2009-12-03, 00:20
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Jag tror inte att det skulle vara laddningen som skulle vara ett problem med dom uppkopplingar som finns nu men jag skulle iaf tycka det skulle se förjävla fult ut och skulle inte förvåna mej om fok skulle börja jävlas och länka en massa bilder hela tiden. Då känns det mer stilrent och bättre överseende med länkar till vad man nu vill länka till och ingen riskerar att gå in i en tråd och kanske får se en massa bilder som kanske hör hemma i MGB egentligen.
Fast det skulle ju vara ett minimalt problem om det gick att slå av/på en sån funktion i kontrollpanelen. Personligen är jag inte mycket för bildtrådar då jag gissar att det skulle utmynna i en massa sliskiga sigbanners istället för relevanta bilder, men är inte alls främmande för idén som sådan. Det skulle ju då vara upp till mig om jag ville se skiten eller inte, framförallt om funktionen är avstängd som default.

Men varför sitter jag och skriver denna goja, har det nånsin dykt upp några förbättringar på Flashback enligt medlemmarnas önskemål? Sorry för att jag upptog allas tid! Cirkulera gott folk, det finns inget mer att se här.
Citera
2009-12-03, 01:41
Medlem
cheeffs avatar
Till Doktorn och bortom. Ja det finns ju enkla och bra lösningar på "problemet" idag så det kanske inte behövs "fixas". Och kanske därför man inte ska förvänta sej att kommer att göras någon ändring angående det heller. Men som sagt för mej är det väl egentligen ett ickeproblem och tycker det funkar bra som det är.

Men undrar ändå lite över min fråga, har inte andra sidor en "allmän varning" om att dom inte tar ansvar för som länkas till från sidan? Varför har FB en sådan varning på alla länkar? Eller det kanske är så på andra ställen med bara att jag inte hänger där lika mycket.
Citera
2009-12-03, 10:53
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Men undrar ändå lite över min fråga, har inte andra sidor en "allmän varning" om att dom inte tar ansvar för som länkas till från sidan? Varför har FB en sådan varning på alla länkar? Eller det kanske är så på andra ställen med bara att jag inte hänger där lika mycket.
Kan de inte ha med Flashbacks content tro? Man kan stöta på rätt extrema länkningar på forumet, och flashback vill gå in och visa att det faktiskt inte är på flashback utan vid sidan om.

Barnporr, droger etc.

Det är antagligen inte den här anledningen men en gissning..
Citera
2009-12-03, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
men i övrigt vore det väl sjysst om det gick att visa en bild direkt i en tråd för användare som varit medlemmar under X antal månader och postat Y antal inlägg?

Och nybörjare ska behandlas som troll eller
Citera
2009-12-04, 19:33
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krekrand
Och nybörjare ska behandlas som troll eller

Det är väl mer sannolikt att nyreggade medlemmar spammar in bilder om billig v1agr@ från skumma nätapotek än att användare som varit medlemmar i ett par månader och deltagit i olika debatter på ett meningsfullt sätt skulle göra samma sak?
Citera
2009-12-05, 10:53
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Så som jag förstått det hela så var väl "your leaving Flashback" någon typ av eftergift åt lagstiftarna?

Om nu FB bytt land så kanske inte den "varningen" behövs längre?

Vore ju också trevligt om det gick att bädda in bilder direkt i trådarna?

Visst, det kanske borde finnas någon typ av begränsning av den typ som finns för laidback - men i övrigt vore det väl sjysst om det gick att visa en bild direkt i en tråd för användare som varit medlemmar under X antal månader och postat Y antal inlägg?

Som redan nämnts i tråden flashscript är så jävla bra! FB blir som en dröm med detta lilla under till script. Har inte sett den där "your leaving Flashback" på flera år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in