Citat:
Ursprungligen postat av sveningmar
Helt rätt! Det är ENDAST olagligt att sälja, inte inneha eller bruka.
Men efedrin är SKIT! Det har värre hjärtpåverkan än massa mycket potentare saker. Är övertygad om att en liten dos amfetamin är mindre skadlig och hjälper mycket mer. På efedrin blir man bara hungrig och mår illa. Om du ska gå ner så ska ska du äta mindre och nyttigare.
Hungrig? Och mår illa?
Vet inte riktigt du... Använde själv efedrin ett tag för att träna / gå ner i vikt etc, och fungerade för mig. Hunger var nog det sista jag kände.
Det har väl inte direkt något 'rus', men nog blir man piggare, och kan träna längre, men visst slår hjärtat jävligt mycket snabbare också. Skulle dock inte gå så långt som att säga att det är
skit. Blandat med koffein så fungerar det riktigt fint, men det kanske bara är jag.
Jag tog oftast 2-3x 30mg efedrin, 4-6 koffein tabletter, alternativt en termos med kaffe, nån timme eller så innan jag begav mig mot gymmet.
Och ja, det var härligt att träna, speciellt vid högre doser, när rysningarna man får i hårbottnen kändes i hela kroppen, ju mer man cyklade, ju mer rysningar, så upplevde jag det.
Men det är som du sa ganska påfrestande för hjärtat.