för fan ingen dagisverksamhet det här och varför hymla om något som alla ändå vet?
Senast redigerad av Ace Ventura 2010-04-17 kl. 08:45.
Citera
2010-04-17, 09:42
Medlem
Jontalinens avatar
Det positiva med allt det här är att man äntligen känner igen sitt AIK. Taffligt försvarsspel, utebliven målproduktion och obefintliga yttrar. Har vi sett det här tidigare?

In Stahre we trust, nu kör vi!
Citera
2010-04-17, 10:56
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Jag säger då det. Ett klassexempel på urtypisk svensk losermentalitet. Det är väl för fan ingen dagisverksamhet det här och varför hymla om något som alla ändå vet?
Problemet här är att du liksom en hel del av dina kompisar helt har missuppfattat detta. Fotboll handlar inte om att säga att man ska vinna. Fotboll handlar om att faktiskt vinna. Ditt sätt skapar vanligtvis inte vinnare, det skapar förlorare vilket vi kan se i år. Och för att återigen visa hur fel du tänker så visade förra årets Hammarby precis samma sak, många års Norrköping har visat det också.

Nej det är ingen dagisverksamhet men det handlar om att vinna och då är ett vinnande koncept att använda psykologi. Psykologi är mycket bättre än idioti. Men om inte du vill vinna så är du givetvis helt rätt ute. Om den stora poängen är att vara kaxig så har du lyckats. Grattis.
Citera
2010-04-17, 12:18
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:

Håller ju inte direkt på Halmstad men Anel Raskaj är värd att hålla ögonen på.
Citera
2010-04-17, 12:26
Bannlyst
Citat:
Från början är ett hattrick när man gör mål med högern, vänstern och en nick och så är det fortfarande i England.
Citera
2010-04-17, 12:36
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ett derby är "a sports event between teams in the same area". Dvs samma region, det behöver inte vara samma stad.
Citera
2010-04-17, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Ett derby är "a sports event between teams in the same area". Dvs samma region, det behöver inte vara samma stad.

Exakt, Schalke(Gelsenkirchen) - Dortmund tex.

Majest, säg du till de här: http://www.youtube.com/watch#!v=pOcptWT5V0A&feature=related

Att det inte är ett äkta derby eftersom lagen inte kommer från samma stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in