2009-12-03, 08:01
Medlem
Hallå, jag har nyligen installerat Windows 7 Home Premium 64-bit på min stationära dator, och även installerat en del program och drivrutiner.
Mitt ljudkort är en OEM-version av Creative XtremeGamer, men jag har drivrutiner för den riktiga versionen av kortet. Till en början fungerade allting bra, ungefär tills jag installerade ASIO4ALL-drivrutiner på datorn. Nu i efterhand inser jag hur onödigt det är, då mitt kort har inbyggda versioner av dessa drivrutiner...
Iaf så försvann "klickljudet" i Windows när man t.ex. öppnar en mapp eller liknande, det går inte ens att förhandsgranska ljudet i "ljudhanteraren" i Windows. Däremot kan man lyssna på ljudfilen, och om man har något annat ljud igång samtidigt hörs klickljudet. Ett till fel som uppstod är att mitt uppdateringsprogram för ljudkortet inte ens känner av kortet.
Jag avinstallerade ASIO-drivrutinen och ominstallerade ljudkortets, men ingen skillnad.
Nu vet jag inte vad jag ska göra... Jag misstänker att genom att installera ASIO-drivrutinen så har jag inte förbättrat ljudets latency, utan försämrat det...

Några idéer? Jag vill inte ominstallera hela OS:et nu när jag nyss gjort det och blivit klar med alla program och liknande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in