Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-03, 20:30
Medlem
HC47s avatar
Kanske en ganska liten och betydelselös grej men tanken slog mig just att man kanske skulle införa en liten oskriven regel när det gäller RYS. När allt är fixat och klart via PM så skickar man själv ett RP på sin egen trådstart så att tråden kan låsas så snabbt som möjligt. På så vis så slipper moderatorerna gå in i alla trådarna och se om allt är klart innan man kan låsa.

Kanske skitkorkat, kanske inte. Bara en tanke.
Citera
2009-12-03, 20:40
Medlem
_abous avatar
Låter trevligt, så länge kan du ju också nämna i tråden att allt är klart.
Citera
2009-12-03, 20:42
Medlem
Wosps avatar
Men är de inte bättre att dom är öppna om någon annan får samma problem och den lösningen som står i tråden inte längre funkar? Är de inte bättre att Bumpa tråden en att starta en ny?

Vad jag vet (Kan ha fel) så låser moderatorn inte klara trådar nu? I alla fall inte förut då man ser att folk har bumpat trådar från te.x 2006.
Citera
2009-12-03, 20:43
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Men är de inte bättre att dom är öppna om någon annan får samma problem och den lösningen som står i tråden inte längre funkar? Är de inte bättre att Bumpa tråden en att starta en ny?

Vad jag vet (Kan ha fel) så låser moderatorn inte klara trådar nu? I alla fall inte förut då man ser att folk har bumpat trådar från te.x 2006.
Kolla in forumsdelen Recycle your stuff, som tråden handlar om.

https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=174
Citera
2009-12-03, 20:44
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp

Fast Recycle Your Stuff är ju inte som andra forumdelar. Har man grejer att ge bort så gör man ju en ny tråd om det, man återanvänder ju inte andras...
Citera
2009-12-03, 20:45
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Låter trevligt, så länge kan du ju också nämna i tråden att allt är klart.
Ja, helt klart. Tänkte att man kan göra som man gör nu (att säga att det är fixat i tråden) + då att man RP:ar sin trådstart. Ofta så ligger det ju en hel del färdiga trådar i RYS som inte är låsta. Och det är ju inte så konstigt. Man kan ju inte begära att moderatorerna ska in och läsa alla trådar. Dessutom så fortsätter ju folk ibland att skriva när allt är klart och då blir det kanske lite svårare att se det där inlägget där TS skriver att tråden kan låsas. Ett RP skulle ju inte lämna några tvivel.
Citera
2009-12-03, 20:48
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Kanske en ganska liten och betydelselös grej men tanken slog mig just att man kanske skulle införa en liten oskriven regel när det gäller RYS. När allt är fixat och klart via PM så skickar man själv ett RP på sin egen trådstart så att tråden kan låsas så snabbt som möjligt. På så vis så slipper moderatorerna gå in i alla trådarna och se om allt är klart innan man kan låsa.

Trodde det var självklart
Citera
2009-12-03, 20:50
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Kolla in forumsdelen Recycle your stuff, som tråden handlar om.

https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=174

Okej. Missförstod TS fråga. Ber om ursäkt för de.

Wosp
Citera
2009-12-03, 21:06
Medlem
putteputte88s avatar
Låter ju som en toppenidé, men kanske lite svårt att få folk att göra då de flesta inte ens verkar göra sig besväret att skriva i tråden att det är klart i dagsläget. Men det är alltjämt en bra idé om det efterlevs.
Citera
2009-12-03, 21:20
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47

Det gör jag varje gång, annars rikskerar trådarna att tramsa iväg. Dessutom tycker jag att det gott kan sättas samma inträdeskrav till RYS, som redan finns för Avancerad Datasäk, LB och Invites.
Citera
2009-12-03, 21:57
Medlem
Dom flesta gör väl redan det, iaf skriver i tråden att det är klart och att tråden kan låsas.
Men det är väl bra om det står här också https://www.flashback.org/showthread.php?t=404992
Citera
2009-12-04, 07:41
Medlem
epost72s avatar
Antingen så gör respektive TS det själv eller någon annan som läser tråden och ser att föremålet har övergått till en ny ägare.

Men det skulle kunna ses som en etikettregel i just RYS att man som TS RP:ar sina egna "lösta" trådar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in