Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-04, 09:52
Medlem
TTKs avatar
Det uppskattas verkligen när man får sådana RP.

/Mod i RYS
Citera
2009-12-04, 11:28
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Det uppskattas verkligen när man får sådana RP.

/Mod i RYS
Nu när någon av er ändå tittar in här: Uppskattningsvis hur ofta händer det att användarna skickar sådana RP?
Citera
2009-12-05, 18:03
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Nu när någon av er ändå tittar in här: Uppskattningsvis hur ofta händer det att användarna skickar sådana RP?

Svårt att säga, finns åtminstone ingen konstant trend såvitt jag kan se. Oftast kommer det inget RP men ibland kan det slumpa sig att det kommer en våg med fem rp på ett dygn om trådar som kan låsas. För slumpmässigt för att ge någon bra uppskattning men det ligger nog nånstan mellan 1/3 och 1/10 sedd över en längre period.

De flesta rp:n som kommer i RYS handlar om regelbrott. Främst 0.02/0.03 (chattande eller grälande i trådarna) eller 1.01 (något slags försök till annonsering, allt från "bytes" till rekrytering till pyramidspel).
Citera
2009-12-05, 18:30
Medlem
techno_the_kings avatar
Gjorde själv en rp på en av mina egna trådar jag skapade i Rys för ett tag sen så att denna inte blev söndertramsad
för oftast så säger inte Ts till att saken är bortskänkt alt mod upptäcker inte att Ts har velat att tråden skulle låsas & efter x antal månader så får någon lustigkurre för sig att bumpa skiten
att rpa sin egen tråd i RYS skulle garanterat underlätta mycket för Mods...
Citera
2009-12-05, 18:35
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Gjorde själv en rp på en av mina egna trådar jag skapade i Rys för ett tag sen så att denna inte blev söndertramsad
för oftast så säger inte Ts till att saken är bortskänkt alt mod upptäcker inte att Ts har velat att tråden skulle låsas & efter x antal månader så får någon lustigkurre för sig att bumpa skiten
att rpa sin egen tråd i RYS skulle garanterat underlätta mycket för Mods...
Ja, jag tror också det kan underlätta. Och det är ju ingen direkt ansträngning att skicka ett tomt RP när man ändå är inne i tråden och skriver ut att allt är klart.
Citera
2009-12-05, 18:43
Medlem
epost72s avatar
Problemet ligger nog i att man inte kan kräva att respektive TS själv gör en RP.
Den som mottagit en vara kan göra en RP, om man på annat sätt kan tyda att tråden kan låsas genom inlägg som tyder på att varan bytt ägare så kan vem som helst göra en RP.

Det finns några gamla olåsta trådar där utgången är oklar trots att förfrågningar fortsätter att strömma in, dessa skulle kunna låsas, och TS får i så fall meddela en moderator om så inte var fallet.

Kort sagt när TS slutar att visa intresse för sin tråd.
Citera
2009-12-06, 02:35
Medlem
BigFatCones avatar
Att RP:a en tråd där allt är klappat uppskattas väldigt mycket av mig. Det är inte lätt att veta vilka trådar man ska låsa alla gånger. Att mottagaren RP:ar eller skriver i tråden att dom har fått saken uppskattas.
Citera
2009-12-06, 17:12
Medlem
csts avatar
Jag har tidigare modererat RYS och det underlättar verkligen när man får ett sånt RP av TS.
Citera
2009-12-07, 15:29
Medlem
ojns avatar
Denna typ av RP är något som även uppskattas i olika supportforum, t.ex. Systemutveckling som jag modererar. Låsa trådar i dessa forum är kanske inte aktuellt, men väl en rubrikändring till "[LÖST] <problem>" så sparar man ett par musklick.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in