2009-12-03, 00:04
Medlem
Hej!
Hur toppar man håret själv? Hur ofta skall detta göras?

Är det sant att håret blir starkare när man toppar det? Eller en myt?
Mvh
Citera
2009-12-03, 00:18
Medlem
för det första, ska du inte toppa håret själv! låt en kompis göra det , väldigt svårt att få det bra själlv! om du inte är utbildad frisör själv alltså.
Ja håret blir ju definitivt snyggare om du toppar det ofta och får bättre kvalité också, eftersom man klipper bort de kluvna topparna , som annars växer dåligt.......!
Citera
2009-12-03, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarah123
för det första, ska du inte toppa håret själv! låt en kompis göra det , väldigt svårt att få det bra själv! om du inte är utbildad frisör själv alltså.
Ja håret blir ju definitivt snyggare om du toppar det ofta och får bättre kvalité också, eftersom man klipper bort de kluvna topparna , som annars växer dåligt.......!

Toppar växer inte alls, håret växer från roten. Men är topparna riktigt slitna bryts de lätt. Annars håller jag med. Håret får ju egentligen inte bättre kvalité av att klippas, men rensar man bort det gamla slitna blir ju bara det fräscha kvar.

Jag har blivit rekommenderad att toppa var tredje månad om jag vill att håret ska växa och bli längre och längre, varannan om jag vill ha kvar den längden jag har. Sedan beror det lite på hur fort ditt hår växer och vad du har för frisyr också. Har man hår ner på ryggen märks det ju inte så mycket om det har växt en centimeter, har man kort snagg gör en centimeter väldig skillnad, och då kan man såklart behöva klippa oftare om man vill ha kvar det så.
Senast redigerad av Wildebeest 2009-12-03 kl. 00:34.
Citera
2009-12-03, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarah123
för det första, ska du inte toppa håret själv! låt en kompis göra det , väldigt svårt att få det bra själlv! om du inte är utbildad frisör själv alltså.

Men det är ju inte topparna som växer..håret växer från roten bara.
Citera
2009-12-03, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av john3
Men det är ju inte topparna som växer..håret växer från roten bara.

haha, du har en poäng där-....! Men å andra sidan, som tidigare nämnts, så bryts topparna av lättare och när de är klyvna så kan de börja "Klättra uppåt" om du förstår ! därför växer det då långsammare o man inte toppar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in