2009-12-04, 16:03
Medlem
Zhongdas avatar
Khepera: Du kan ha rätt om kommunismen. Jag använder nämligen svensk partipolitik som referens.

fläskbak: Jag satt och funderade ut något fyndigt svar, men sen gav jag bara upp. Du är fantastisk på att läsa människor.
Citera
2009-12-04, 18:31
Medlem
pontusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daemon3.14
lönerna som folk får i Sweatshops är högre än dem de kan få på andra jobb

Aftonbladet tyckte nog du var lite för optimistisk här och slängde in en tårdrypande artikel.
Citera
2009-12-04, 18:45
Medlem
Alexths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontusen
Aftonbladet tyckte nog du var lite för optimistisk här och slängde in en tårdrypande artikel.

Roligaste var kommentaren av någon:

"Det är klart att det är horribelt att en nordkoreansk arbetare tjänar under 65kr i månaden(om siffrorna stämmer) men isåfall är det mer horribelt att underköterskor gnäller att de skall få en lön som går att leva på. De tycker exempelvis att 18000kronor inte går att leva på???? Otroligt bortskämt. Det går att leva på 10000kr brutto i Sverige alldeles utmärkt. Eller är det så att alla i Nordkorea inte betalar hyra? Hur fan kan man få under 65 kr i månadslön och överleva? Bisarrt. "

Han är tydligen 37 år förövrigt
Citera
2009-12-04, 19:07
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexth
Roligaste var kommentaren av någon:

"Det är klart att det är horribelt att en nordkoreansk arbetare tjänar under 65kr i månaden(om siffrorna stämmer) men isåfall är det mer horribelt att underköterskor gnäller att de skall få en lön som går att leva på. De tycker exempelvis att 18000kronor inte går att leva på???? Otroligt bortskämt. Det går att leva på 10000kr brutto i Sverige alldeles utmärkt. Eller är det så att alla i Nordkorea inte betalar hyra? Hur fan kan man få under 65 kr i månadslön och överleva? Bisarrt. "

Han är tydligen 37 år förövrigt
Det där var nästan fascinerande korkat.
Citera
2009-12-04, 19:11
Medlem
Hardstekts avatar
Hela den nyliberala ideologin bygger ju på ett känsloargument. Nämligen naturrätten.

Några naturliga rättigheter finns naturligtvis inte, även om liberalen tycker det skall vara så.
Citera
2009-12-04, 19:13
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Hela den nyliberala ideologin bygger ju på ett känsloargument. Nämligen naturrätten.
Det var onekligen en märklig premiss och slutsats. Så känner i alla fall jag
Citera
2009-12-05, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt

Några naturliga rättigheter finns naturligtvis inte, även om liberalen tycker det skall vara så.

Ja, den är givetvis bara trams. Å andra sidan kan de religiösa undertonerna i ideologin vara gynnsam för att locka människor till att bli liberal-troende.
Citera
2009-12-05, 09:51
Medlem
unsungs avatar
Flera av inläggen i tråden bekräftar trådens rubrik; Människor är oförnuftiga...
Citera
2009-12-05, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zhongda
Många av oss använder förnuftet för att söka bevisa att människor har rättigheter. Att äganderätten är en rätt - inte en praktisk institution som vi tummar på när det känns bra.

Äganderätten är ungefär som Gud, man kan tro men inte bevisa.
Citera
2009-12-05, 09:56
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Flera av inläggen i tråden bekräftar trådens rubrik; Människor är oförnuftiga...
Flera av inläggen bekräftar också det motsatta - nu gäller det bara att lista ur vilka som bekräftar vad
Citera
2009-12-05, 09:57
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Flera av inläggen bekräftar också det motsatta - nu gäller det bara att lista ur vilka som bekräftar vad

Jag har det ganska klart för mig..
Citera
2009-12-05, 09:58
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Jag har det ganska klart för mig..
Jag tror jag har det, jag också ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera