Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Finns det någon HBK-fan här (pumpkings?) som kan ge 'en varningens finger' till mig om någon viss spelare i deras lag? Gärna nån 'doldis' om så finns och inte bara Anselmo.
Skiten också att man inte kommer kunna befinna sig på plats...
Jag är ingen HBK:are men jag ser en del i alla fall och en som jag såg möjligheter i förra säsongen var Joe Sise. Han fick mest vara inhoppare och gjorde väl inget större väsen ifrån sig men där fanns en hel del grundmaterial att jobba med. Han har också fått spela åtminstone några matcher från start i år så mitt öga verkade inte helt bedra mig. Han är doldisen som kan slå igenom stort i år eller nästa år. Annars är det väl Görlitz och Anel Raskaj som det pratas om mest antar jag..
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
All heder till Stahre för det!! Den enda tränare som visar lite bollar i en allt för blek uppsättninga av allsvenska tränare.
Den som inte tycker att Stahre gjorde rätt (i den situation han var i då) kan faktiskt dra åt helvete och försvinna från den här tråden i all evighet. Mellanmjölksfans återfinns i Superettantråden bland Hammarbyare och Pekingfans.
Klassisk vinnarpsykologi: Sänk den externa målsättningen för att inte sätta onödig yttre press på spelarna. Då slipper dom fiasko-löpsedlarna efter två förluster. Sätt den interna målsättningen högt för att pumpa in självförtroende och lite underdog-mentalitet (vilket funkar utmärkt även för en svensk mästare om dom förlorat några tongivande spelare) i spelarna så att dom verkligen ger allt för att bevisa för alla att dom verkligen är bäst.
Klassisk förlorarpsykologi: Höj den externa målsättningen till max trots stora problem med spelartruppen så att den externa pressen blir skyhög och spelarna pumpas fulla med löpsedlar och intervjuer om fiasko så att dom inte kan värja sig och börjar skylla ifrån sig på allt och alla inklusive egna spelare, domare och planer när dom egentligen bara borde ta sig i kragen och släppa allt utom fotbollen.
Och som avslutning så märks det verkligen att du har koll med tanke på att du nämner Hammarby och Norrköping. Där har du perfekta exempel på vad som händer om man beter sig som du så högljutt förespråkar. Men det är klart. Du vill väl ha tillbaka dina derbyn mot Hammarby så då förstår jag att du verkligen vill ha ner ditt lag i superettan..