• 1
  • 2
2009-12-04, 00:31
Medlem
netkos avatar
Tja, satt och försökte spela med till Metallica's gamla thrashplattor men jag är alldeles för dålig med högerhanden. Har ni några shyssta övningar på lager att dela med er av?

Och om ni undrar så har jag redan runkat en del så det är inte den sortens svar jag är ute efter

Mvh
netko
Citera
2009-12-04, 00:37
Medlem
haha det sista räddade dig nog från en del posts! det första jag tänkte på iaf. Gör en handskuggteater för någon i familjen
Citera
2009-12-04, 00:45
Medlem
Spela spela spela!

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet

Annars lät ju handskuggteater som en om inte annat ytterst rolig ide^^
Citera
2009-12-04, 00:46
Medlem
Enkelt. Träna till metronom och höj sakta tempot när du känner dig bekväm.

Bekväm = Bekvämt samt ett BRA ljud på varje ton.
Citera
2009-12-04, 01:08
Medlem
Fan att du la den sista meningen, det var det första jag tänkte på när jag såg titeln. :/
Citera
2009-12-04, 01:11
Medlem
smides avatar
Såg att det var fler än jag som tänkte på köttflöjtsspelning
Citera
2009-12-04, 01:20
Medlem
Verkar inte spela någon roll att TS skrev så i sitt inlägg, nu kommenterar ni ju att han skrev det istället
Citera
2009-12-04, 04:51
Medlem
Zwerchstands avatar
https://www.flashback.org/showpost....2&postcount=24 å lite mer i den tråden.
Citera
2009-12-04, 17:08
Medlem
martinmhms avatar
Nu e inte jag nån gitarrist så ursäkta om jag inte riktigt vet vad jag pratar om! Men lär dig inte bara att spela snabba grejor, har en polare som bara kör snabba metal-låtar och han e riktigt bra när han shreddar i den genren. Men han e riktigt usel på att lära sig basic rock låtar så se till att du varierar dig så att du inte bara spelar snabbt utan också med någon melodi i det. Nu har jag inte nån bra övning och jag vet inte hur länge du har spelat men bara ett tips på vägen iaf
Citera
2009-12-04, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinmhm
Nu e inte jag nån gitarrist så ursäkta om jag inte riktigt vet vad jag pratar om! Men lär dig inte bara att spela snabba grejor, har en polare som bara kör snabba metal-låtar och han e riktigt bra när han shreddar i den genren. Men han e riktigt usel på att lära sig basic rock låtar så se till att du varierar dig så att du inte bara spelar snabbt utan också med någon melodi i det. Nu har jag inte nån bra övning och jag vet inte hur länge du har spelat men bara ett tips på vägen iaf
Om han kan spela jävligt snabba låtar med perfekt rytm så har han nog inga problem med att spela "basic rock låtar". Det finns "melodi" i allting.
Citera
2009-12-04, 17:11
Medlem
martinmhms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baluch
Om han kan spela jävligt snabba låtar med perfekt rytm så har han nog inga problem med att spela "basic rock låtar". Det finns "melodi" i allting.
Plektrums-rörelsen som han har sketsvårt för kanske jag kan tillägga där
Citera
2009-12-04, 19:22
Medlem
Forums_hornys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinmhm
Plektrums-rörelsen som han har sketsvårt för kanske jag kan tillägga där

Förstår precis vad du menar, har sett det på ett antal gitarrister. Dom är jätteduktiga på att onanera gitarren, men när det kommer till rivande rockriff så blir det pannkaka.

Bra övningar är väl bara att nöta och nöta, för mig hjälpte det att spela trummor vid sidan av. Misstänker att handlederna tränades upp samtidigt som man virvlade.

Men övning ger färdighet, speciellt inom musik!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in