2009-12-02, 20:45
Medlem
Flytande_argots avatar
Så som jag förstått det hela så var väl "your leaving Flashback" någon typ av eftergift åt lagstiftarna?

Om nu FB bytt land så kanske inte den "varningen" behövs längre?

Vore ju också trevligt om det gick att bädda in bilder direkt i trådarna?

Visst, det kanske borde finnas någon typ av begränsning av den typ som finns för laidback - men i övrigt vore det väl sjysst om det gick att visa en bild direkt i en tråd för användare som varit medlemmar under X antal månader och postat Y antal inlägg?
Citera
2009-12-02, 20:49
Medlem
Zycombs avatar
Finns ju ett underbart tillägg som heter Flashscript!
https://www.flashback.org/showthread.php?t=385213

Tar bort den där varningsrutan och bilder kan visas direkt i trådar
Citera
2009-12-02, 20:55
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zycomb
Finns ju ett underbart tillägg som heter Flashscript!
https://www.flashback.org/showthread.php?t=385213

Tar bort den där varningsrutan och bilder kan visas direkt i trådar

Ah, jag kör en grej så att varningsrutan tas bort. Men om det var juridiska skäl som låg bakom det hela till att börja med så kanske det inte längre är giltiga skäl till att ha det kvar?
Citera
2009-12-02, 20:58
Medlem
epost72s avatar
När skedde denna flytt?
Flashback.info upphör som webbplats inom kort. Viktigt!

Så vitt jag vet har ingen flytt skett ännu.
Citera
2009-12-02, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Ah, jag kör en grej så att varningsrutan tas bort. Men om det var juridiska skäl som låg bakom det hela till att börja med så kanske det inte längre är giltiga skäl till att ha det kvar?

Det är lugnt för dig, det är bara flashback som har det pga juridiska själv. Om du vill fiffla så att du slipper det hela "you are leaving flashback" skiten så kan du göra det har jag för mig.
Citera
2009-12-02, 21:24
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiania
Det är lugnt för dig, det är bara flashback som har det pga juridiska själv. Om du vill fiffla så att du slipper det hela "you are leaving flashback" skiten så kan du göra det har jag för mig.

Alltså min tanke var att det vore trevligt om det gick att hot-linka in bilder i trådarna?

Jag menar, det funkar ju på världens största news-aggerator: fark.com, så varför inte här?
Citera
2009-12-02, 22:28
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
När skedde denna flytt?
Flashback.info upphör som webbplats inom kort. Viktigt!

Så vitt jag vet har ingen flytt skett ännu.
Helt riktigt.
Citera
2009-12-02, 22:39
Medlem
Dr.Elmos avatar
Det hade inte fungerat att lägga bilderna direkt i tråden då många användare sitter på långsam uppkoppling och då hade fått extrema svårigheter att ladda vissa trådar.
Citera
2009-12-02, 22:51
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Det hade inte fungerat att lägga bilderna direkt i tråden då många användare sitter på långsam uppkoppling och då hade fått extrema svårigheter att ladda vissa trådar.

Det hade ju varit perfekt om det funnits som en valfri inställning i kontrollpanelen.

Det finns ju Flashscript, men då måste man ändå trycka på "show" (om jag inte har missat någon inställning), är det många bilder i en tråd eller en lång bildserie så blir man rätt less på att trycka på alla.

Wosp: Hur ändrar man så man ser bilderna direkt utan "show-knapp"?
Citera
2009-12-02, 22:52
Medlem
Citat:
Man kan välja bort att visa avatars så då borde det gå att fixa med.
Citera
2009-12-02, 22:54
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Jag tror inte att det skulle vara laddningen som skulle vara ett problem med dom uppkopplingar som finns nu men jag skulle iaf tycka det skulle se förjävla fult ut och skulle inte förvåna mej om fok skulle börja jävlas och länka en massa bilder hela tiden. Då känns det mer stilrent och bättre överseende med länkar till vad man nu vill länka till och ingen riskerar att gå in i en tråd och kanske får se en massa bilder som kanske hör hemma i MGB egentligen.

Dock kan man ju undra varför man har valt att ha en sådan "varning" på varje länk? Borde man inte kunna köra med någon allmän disclaimer (eller vafan det heter) som gäller alla länkar på forumet? Hursom så kanske dom skippar detta när flytten kommer, om man nu inte valt att ta bort den själv.
Citera
2009-12-02, 23:56
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Dock kan man ju undra varför man har valt att ha en sådan "varning" på varje länk? Borde man inte kunna köra med någon allmän disclaimer (eller vafan det heter) som gäller alla länkar på forumet? Hursom så kanske dom skippar detta när flytten kommer, om man nu inte valt att ta bort den själv.
Iom att flashscript är allmänt känt tror jag inte de kommer införa några större ändringar när det gället problem som detta.

Folk vill ha knappar för att visa bilder direkt -> flashscript.

Har faktiskt svårt att se någon mod utan scriptet med tanke på att det underläddar deras arbete ganska extremt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in