Citat:
Ursprungligen postat av Sarah123
för det första, ska du inte toppa håret själv! låt en kompis göra det , väldigt svårt att få det bra själv! om du inte är utbildad frisör själv alltså.
Ja håret blir ju definitivt snyggare om du toppar det ofta och får bättre kvalité också, eftersom man klipper bort de kluvna topparna , som annars växer dåligt.......!
Toppar växer inte alls, håret växer från roten. Men är topparna riktigt slitna bryts de lätt.

Annars håller jag med. Håret får ju egentligen inte bättre kvalité av att klippas, men rensar man bort det gamla slitna blir ju bara det fräscha kvar.
Jag har blivit rekommenderad att toppa var tredje månad om jag vill att håret ska växa och bli längre och längre, varannan om jag vill ha kvar den längden jag har. Sedan beror det lite på hur fort ditt hår växer och vad du har för frisyr också. Har man hår ner på ryggen märks det ju inte så mycket om det har växt en centimeter, har man kort snagg gör en centimeter väldig skillnad, och då kan man såklart behöva klippa oftare om man vill ha kvar det så.